1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 1,00 out of 5)
Loading...

آموزش تصویری و کامل ایجاد فهرست در وردپرس

آموزش ساخت منو در وردپرس

آموزش ساخت منو حرفه‌ای در وردپرس

به طور کلی هنگام طراحی سایت یک فهرست در قسمت بالای سایت قرار داده می‌شود که امکان دسترسی به قسمت های مختلف سایت را فراهم می کند. فهرست لیستی از لینک ها با امکان چینش درختی است که می تواند به کاربران برای دسترسی به لینک ها کمک کند.

در فهرست، ما می توانیم لیستی از لینک ها را داشته باشیم فارغ از اینکه این لینک ها داخلی هستند یا خارجی؛ برگه هستند یا نوشته و …

همچنین باید در نظر داشته باشید که منوی یک سایت، یکی از مهم‌ترین المان‌های آن است. چیدمان مرتب منو، به طوری که نیاز کاربر را به‌طور کامل رفع  کند، می‌تواند مخاطب شما را تا حد زیادی راضی نگه‌دارد. پس سعی کنید در اعمال درست تنظیمات فنی و زیباسازی منو وردپرس دقت بسیاری داشته باشید.

مواردی که نیاز است ما برای ساخت یک فهرست انجام دهیم:

  • انتخاب نام فهرست
  • انتخاب جایگاه نمایش فهرست
  • اضافه کردن آیتم های مدنظر به فهرست
  • مرتب کردن ترتیب آیتم های فهرست و مدیریت زیرمنوها

برای ایجاد منو در سایت وردپرسی، از منوی نمایش، گزینه فهرست ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب نام مناسب برای منوی خود، فهرست را بسازید.

پس از ساخت فهرست شما با صفحه ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

1- تنظیمات صفحه:

باکس تنظیمات صفحه، خود به دو بخش تقسیم می شود. جعبه ها که مواردی هستند که میتوانید به باکس 2 اضافه کنید و در فهرست از آنها استفاده کنید. نمایش خصوصیات پیشرفته فهرست که میتوانید ویژگی های هر آیتم فهرست را مدیریت کنید. به عنوان مثال با فعال کردن گزینه کلاس css میتوانید به یکی از آیتم های فهرست کلاس اختصاص دهید و سپس با استایل مناسب، رنگ آن را تغییر دهید.

2- آیتم های در دسترس برای ساخت فهرست:

در این باکس، هر گزینه ای که در قسمت تنظیمات صفحه تیک خورده باشد نمایش داده میشود. میتوانید از لیست آیتم های این قسمت، موارد دلخواه را به فهرست خود اضافه نمایید.

3- تنظیمات نوار منو در وردپرس:

این باکس نیز خود شامل دو قسمت است. اگر گزینه اضافه شدن خودکار برگه ها فعال باشد، هر برگه جدیدی که روی سایت منتشر شود به طور خودکار به این فهرست اضافه می گردد. از این قسمت می‌توانید سفارشی سازی منو وردپرس را انجام دهید.  قسمت دوم هم جایگاه های مختلف نمایش فهرست است که این مورد در هر قالب در مقایسه با دیگر قالب ها، متفاوت است.

آموزش تصویری ساخت فهرست در وردپرس

در این مرحله از آموزش ساخت فهرست در وردپرس ، آیتم های مدنظر را انتخاب کرده و سپس گزینه افزودن به فهرست را میزنیم. تمامی آیتم ها به فهرست اضافه میشود برای تغییر ترتیب و چیدمان آنها و ایجاد زیرمنو کافیست، با ماوس آیتم مدنظر را گرفته و در جایگاه خود، رها کنیم. اگر بخواهیم به عنوان مثال برای آیتم رویدادها، زیرمنویی تنظیم کنیم، پس از اضافه کردن آنها به فهرست آنها را به زیر رویدادها منتقل کرده و اندکی به سمت چپ می کشیم.

آموزش کامل ایجاد فهرست در وردپرس

پس از مرتب کردن آیتم های فهرست، جایگاه فهرست را هم انتخاب کرده و فهرست را ذخیره میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *