1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

چگونه فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟

تصویر فروشگاه اینترنتی

چطور فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم؟ این سوالی است که اکثر صاحبان مشاغل آنلاین با آن رو‌برو هستند. برای اینکه بدانیم چگونه یک فروش اینترنتی خوب داشته باشیم باید از تجربیات کسب و کارهای قدیمی استفاده کنیم، کتاب‌های مختلفی که در این حوزه به چاپ رسیده است را مطالعه کنیم، استراتژی‌های مختلفی را به کار بگیریم و از ریسک کردن نترسیم.

فروشگاه اینترنتی موفق دقیقا همان چیزی است که اکثر صاحبان کسب و کار به دنبالش هستند؛ اما فروش اینترنتی موفق به راحتی به دست نمی‌آید، مگر اینکه بهای آن را بپردازید.

پشت پرده فروشگاه‌های اینترنتی موفق سال‌ها تجربه، شکست و آزمون خطاست و شما تا زمانی که این مسیر را طی نکنید قطعا صاحب یک فروشگاه اینترنتی موفق نخواهید شد.

خرید اینترنتی موفق برای کاربران نیز خوشایند است؛ اگر شما بتوانید شرایطی را ایجاد کنید که کاربر از خرید خود راضی باشد قطعا به تدریج موفق خواهید شد.

برای یادگیری روش‌های فروش اینترنتی موفق نیاز است عملکرد و روش‌های بازاریابی سایت‌ها و فروشگاه‌های موفق را زیر نظر داشته باشید تا با آنچه در یک سایت اتفاق می‌افتد آشنا شوید.

در انتها برای اینکه بدانیم چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق راه‌اندازی کنیم نیاز است که علاوه بر مطالعه و تحقیق، ریسک کنیم، روش‌های جدید را امتحان کنیم و خود را ارتقا دهیم، قطعا با پیش گرفتن این موارد می‌توانیم فروش اینترنتی موفق داشته باشیم.

 

چگونه فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم؟

رشد تکنولوژی و افزایش کسب و کارهای آنلاین موجب شد تا افراد به تدریج اکثر نیازهای خود را از طریق بستر وب رفع کنند. از طرفی استقبال بی‌سابقه کاربران از این بستر موجب شد تا صاحبان مشاغل تمرکز خود را روی این فضا معطوف کنند؛ به همین علت این روزها شاهد افزایش تعداد فروشگاه‌های اینترنتی هستیم؛ البته زیاد بودن درآمد فروشگاه اینترنتی نیز در محبوبیت این حوزه بی‌تاثیر نبوده.

نکته مهمی که با آن رو‌برو هستیم این است که با وجود این تعداد فروشگاه اینترنتی چه کنیم تا کاربران فروشگاه ما را برای خرید انتخاب کنند؟ در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چگونه فروش اینترنتی موفقی داشته باشیم؟

هدف ما از نگارش این مقاله این است که در انتهای آن در کنار هم بیاموزیم چگونه یک فروش اینترنتی خوب داشته باشیم. اگر شما هم قصد ساخت فروشگاه با فروشگاه ساز را دارید خوب است قبل از شروع، این مقاله را مطالعه کنید تا با نکات و ملزومات راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آشنا شوید.

تصویر ویژگی فروشگاه اینترنتی

10 مورد از ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی موفق

همانطور که گفته شد تمام صاحبان مشاغل به دنبال پاسخ این سوال هستند که چگونه فروش اینترنتی موفق داشته باشیم؟ با پاسخ به این سوال می‌توانید کسب و کار خود را ارتقا دهید، نقاط ضعف آن را رفع کنید و به تقویت نکات مثبت آن بپردازید؛ اینگونه می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و مسیر روشنی برای پیشرفت کسب و کار خود ترسیم کنید. برای افزایش فروش و دستیابی به یک فروشگاه اینترنتی استاندارد شما به یک استراتژی کاربردی، استمرار و پیگیری نیاز دارید و قبل از تمام این موارد باید یک سایت فروشگاهی جذاب داشته باشید که این نکات را پیاده سازی کنید.

در ادامه 20 مورد از ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی را برایتان بازگو می‌کنیم.

 

  • یک فروشگاه اینترنتی باید از لحاظ بصری چشم‌نواز باشد.

درست است که ارائه بهترین محصول و بهترین خدمات از واجبات یک کسب و کار اینترنتی است؛ اما یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر آن باید یک طراحی جذاب و خیره کننده داشته باشد. اگر در طراحی سایت ضعیف عمل کنید، حتی با وجود ارائه محصول و خدمات با کیفیت این احتمال وجود دارد که کاربر سایت شما را ترک کند و هیچ خریدی صورت نگیرید. طبق مطالعه‌ای که توسط Kissmetrics صورت گرفت 93 درصد از خریداران ظاهر بصری را مهم‌ترین عامل هنگام خرید می‌دانند.

 

برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی خوب، می‌توانید طراحی وب سایت خود را به یک طراح ماهر بسپارید یا خودتان شخصا مهارت کدنویسی را بیاموزید. از طرفی می‌توانید یک قالب سایت آماده تهیه کرده و آن را مطابق با نیاز خود سفارشی سازی کنید. خوشبختانه هزاران الگوی تجارت الکترونیک عالی در وب وجود دارد که توسط سایت‌هایی مانند، TemplateMonster ،Tony Templates ،Apollo Theme ارائه می‌شود که دارای طراحی تمیز، طرح بندی بصری و به‌ روزترین متدها هستند.

 

  • یک صفحه “درباره ما” حرفه‌ای طراحی کنید.

اگر کاربری به صفحه “درباره ما” شما مراجعه کند؛ به این معنی است که تقریبا به شما اعتماد دارد و به شما فرصتی می‌دهد تا به او ثابت کنید که محصول شما بهترین است. شما باید آنچه هستید را به وضوح توضیح دهید، چه کاری انجام می‌دهید و مهم‌تر از همه آنچه که به مشتریان ارائه می‌دهید را بیان کنید. از همه توصیفات، دستاوردها و هر نوع اثبات اجتماعی در آنجا استفاده کنید. این فرصت را از دست ندهید؛ زیرا قطعا منجر به جلب مشتری می‌شود.

در قسمت درباره ما سایت باید موارد زیر قید شود.

  •  اطلاعات تماس باید کامل باشد.
  • امکان ارتباط با ایمیل نیز فراهم شود.
  • نشانی را به صورت دقیق قید کنید. خوب است از طریق ابزارهایی چون گوگل مپ لوکیشن دقیق خود را نیز قرار دهید.
  • نشانی رسانه‌های اجتماعی همچون کانال تلگرام، پیج اینستاگرام، توییتر و… را اعلام کنید.

 

  • میزان اعتبار و شهرت خود را به کاربران یادآوری کنید.

خرید از یک فروشگاه اینترنتی ناشناخته برای اکثر کاربران سخت است. با معرفی اینکه کدام شرکت‌ها با شما همکاری می‌کنند، شهرت خود را افزایش دهید. لزوماً نباید نشان دهید که با شرکت‌های بسیار بزرگ همکاری داشتید حتی همکاری با شرکت‌های کوچک نیز می‌تواند میزان اعتبار شما را افزایش دهد.

 

  • حرفه‌ای پشتیبانی کنید.

کاربران باید بدانند که در صورت نیاز، پس از خرید پشتیبانی خواهند شد. تضمین کیفیت پس از خرید و مشاوره قبل از خرید می‌تواند خریداران بالقوه را به مشتریان وفادار تبدیل کند. قابلیت چت به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته می‌تواند اعتبار سایت شما را افزایش دهد.

تصویر انواع گزینه‌های پرداخت

گزینه‌های پرداخت متنوع ارائه دهید

این امکان را برای مشتریان خود ایجاد کنید که علاوه بر پرداخت آنلاین بتوانند از روش‌های دیگری نیز استفاده کنند؛ به عنوان مثال پرداخت درب منزل. پرداخت درب منزل ضمن ایجاد تنوع موجب افزایش اعتماد مشتریان نیز می‌شود یا اینکه این امکان را بوجود آورید که کاربر یک حساب کاربری برای خود ایجاد کند و از طریق کیف پول الکترونیک خود پرداخت را انجام دهد.

تصویر تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

  • در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

شبکه‌های اجتماعی بستری هستند که امروزه اکثر افراد به آن دسترسی دارند و زمان زیادی را در آن می‌گذرانند؛ به همین دلیل با تبلیغ کردن در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید طیف گسترده‌ای از افراد را مورد هدف قرار دهید و تبلیغ موثرتری داشته باشید.

 

  • یک وبلاگ مفید و مبتنی بر SEO داشته باشید.

تولید محتوا بر اساس اصول سئو، تاثیرات و مزیت‌های بسیاری دارد. دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: دستیابی به یک رتبه قابل قبول در رتبه بندی گوگل و ایجاد سرگرمی و جلب اعتماد کاربران.

تولید محتوا یکی فاکتور مهم برای ارتقا رتبه سایت است. از طرفی به کمک محتوا می‌توانید کاربران و بازدیدکنندگان را برای مدت بیشتری در سایت خود حفظ کنید که این نکته نیز بر سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد؛ در نتیجه از اهمیت وبلاگ نویسی در سئو غافل نشوید.

  • پیگیری، تجزیه و تحلیل و تکرار

برای اینکه بدانیم چگونه یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم نیاز است به طور مکرر عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنیم؛ در صورتی که استراتژی موفقی را پیش گرفته‌ایم آن را ادامه دهیم و اگر دچار مشکل است آن را اصلاح یا تعویض کنیم. برای تجزیه و تحلیل فروشگاه خود می‌توانید از ابزارهایی همچون Google Analytics استفاده کنید.

 

  • از عکس‌های با وضوح بالا استفاده کنید.

انسان‌ها موجودات بصری هستند. ما تصاویر را در 1/10 ثانیه پردازش می‌کنیم و اطلاعات بصری را 60 هزار بار سریع‌تر از کلمات می‌فهمیم. با توجه به گرایش طبیعی انسان به سمت محتوای بصری، تصویر محصولات تأثیر قوی و فوری بر خریداران می‌گذارد. استفاده از عکس‌هایی با وضوح بالا که جزئیات محصولات را برجسته می‌کند بسیار مهم است.

 

  • از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

بازاریابی ایمیلی راهی آسان برای تاجران است تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. بازاریابی ایمیلی با جلب توجه خریداران، ابزار قدرتمندی برای تشویق فروش و افزایش درآمد است.

برای اینکه بدانیم چگونه فروش اینترنتی خوبی داشته باشیم لازم است ده نکته‌ای که در بالا قید شد را بکار بگیریم تا در مسیر رشد و پیشرفت گام برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *