1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

طراحی سایت داینامیک

تصویر Dynamic site design

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای کسب و کار خود یک سایت طراحی کنید با واژگان و الفاظ جدیدی مواجه می‌شوید که شاید خیلی از آن‌ها را نشناسید. یکی از این کلمات طراحی سایت داینامیک است. حال برای اینکه معنی داینامیک و تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک را بدانید این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛ زیرا اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار می‌گیرد صددرصد کاربردی است.

سی فایو به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک سایت داینامیک حرفه‌ای طراحی کنید و پس 7 روز استفاده رایگان از تمامی خدمات سایت در صورت رضایت اشتراک مورد نظر را خریداری کنید.

 

طراحی سایت داینامیک چیست؟

برای درک بهتر این موضوع که سایت داینامیک چیست ابتدا باید تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک را توضیح دهیم؛ زیرا این دو در مقابل یکدیگر قرار دارند و با درک مفهوم هر کدام به صورت مقایسه‌ای می‌توانید مفهوم دیگری را دریابید.

سایت‌های استاتیک معمولا توسط برنامه نویسان حرفه‌ای طراحی می‌شود و به راحتی قابل ویرایش نیست؛ به همین دلیل هر چند وقت یکبار توسط برنامه نویسان بروزرسانی می‌شود.

در واقع طراحی و گرافیک این سایت‌ها همیشه ثابت است و بیشتر به یک بروشور تجاری یا تبلیغاتی شبیه هستند.

در مقابل سایت‌های استاتیک، سایت‌های داینامیک قرار دارند که کاملا پویا و بی‌ثبات هستند، یعنی مدام قابل ویرایش‌اند و می‌توان به راحتی آن‌ها را آپدیت کرد.

به طور کلی 80 درصد سایت‌هایی که در طول روز با آن‌ها سروکار داریم از نوع دینامیک است؛ زیرا این سایت‌ها هم از لحاظ بصری جذاب‌ترند و هم از لحاظ فنی کارایی بالاتری دارند.

برای مشاهده نمونه سایت داینامیک می‌توانید به صفحه قالب‌های آماده سی فایو مراجعه کنید.

تصویر سایت داینامیک

مزایا و معایب طراحی وب سایت داینامیک

مهم‌ترین مزایا و معایب طراحی وب سایت داینامیک که لازم است بدانید را در دامه به صورت مفصل توضیح دادیم.

 

قابل کنترل هستند

از آنجایی که مدیریت وب سایت‌های داینامیک از طریق کنترل پنل صورت می‌گیرد به راحتی در دسترس است و شما می‌توانید با چند کلیک آنچه مدنظرتان است را ایجاد و یا حذف کنید.

سی فایو با در نظر گرفتن آموزش‌های لازم تمام آنچه برای راه‌اندازی یک وب سایت داینامیک احتیاج دارید را برایتان فراهم می‌کند.

 

نیازمند دانش تخصصی نیستند

شما با هر سطحی از دانش فنی و فقط با چند ساعت آموزش می‌توانید خواسته‌ها و نیازهای خود را روی سایت پیاده سازی کنید.

 

قابل گسترش‌اند

هر زمان که احساس کردید وب سایت شما نیاز به تغییرات دارد و یا باید بروزرسانی شود و امکانات جدیدی به آن اضافه شود شخصا می‌توانید تغییرات مورد نظر را روی سایت اعمال کنید.

 

بالا بودن هزینه سرور

از آنجایی که سایت‌های داینامیک مملو از کدهای مختلف هستد و حجم این کدها بالاست شما به سروری احتیاج دارید که حجم بیشتری داشته باشد و این بدین معنی است که باید هزینه بیشتری را برای خرید سرور اختصاص دهید.

 

امنیت

به طور کلی می‌توان گفت امنیت وب سایت‌های استاتیک نسبت به داینامیک بالاتر است.

 

انواع سایت داینامیک

روش‌های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که هر کسی متناسب با نوع سایت، نیازها و انتظاراتی که از سایت خود دارد می‌تواند روشی مناسب را انتخاب کند.

سایت‌های داینامیک را به دو روش متفاوت می‌توان طراحی کرد.

  • به صورت اختصاصی
  • به کمک cms

تصویر طراحی وب سایت داینامیک

طراحی سایت داینامیک اختصاصی

برای اینکه سایت داینامیک خود را به صورت اختصاصی طراحی کنید حتما باید از یک برنامه نویس حرفه‌ای کمک بگیرید، شاید طراحی سایت شما ماه‌ها طول بکشد و هزینه آن نیز به نسبت سایر روش‌ها بالاست؛ از طرفی هر زمان که تصمیم بگیرید تغییری در سایت ایجاد کنید و یا آن را بروزرسانی کنید حتما باید از متخصص این حوزه کمک بگیرید.

 

طراحی سایت داینامیک با cms

طراحی سایت داینامیک با cms یعنی شما به وسیله پلتفرم‌هایی همچون وردپرس سایت خود را طراحی کنید.

با استفاده از این روش می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید، خودتان شخصا طراحی سایت را انجام دهید و در کوتاه‌ترین زمان آنچه در نظر دارید را پیاده سازی کنید.

یک طراح سایت داینامیک که حرفه‌ای و متعهد باشد می‌تواند کاربردی‌ترین سایت داینامیک را به وسیله وردپرس برای شما طراحی کند. سی فایو با سال‌ها تجربه در زمینه ساخت سایت و ساخت فروشگاه اینترنتی می‌تواند تمام آنچه نیاز دارید را برایتان فراهم کند.

 

هزینه طراحی سایت داینامیک

هزینه طراحی سایت داینامیک به فاکتورهایی مختلفی بستگی دارد. چند مورد از مهم‌ترین فاکتورهایی که هنگام طراحی سایت داینامیک باید به آن توجه داشته باشید عبارتند از:

 

نوع سایت

نوعی سایتی که برای کسب و کار خود طراحی می‌کنید می تواند به صورت مستقیم بر هزینه طراحی سایت داینامیک تاثیر بگذارید. به طور کلی هزینه راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به این دلیل که باید زمان و تخصص بیشتری را اختصاص دهید از طراحی سایت شخصی یا وبلاگ بیشتر است.

 

امکانات

اگر امکانات یا ویژگی‌های انحصاری یا خاصی را در نظر دارید که به صورت پیش فرض در نظر گرفته نشده است باید از یک برنامه نویس کمک بگیرید و از آنجایی که یک متخصص باید دانش و زمان بیشتری را به کار گیرد قطعا هزینه بیشتری را نیز دریافت می‌کند.

 

سیستم مدیریت محتوا

مقصود از سیستم مدیریت محتوا این است که شما طراحی سایت داینامیک خود را به صورت کدنویسی انجام دهید و یا از پلتفرم‌هایی همچون وردپرس کمک بگیرید. طبیعتا استفاده از وردپرس مقرون به صرفه  از طراحی سایت با کدنویسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *