1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

سایت ساز وردپرس: طراحی و ساخت سایت با وردپرس

سایت ساز وردپرس

سایت ساز وردپرس چیست

سایت ساز وردپرس به شما کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن بدون دردسرهای نصب قالب سایت یا فروشگاه تان را بسازید، سایت ساز سی فایو، وردپرس را با یک قالب شیک بصورت کامل ظرف چند ثانیه برای شما نصب و راه اندازی می کند.

امروزه با گسترده تر شدن دامنه فعالیت های اینترنتی، شمار وبسایت هایی که هر روز متولد میشوند، رو به افزایش است. طراحی سایت و به روز رسانی آن برای هر کسب و کاری به یک امر ضروری و حتی بدیهی تبدیل شده است. امکانات ارائه شده توسط سایت ها روز به روز بهبود پیدا کرده و طراحی آن ها حرفه ای تر، زیباتر و تخصصی تر می شود. اما مساله ای که در این میان مطرح میشود نحوه ی طراحی سایت است. چگونه باید بفهمیم کدام روش برای ساخت سایت برای کسب کارمان مناسب تر است؟ در این مقاله ما با بررسی بهترین و به روز ترین ابزارهای طراحی سایت به شما خواهیم گفت که چه روشی برای کسب و کار شما مناسب تر و حتی مقرون به صرفه خواهد بود. با ما همراه باشید.

راه اول در مسیر ساخت سایت با وردپرس:

اگر شما صاحب کسب و کاری بزرگ باشید؛ یکی از گزینه های قدیمی برای ساختن سایت شما طراحی سایت توسط یک برنامه نویس یا یک تیم برنامه نویسی ای است. در این روش شما سایتی تخصصی و از پایه کدنویسی شده و البته خاص خواهید داشت، که البته این خاص بودن هیچ کمکی به کسب درآمد شما از وب سایت نخواهد کرد. این راه یکی از بدترین و قدیمی ترین روش های طراحی سایت است که ما به آن می گوییم اختراع دوباره دوچرخه، البته این کار مستلزم صرف هزینه های بالا برای شما خواهد بود. پیشنهاد می کنیم اگر دنبال طراحی سایت ارزان هستید، این راه را فراموش کنید! راه های دیگری هم وجود دارند:

راه دوم در مسیر ایجاد سایت با وردپرس:

با بررسی آمار هایی که در سایت های مختلف از جمله سایت Builtwith ارائه شده، درمیابیم که در سطح جهانی و در بین سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال و… وردپرس حرف اول را میزند. در کشور خودمان، ایران، آمار استفاده از وردپرس حدودا 95 درصد است که این آمار اصلا قابل چشم پوشی نیست.

حال اگر بخواهیم به طور دقیق تر به شفاف سازی این مساله بپردازیم، باید عرض کنیم که وردپرس چیست؟ وردپرس یک ابزار با کاربری آسان برای طراحی، مدیریت و ویرایش سایت است. کار با رابط کاربری وردپرس نسبت به جوملا و دروپال بسیار راحت تر است و استفاده از هر سه ی آن ها رایگان است.

اما مسیر طراحی سایت به این دو راه ختم نمی شود و راه سومی نیز در میان است.

راه سوم در مسیر طراحی سایت با وردپرس:

در مسیر طراحی سایت شما میتوانید از ابزار دیگری به نام سایت ساز ها استفاده کنید. سایت ساز ها کار را برای شما (حتی از کار با وردپرس) ساده تر خواهند کرد. اگر شما فردی باشید که در زمینه طراحی سایت اطلاعات تخصصی ای ندارید، همچنین فرصت یادگیری طراحی سایت برای شما وجود ندارد، این راه مناسب شما خواهد بود. یکی از نمونه های خوب و قدرتمند سایت ساز سی فایو (see5) است که امکانات جالب و مفیدی نیز ارائه می دهد. در ادامه به طور کامل تر به بررسی آن ها میپردازیم.

در سی فایو بخوانید: بهترین فروشگاه‌‌های اینترنتی ایران 

 

اگر بخواهید هم از مزایای وردپرس استفاده کنید، هم از مزایای سرعت و یکپارچگی سایت سازها استفاده کنید توصیه می کنیم ساخت سایت با سی فایو را از دست ندهید. سی فایو سایت شما را با وردپرس بهینه شده و امن شده نصب و راه اندازی می کند. ویژگی های سی فایو را در مقاله مزیت های سایت ساز سی فایو بخوانید

 

مقایسه ی راه های طراحی سایت تا انتخاب بهترین گزینه

از نظر نیاز به برنامه نویسی: راه اول برای طراحی سایت، نیازمند دانش تخصصی در زمینه برنامه نویسی است و طراحی سایت توسط تیم های برنامه نویسی نیز بیشتر از 3 ماه طول خواهد کشید، پس اگر نمیخواهید این مقدار زمان صرف طراحی سایتتان کنید، ناچارید راه اول را کنار بگذارید. بدترین عیب این روش آن است که تا ابد وابسته به تیم برنامه نویسی خواهید بود و هر وقت تیم برنامه نویسی به هر دلیلی از بین برود و یا به اصطلاح جمع کنید دیگر کسی نیست وب سایت شما را پشتیبانی یا توسعه دهد.

در راه دوم سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس (ما به بررسی وردپرس میپردازیم زیرا محبوب ترین CMS است) شما نیازمند دانستن کدنویسی و برنامه نویسی به صورت محدود تری هستید و بیشتر کار های طراحی سایت بدون نیاز به برنامه نویسی انجام خواهد شد. اما در راه سوم که استفاده از سایت ساز ها است، شما اصلا نیازی به برنامه نویسی نخواهید داشت. برای مثال در سایت ساز سی فایو راه اندازی، تنظیمات و طراحی سایت به طور کاملا خودکار برای شما انجام خواهد شد.

 

بررسی و مقایسه روش های طراحی سایت :

  1. طراحی سایت با سایت ساز وردپرس از نظر هزینه
  2. ساخت سایت با سایت ساز وردپرس از نظر طراحی
  3. از نظر زمانبندی و سرعت اجرا

 

از نظر هزینه:

در راه اول، مطمئنا برای یادگیری برنامه نویسی و یا دادن سفارش طراحی سایت به یک برنامه نویس مجرب، نیازمند صرف هزینه بالایی خواهد بود. اگر به دنبال راهی ارزان تر برای طراحی سایتتان میگردید؛ راه دوم و سوم را به شما پیشنهاد می دهیم. گفتنی است که وردپرس یک سیستم رایگان است، اما اگر قصد دارید امکانات بیشتر و آدرس خاص خودتان را داشته باشید، باید از سرویس های غیر رایگان آن استفاده کنید. در وردپرس میتوانید یک وبلاگ نسبتا ساده را رایگان بسازید؛ اما برای اضافه کردن افزونه ها و تم ها و قالب های خاص خودتان باید کمی هزینه صرف کنید. همچنین میتوانید سایت خودتان را از سایت ساز ها خریداری کنید که آن هم نسبت به روش اول ارزان تر تمام می شود. مثلا در سایت سازی مانند سی فایو، شما به مدت 7 روز میتوانید به صورت رایگان، سایت مورد نظرتان را آزمایش کنید و در صورت تمایل، نسخه کامل آن را خریداری نمایید.

در سی فایو بخوانید: راهنمای جامع برآورد قیمت طراحی سایت

 

 

از نظر طراحی:

طراحی سایت در هر سه روش، طراحی های زیبا و کاربردی ای خواهد بود. اما در روش اول و دوم برای اضافه کردن هر امکاناتی در سایتتان شما نیازمند برنامه نویسی و داشتن دانش تخصصی هستید؛ حتی برای کار با وردپرس. با وجود این که وردپرس به خاطر سادگی و راحتی نمودن کار معروف شده  است، اما در ابتدای امر شما نیازمند دانش و اطلاعات لازم برای نحوه ی کار با آن خواهید بود. در صورتی که سایت ساز ها این مساله را هموار نموده اند. در سایت ساز ها با ایجاد یک رابط کاربری آسان همه چیز را حتی برای کسانی که دانش زیادی درمورد طراحی سایت ندارند حل کرده اند.

در طراحی سایت به دو روش اول، مسئولیت تمام کار های سایت از جمله اضافه کردن افزونه ها، طراحی قالب ها و صفحات، گذاشتن محتوا در سایت و… همه و همه به طور تمام و کمال به عهده ی مدیر سایت است. اما در سایت ساز هایی مانند سایت ساز وردپرس، تمام آنچه برای ساخت یک سایت خوب لازم است ظرف چند ثانیه انجام می شود، یکی دیگر از موارد مهم سایت ساز وردپرس تهیه بکاپ به صورت روزانه و هفتگی از سایت شماست و در هر فصل یک چکاپ انجام از سایت انجام می شود تا در صورت وجود مشکل آن را رفع کنند. شما میتوانید حتی محتوا گذاری در سایتتان را هم به تیم سایت ساز SEE5 بسپارید. هر آن چه که برای داشتن یک سایت قوی نیاز دارید تیم سی فایو SEE5 برایتان انجام خواهد داد.

 

از نظر زمان:

اگر فرصت کافی برای طراحی و مدیریت یک سایت ندارید، استفاده از سامانه سایت ساز هایی مانند سی فایو میتواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد؛ زیرا با این راه بیشتر از همه ی روش ها در زمان صرفه جویی خواهد شد.

مراحل ساخت سایت با سایت ساز وردپرس 

در روش معمول شما باید هسته وردپرس را دانلود کرده و آنرا روی لوکال هاست خود نصب کنید و بعد از تکمیل سایت روی سرور خود آپلود نمایید. اما خیلی از افراد از همان ابتدا سایت خود را روی یک هاست بارگزاری کرده و مراحل طراحی را بصورت آنلاین انجام می دهند برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:
  1. خرید یک پوسته وردپرس از سایت های فروش پوسته و قالب
  2. انتخاب یک شرکت هاستینگ خوب
  3. خرید هاست با کیفیت از شرکت های معتبر که هاست وردپرس ارائه می کنند
  4. دانلود وردپرس فارسی
  5. آپلود و نصب سیستم مدیریت محتوای وردپرس روی هاست
  6. ساخت دیتابس برای سایت وردپرسی
  7. ایمپورت و ساخت دیتابیس
  8. تنظیمات فایل کانفیگwp-cofig
  9. نصب قالب روی سایت وردپرسی
  10. تنظیمات قالب که کار بعضا پر دردسریست (به عنوان مثال، ایجاد منو در وردپرس)
  11. درج آدرس سایت در تنظیمات وردپرس
  12. شروع محتوادهی سایت

و یکی دوجین کار دیگری که احتمالا لابه لای نصب سایت روی هاست وردپرسی اتفاق می افتد، اما سایت ساز سی فایو همان سایت شیک و حرفه ای را بدون دردسر در کمتر از 59 ثانیه برای شما نصب و راه اندازی می کند و از همه مهمتر اینکه سی فایو پشتیبانی یکساله کاملی را به مشتریان خود ارائه می کند لذا درصورتیکه کوچکترین مشکلی برای سایت شما بوجود بیاید با ارسال یک درخواست پشتیبانی هر مسئله ای برای سایت از قیبل، بروز مشکل در پلاگین های وردپرس، اختلال در بالا آمدن سایت، بروز مشکل در قالب وردپرس همه و همه در کوتاهترین زمان توسط تیم پشتیبانی سی فایو حل و فصل می گردد.

آیا ساخت سایت با این روش، ایمن است؟

یکی از بزرگترین ویژگی های سایت ساز سی فایو بهره گیری از محبوبترین، منعطف ترین و قدرتمندترین cms دنیا یعنی وردپرس است، سی فایو با بهره گیری از وردپرس بهینه سازی شده ایمن و سریع وب سایتی شیک و پر سرعت برای شما راه اندازی می نماید. وب سایتی که نه تنها هیچ دغدغه ای برای توسعه اش نخواهید داشت بلکه تقریبا به کمک سی فایو، هر امکانی که نیاز داشته باشید قابل پیاده سازی است.

ممکن است برخی از افراد ناآگاه بگویند وردپرس سنگین است، در جوابشان باید گفت اگر سرعت و امنیت وردپرس کم است پس چرا بیش از ۳۰% سایتها دنیا با وردپرس ساخته شده و برند های بزرگی همچون، شرکت مرسدس بنز، وبلاگ ناسا، وبلاگ یاهو، کشور سوئد، نیویورک تایمز، وب سایت خبری بلومبرگ، مجله فورچون، شرکت والت دیزنی، شرکت موزیلا، اتاق خبر فیس بوک، پلی استیشن، بی بی سی، شرکت سرمایه گذاری گوگل سایت خود را با وردپرس ساخته اند؟! پس ساخت سایت با وردپرس یک مزیت ویژه است .

جالب است بدانید سایت ساز سی فایو سایت شرکت هلدینگ صنایع شیر ایران و سایت شرکت ایران خودرو خراسان را با سایت ساز وردپرس ساخته است. همچنین امکان ساخت فروشگاه آنلاین در سایت ساز و فروشگاه ساز سی فایو امکان پذیر است.

سخن آخر

ما برخی از راه و روش های ممکن برای طراحی سایت را برای شما همراهان عزیز بازگو نمودیم و شما عزیزان باید با توجه به نیاز و شرایط خودتان از هر نظر، نسبت به انتخاب هر یک از این روش ها تصمیم بگیرید. اما توصیه می کنیم به جای صرف وقت زیاد برای ساخت سایت به روش های سنتی، ساخت سایت با سایت ساز وردپرسی سی فایو را تجربه کنید، سی فایو با وردپرس به سرعت برای شما یک سایت خوب می سازد، آنهم وردپرس بهینه شده و امن شده، سایت ساز وردپرس به شما کمک می کند تا با خیال راحت به جای طراحی سایت وقت خود را صرف جذب ترافیک کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *