1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

اهمیت وبلاگ‌ نویسی در سئو

تصویر اهمیت وبلاگ

به احتمال زیاد شما بسیاری از دلایل اهمیت وبلاگ نویسی را می‌دانید. وبلاگ نویسی می‌تواند به شما در ایجاد رهبری فکری، ایجاد اعتماد، تعامل با مخاطبان و افزایش اعتبار کمک کند. با این حال، یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت وبلاگ نویسی این است که می‌تواند نتایج سئو شما را بهبود دهد. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که محتوای شما را به منظور بهبود ترافیک ارگانیک یا “رایگان” بهینه می‌کند. مهم‌ترین دلیل اهمیت وبلاگ نویسی در سئو این است که هرچه پست‌های وبلاگ خود را بهینه‌تر کنید، صفحات وب سایت شما در صفحه نتایج بالاتر قرار می‌گیرند؛ بنابراین افراد بیشتری می‌توانند وب سایت شما را پیدا کرده و با کسب و کار شما آشنا شوند. در حقیقت شرکت‌هایی که وبلاگ می‌نویسند، حداقل دو برابر بیشتر از کسانی که وبلاگ ندارند، ترافیک وب دریافت می‌کنند. در ادامه برخی از دلایل اهمیت وبلاگ نویسی در سئو بیان شده است.

 

دلایل اهمیت وبلاگ

تصویر وبلاگ

20 سال پیش، بیل گیتس عبارت “محتوا پادشاه است” را مطرح کرد که امروزه صادق است. زمانی که اینترنت هنوز در حال توسعه بود، او توانست اهمیت محتوا و میزان اهمیت آن در سئو را پیش بینی کند؛ اما با پیشرفت اینترنت و توسعه بازاریابی، بسیاری از شرکت‌ها هنوز متوجه نشده‌اند که داشتن وبلاگ و تولید محتوای باکیفیت بخشی ضروری از راه اندازی یک کسب و کار است.

اگر شما با وب سایتی مواجه شوید که مطالب آن سال‌هاست که به روز نشده، طبیعتا اعتماد خود را نسبت به اطلاعاتی که مشاهده می‌کنید، از دست خواهید داد. گوگل نمی‌خواهد اطلاعات منسوخ شده به جستجوگران خود ارائه دهد. وب سایت‌هایی که از طریق پست‌های وبلاگ مرتباً به روز می‌شوند به گوگل نشان می‌دهند که وب سایت زنده است و محتوای تازه ارائه می‌دهد. همچنین به الگوریتم‌های موتور جستجو دلیل بیشتری می‌دهد تا وب سایت شما را در فهرست رتبه بندی خود قرار دهند؛ بنابراین وبلاگ یک ابزار کاربردی‌تر برای افزودن محتوای جدید به طور منظم به وب سایت شما است. برخی از دلایل اهمیت وبلاگ در سئو عبارتند از:

  وبلاگ نویسی محتوای وب سایت شما را تازه و به روز نگه می‌دارد.

وبلاگ‌ها می‌توانند زمان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش دهند.

وبلاگ نویسی به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی طولانی (long-tail) را هدف قرار دهید.

  یک وبلاگ به شما فرصت‌هایی برای لینک دهی داخلی سایت می‌دهد.

یک وبلاگ به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهید.

وبلاگ نویسی به طور مستقیم و غیرمستقیم در سئو تاثیرگذار است. برای آشنایی بیشتر با مزایای وبلاگ نویسی، 5 مورد از مزایا و اهمیت وبلاگ نویسی در سئو را در ادامه بیان کرده‌ایم.

 

وبلاگ نویسی و تاثیر مستقیم آن بر سئو

1- افزایش بازدیدکنندگان سایت

هنگامی که یک وبلاگ ایجاد می‌کنید، می‌توانید به طیف وسیع‌تری از کوئری‌های جستجو برسید. وبلاگ نویسی برای ایجاد نتایج جستجوی متنوع‌تر که وب سایت شما به سادگی قادر به جذب آن‌ها نیست، خوب عمل می‌کند. اگر وبلاگ نویسی نکنید، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان احتمالی را از دست می‌دهید. جیسون دمرز مقاله‌ای در مورد تاثیر وبلاگ نویسی در یک وب سایت نوشت و این موضوع را به طور مشابه مورد بحث قرار داد:

“از نظر رتبه بندی موتورهای جستجو، من دوست دارم وبلاگ نویسی را ماهیگیری در نظر بگیرم. هرچه قلاب بیشتری در آب داشته باشید، احتمال صید ماهی بیشتر است. به همین ترتیب وقتی محتوای بیشتری به سایت خود اضافه می‌کنید، صفحات بیشتری از دامنه شما در موتورهای جستجو ایندکس می‌شوند. این امر جستجوی ارگانیک را بهبود می‌بخشد و ترافیک وب سایت را افزایش می‌دهد. “

 

2- افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی خاص

اگر سعی دارید برای کلمات کلیدی خاص کسب و کارتان، در گوگل رتبه بالا دریافت کنید، بهترین راه این است که یک وبلاگ را بر روی آن موضوع متمرکز کنید. با این کار پس از طراحی سایت به موتورهای جستجو می‌فهمانید موضوع اصلی سایت شما چیست و محتوایی که برای وبلاگ سایت تولید می‌کنید، پوشش دهنده کلمه کلیدی اصلی شما خواهد بود.

هر پست وبلاگ به شما فرصت جدیدی می‌دهد تا از کلمات کلیدی سئو در محتوای خود استفاده کنید. کلمات کلیدی و عباراتی که جستجوگران برای موضوعی مرتبط با موضوع وبلاگ شما جستجو می‌کنند را بیابید و سپس با استفاده استراتژیک از این کلمات در پست‌های وبلاگ خود، می‌توانید نتایج بهینه سازی موتورهای جستجو خود را بهبود بخشید.

برای بهبود نتایج، از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید؛ چون مخاطبان شما احتمالاً در طول تحقیقات خود در هنگام خرید از آن‌ها استفاده خواهند کرد. هنگام تحقیق کلمات کلیدی از اشتباهات رایج در انتخاب کلید واژه مانند عدم توجه به زبان مخاطب، کلمات غیرواقعی و… پرهیز کنید.

 

3-بک لینک گرفتن را آسان‌تر می‌کند

بک لینک به معنای دریافت لینک از سایر سایت‌های اینترنتی برای سایت خودمان است. هرچقدر سایت‌های بیشتر و معتبرتری به صفحات سایت ما لینک داده باشند، برای کسب جایگاه در نتایج گوگل شانس بیشتری خواهیم داشت. توجه داشته باشید که توجه به لینک‌های داخلی سایت مهم است؛ اما تفاوت سئو داخلی و خارجی چیست؟ در واقع سخت‌ترین بخش سئو به دست آوردن لینک‌های خارجی است. برای اینکه گوگل وب سایت شما را معتبر ببیند، سایت‌های دیگر باید به سایت شما لینک دهند. بدست آوردن پیوندهای خارجی بدون وبلاگ غیرممکن نیست؛ اما بسیار سخت است.

هنگام نوشتن وبلاگ، وب سایت خود را صفحه به صفحه با اطلاعات ارزشمند پر کنید. هر زمان که وب سایت دیگری تصمیم بگیرد خوانندگان سایت خود را در موضوعی خاص راهنمایی کند، این احتمال وجود دارد که وب سایت شما را در صورت داشتن پست‌های وبلاگ عالی و محتوای به روز، معرفی کند.

HubSpot دریافت که شرکت‌هایی که دارای وبلاگ در وب سایت خود هستند تا 97 درصد لینک‌های ورودی بیشتری دریافت می‌کنند. 

 

4- محتوای همیشه تازه

تصویر محتوا سبز

گوگل از محتوای به روز، مرتبط و مفید قدردانی می‌کند. با وبلاگ نویسی، می‌توانید به طور مداوم محتوای تازه را به موتورهای جستجو ارائه دهید و به آن‌ها اثبات کنید که سایت شما فعال است. موتورهای جستجو نمی‌خواهند صفحات وب نامربوط و قدیمی را برای کاربران فهرست کنند؛ به همین دلیل برای جلب رضایت کاربر باید جدیدترین مطالب ممکن را نمایش دهند.

متأسفانه فرصت‌های زیادی برای شما وجود ندارد که سایر مناطق وب سایت خود را به روز کنید؛ به عنوان مثال صفحه درباره ما و تماس با ما هرگز تغییر نخواهد کرد. صفحه فروشگاه و محصولات شما به ندرت تغییر می‌کند یا ممکن است حداکثر 2 بار در سال محتوای صفحه اصلی خود را به روز کنید.

راه اندازی وبلاگ به شما این امکان را می‌دهد که به طور مداوم پست‌های جدید را در سایت خود منتشر کنید. هرچه محتوای تازه‌تری را در سایت خود قرار دهید، صفحات بیشتری برای فهرست بندی موتورهای جستجو در اختیار خواهید داشت؛ به این معنی که فرصت‌های بیشتری برای کسب رتبه اول در صفحات نتایج موتورهای جستجو وجود دارد.

 

5-جذب ترافیک بیشتر

هر زمان که بتوانید افراد بیشتری را به سایت خود هدایت کنید، نقطه عطفی برای کسب کار خود ایجاد می‌کنید. وبلاگ نویسی به ایجاد آگاهی از نام تجاری شما کمک می‌کند و منجر به بازدید بیشتر از سایت می‌شود؛ به عنوان مثال اگر شما فروشنده دستگاه قهوه ساز هستید، در وبلاگ سایت خود مطالبی با عناوین ” طرز تهیه قهوه” ، ” شناخت قهوه اصل”، ” نحوه دم کردن قهوه ترک” ، ” خواص قهوه” و … قرار دهید تا کاربران ضمن وارد شدن به سایت جهت مطالعه با پیشنهاد خرید دستگاه قهوه ساز هم روبرو شوند. مهم‌ترین مزیتی که وبلاگ نویسی دارد جذب افرادی است که در جستجوی اطلاعات هستند. می‌توانید آن‌ها را با ارائه پیشنهادات منحصر به فرد مانند تخفیف اولین خرید، ارسال رایگان، هدیه و… به مشتری بالقوه خود تبدیل کنید.

 

نتیجه گیری

اکثر کسب و کارها از وبلاگ نویسی و اهمیت بالای آن در استراتژی سئو غافل هستند. افزایش نرخ مشارکت با کاربران، بهتر دیده شدن برند، افزایش میزان ترافیک ورودی به سایت، رتبه گرفتن راحت‌تر در کلمات کلیدی خاص و… همگی از مزایای وبلاگ نویسی و بهبود نتایج سئو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *