1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

اشتباهات رایج در انتخاب کلید واژه

تصویر اهمیت کلید واژه

بازاریابی آنلاین تا حد زیادی به محتوای وب سایت بستگی دارد. تحقیقات کلمات کلیدی برای تولید محتوای باکیفیت یکی از فعالیت‌های اساسی سئو است که تاثیر بسزایی در موفقیت طولانی مدت سایت دارد. با این حال، هنگام تجزیه و تحلیل کلمه کلیدی، سئو کاران چند قانون اساسی را فراموش کرده که منجر به شکست در مسیر رسیدن به اهداف مورد انتظار می‌شود. در این مقاله ما 6 اشتباه رایج در انتخاب کلید واژه را که بسیاری از بازاریابان محتوا و صاحبان وب سایت‌ها ناخواسته مرتکب می‌شوند، بررسی می‌کنیم. بسیار مهم است که این اشتباهات رایج را شناسایی کرده و مطمئن شوید که هیچ یک از آن‌ها را انجام نمی‌دهید.

 

چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟ 

اهمیت کلمات کلیدی از این جهت است که ابزار اصلی ارتباط با موتورهای جستجو هستند. تنها روش عملی برای پی بردن به آنچه که کاربران در جستجوی آن هستند، تحقیق درباره کلمات کلیدی است. طبق آمار (https://ahrefs.com/blog/search-traffic-study/ ) حدود 91 درصد از صفحات گوگل ترافیکی دریافت نمی‌کنند. علت این امر چیزی نیست جز انتخاب اشتباه کلمات کلیدی! تحقیق کلمه کلیدی و یافتن کوئری‌هایی که کاربران در موتور جستجو وارد می‎‌کنند، باعث رشد ترافیک، افزایش سرنخ، ارتقا رتبه در موتور جستجو و… خواهد شد. تحقیق کلمه کلیدی پس از طراحی سایت معمولا اولین قدم در سئو است؛ به همین منظور لازم است اشتباهات احتمالی را به حداقل برسانید تا شاهد پیشرفت روز افزون رتبه بندی سایت خود باشید.

تصویر کلید واژه

اشتباهات خطرناک در انتخاب کلمه کلیدی

تحقیقات کلمات کلیدی بخشی جدایی ناپذیر و مهم از وظایف سئوکاران است. برای یافتن کلید واژه مناسب ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارد که خروجی آن‌ها باید به صورت لیست طبقه بندی شده براساس رقابت پذیری مرتب شود؛ اما چندین اشتباه رایج در انتخاب کلیدواژه وجود دارد که اگر به آن‌ها توجه نکنید ممکن است باعث نابودی وب سایت و از بین رفتن همه تلاش‌تان باشد. 

 

1:  هدف قرار دادن کلمات کلیدی غیر واقعی

اکثر کارشناسان توصیه می‌کنند هنگام شروع از کلمات کلیدی بسیار رقابتی استفاده نکنید و کلمات کلیدی طولانی‌تر (long tail) را در استراتژی خود قرار دهید. تلاش برای کسب رتبه بر روی یک کلمه کلیدی پر رقابت، احتمالاً غیرممکن است؛ به خصوص اگر با برند های بزرگ رقابت کنید. حتی اگر فردی موفق و صاحب نام در زمینه کسب و کار خود هستید، نباید توقع داشته باشد که با کلمات کوتاه و پرطرفدار، رتبه بالایی در گوگل کسب کنید. با انتخاب کلید وا‌ژه‌های مترادف و کمتر دیده شده، بازدیدکنندگانی به سایت شما هدایت خواهند شد که به مشتریان بالقوه تبدیل می‌شوند. کلمات کلیدی تک کلمه یا کلمات کلیدی بیش از حد طولانی آن‌طور که فکر می‌کنید موثر نیستند. 

 

2: عدم توجه به زبان مخاطب

یکی دیگر از اشتباهات رایج در انتخاب کلیدواژه، بی توجهی به نحوه جستجو و زبان مخاطب است. وقتی صحبت از کلمات کلیدی به میان می آید، باید عمیقاً به زبان مخاطب توجه کنید؛ هرچند ممکن است که این عمل زمان‌بر و سخت باشد. شما باید به خوبی از سلیقه مخاطبین خود باخبر شوید تا بفهمید نحوه جستجوی آنها چگونه است؛ به عنوان مثال اگر صاحب فروشگاه صنایع دستی هستید، هیچ گاه با کلید واژه “صنایع دستی” شانسی برای فروش خواهید داشت؛ چرا که نتایج صفحه اول گوگل درباره آشنایی با صنایع دستی و مقالات علمی است. Google Keyword Planner ،SEMrush ،Alexa و بسیاری از ابزارها در دسترس هستند تا به شما در انتخاب کلیدواژه‌های مناسب کمک کنند.

 

3: انتخاب کلمه کلیدی بدون ترافیک

برخی از ابزارها، کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌کنند که چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد. این کلمات کلیدی به اصطلاح ناتوان، هیچ بار ترافیکی برای شما نخواهد داشت. ساده‌ترین و در عین حال بهترین روش برای جستجوی کلمه کلیدی استفاده از گوگل است. کلمات کلیدی را به صورت دستی جستجو کنید و نتایج بدست آمده را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین باید بررسی کنید که آیا کسی از آن کلمات کلیدی برای جستجوی محصول یا خدمات شما استفاده می‌کند یا خیر. در غیر این صورت، تمام تلاش های خود را به هدر خواهید داد. این درست است که کلمات کلیدی طولانی‌تر اگر هوشمندانه استفاده شود، بار ترافیکی به همراه خواهد داشت اما چندان سئو شما را تقویت نمی‌کند. در عوض، به دنبال کلمات کلیدی با تعداد ترافیک متوسط ​​با سرچ بالا باشید.

تصویر اشتباه انتخاب کردن کلید واژه

4 عدم به روزرسانی لیست کلمات کلیدی

اگر پذیرفته باشید که بازار در طول زمان تغییر می‌کند، پس باید انتظار داشته باشید که رفتار مشتری در روند جستجو نیز در طول زمان توسعه یافته و تکامل یابد. به علت تغییر در الگوریتم‌های موتور جستجو، تکامل رفتار مشتریان و تغییر نیازها و خواسته‌های آن‌ها، باید در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر، لیست کلمات کلیدی خود را بروزرسانی نمایید. تحلیل نتایج کلمات قدیمی و تمرکز روی کلمات کلیدی جدیدتر را در استراتژی محتوای خود قرار دهید. لازم به ذکر است در برخی از بازارهای رقابتی و بسیار سریع، ممکن است نیاز به تحقیق و به روزرسانی منظم‌تر کلمات کلیدی داشته باشید.

دنیای تحقیقات کلمات کلیدی پویا و روان است و شما باید به طور مرتب از کلمات کلیدی مورد نظر خود بازدید کنید تا مطمئن شوید که هنوز کاربرد دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، بررسی منظم کلمات کلیدی را انجام دهید؛ زیرا برای تعیین و حذف کلمات کلیدی که عملکرد ضعیفی دارند و شناسایی فرصت‌های یافتن کلمه کلیدی سودآورتر، موثر خواهد بود.

 

5: بی توجهی به SERP های واقعی

SERP مخفف عبارت (Search Engine Result Page) و صفحه نتایج موتور جستجو یا پاسخ گوگل به جستجوی کاربر است. SERPها معمولاً شامل نتایج جستجوی ارگانیک، نتایج گوگل ادوردز، پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippet)، گراف و ویدیو هستند. مهم‌ترین کار شما هنگام انتخاب کلید واژه، باید تحلیل صفحه نتایج جستجو بر اساس آن کلید واژه باشد. افراد زیادی زمان خود را صرف ابزارهای آنلاین موجود می‌کنند و به رتبه بندی کلمات کلیدی توجهی ندارند.

ممکن است مشاهده کنید محتوایی که گوگل برای پرس و جو خاصی به کاربران ارائه می‌دهد با محتوای شما برای آن کلمه کلیدی مطابقت ندارد. شاید شما در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید؛ اما موتورهای جستجو به اشتباه محتوای شما را به جای پست وبلاگ، محصول تشخیص دهند؛ پس باید دریابید چه نوع محتوایی برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می‌شود تا محتوای خود را در آن چارچوب قرار دهید.

 

6: انتخاب کلمات کلیدی جمع به جای مفرد

براساس مقاله سایت moz (https://moz.com/blog/6-keyword-research-mistakes-you-might-be-making) مردم بیشتر کلمات مفرد جستجو می‌کنند تا کلمات جمع. در حالی که بسیاری از سئوکاران نسخه‌های متعددی از کلمات کلیدی را مورد هدف قرار می‌دهند، ممکن است عاقلانه‌تر باشد که به جای آن کلمات کلیدی مفرد را استفاده کنیم؛ اگرچه که گوگل اکنون آنقدر باهوش است که بفهمد که فرم‌های مفرد و جمع کلمات کلیدی احتمالاً یکی هستند؛ اما عاقلانه است که تحقیقات خود را بیشتر از هر زمان دیگری بر روی کلمات کلیدی مفرد متمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *