1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

طراحی سایت سفارشی

تصویر طراحی سایت سفارشی

سایت ساز و طراحی سفارشی سایت دو روش طراحی سایت محسوب می‌شوند. سایت سازها قالب‌های آماده طراحی سایت هستند که انتخاب بسیاری از افراد در شروع کسب و کار اینترنتی است. وب سایت‌های سفارشی نیز معمولا برای شرکت‌ها و یا افرادی طراحی و ساخته می‌شوند که قصد توسعه کسب و کار و افزایش میزان فروش محصولات و یا خدمات خود را دارند‌.

در گذشته و قبل از پیشرفت تکنولوژی شرکت‌ها، سازمان‌ها و… برای تبلیغات هزینه‌های سنگینی را صرف می‌کردند؛ اما امروزه تبلیغات شیوه جدیدی را به خود گرفته است. افراد و شرکت‌ها برای معرفی کسب و کار، محصول و یا خدمات خود به دیگران اقدام به ساخت سایت شخصی و یا شرکتی می‌کنند؛ به همین دلیل مراحل ساخت سایت سفارشی باید با نهایت دقت و توجه به جزئیات انجام شود و همچنین سایت باید مطابق با متدهای روز دنیا کدنویسی شود.

اگرچه انجام تبلیغات به این صورت ریسک بالایی دارد، اما در مقابل روش‌های قدیمی، هزینه آن پایین‌تر است و همچنین اگر طراحی سایت اصولی و حرفه‌ای انجام شود بازخورد آن بیش‌تر و نتیجه آن قابل توجه خواهد بود.

تصویر سایت سفارشی

مزایای طراحی سایت سفارشی

مزایای ساخت سایت سفارشی بسیار هستند که در زیر چند مورد از آن‌ها را یادآور می‌شویم:

  1. از جمله مهم‌‌ترین مزیت ساخت سفارشی سایت نسبت به سایت سازها قابلیت توسعه و امکان به روز رسانی آن است. یا توجه به اینکه سایت‌های سفارشی به صورت اختصاصی برای یک شرکت و یا یک شخص طراحی می‌شوند و کاملا منعطف هستند و هر گونه تغییری را بنابر نظر کارفرما و برنامه نویس سایت می‌تواند در آن لحاظ کند.
  2. دومین علتی که هر صاحب کسب و کاری را متقاعد به ساخت وب سایت شخصی می‌کند، تطابق کامل سایت سفارشی با تصورات ذهنی مشتری است. زمانی که شما همه آنچه را که در ذهن دارید با طراح سایت به اشتراک می‌گذارید، سازنده سایت کاملا متوجه درخواست‌ها و نظرات شما می‌شود و سپس آن‌ها را در سایت پیاده می‌کند. در پایان نیز اگر طراح سایت مهارت و تجربه کافی داشته باشد نتیجه همان چیزی خواهد شد که کارفرما درخواست کرده بود.
  3. سرعت بالا مزیت دیگر طراحی وب سایت به صورت سفارشی است. این سایت‌ها چون به صورت شخصی برای شرکت و یا فردی طراحی می‌شوند هاست و دامنه کافی دارند و به همین دلیل سرعت بارگذاری مطالب در آن‌ها به میزان قابل توجهی بالا است.
  4. آخرین و مهم‌ترین مزیتی که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم موضوع راحتی و جذابیت وب سایت‌های سفارشی برای کاربر است. اینگونه سایت‌ها پیچیدگی خاصی ندارند و از جذابیت ظاهری و گرافیک خوبی برخوردارند. به عبارتی همه آن چیزی را که کاربر توقع دارد، در اختیار او قرار می‌دهند‌.

 

معایب طراحی سایت سفارشی

معایب طراحی سفارشی سایت در مقابل مزایای آن آنقدر کم و اندک است که به طور معمول طراحان خبره سایت توصیه می‌کنند، اگر زمان کافی و بودجه مناسبی در اختیار دارید و قصد ساخت سایت اختصاصی را دارید، قطعا طراحی سایت به صورت سفارشی بهترین انتخاب است.

اصلی‌ترین معایب تشکیل سایت سفارشی موارد زیر است:

  1. برای سفارش سایت اختصاصی متناسب با امکانات درخواستی، مشتری باید هزینه نسبتا زیادی را برای این‌ کار صرف کند؛ اما نتیجه نهایی با سایت آماده بسیار متفاوت با کیفیت است.
  2. دومین عیب ساخت وب سایت سفارشی این است که بسته به میزان مهارت طراح سایت و امکانات مورد نیاز مشتری، زمان ساخت سایت ممکن است طولانی شود؛ بنابراین اگر زمان زیادی برای راه‌اندازی سایت در اختیار نداشته باشید احتمالا قالب‌های آماده سایت ساز‌ها انتخاب شما خواهد بود.
  3. یکی از مهم‌ترین معایب راه‌اندازی سایت سفارشی که ممکن است بعدا گریبان گیر شود، تجربه و مهارت ناکافی سازنده سایت است. اگر شرکت و یا فرد سازنده سایت تخصص و دانش جامع و کاملی از کد نویسی سایت نداشته باشد، قطعا با مشکلات متعددی در روند ساخت سایت مواجه خواهید شد.

سی فایو ارائه دهنده انواع خدمات طراحی سایت به صورت آماده و سفارشی با تضمین کیفیت در نتیجه نهایی است.

تصویر امکانات طراحی سایت سفارشی

امکانات طراحی سایت سفارشی

فرد و یا شرکتی که تصمیم به ساخت فروشگاه اینترنتی در قالب سایت دارد، به طور حتم از طراح سایت امکاناتی را نیز درخواست می‌کند؛ به همین دلیل طراح و یا شرکت سازنده سایت سفارشی امکانات اساسی و فرعی بسیاری را در اختیار کارفرما قرار می‌دهند.

امکانات اساسی، امکاناتی هستند که تقریبا هنگام ساخت هر سایتی برای شکل گیری سایت در نظر گرفته می‌شوند. این امکانات شامل موارد زیر هستند: دامنه سایت، فضای میزبانی و یا همان هاست مناسب، محتوای سئو شده مطابق با الگوهای گوگل و…

امکانات فرعی همان امکاناتی هستند که در انواع سایت‌ها متفاوت باشند و متناسب با نظر کارفرما در سایت طراحی می‌شوند. در این حالت مشتری همه امکاناتی را که مد نظر دارد به صورت کاملا دقیق و جزئی در اختیار طراح سایت شرکت قرار می‌دهد. طراح سایت نیز با نهایت دقت به صورت حرفه‌ای و اصولی درخواست‌های مشتری را در سایت پیاده می‌کند. 

 

سخن آخر

در حال حاضر طراحی سایت سفارشی برای اشخاص و شرکت‌ها با رونق گرفتن کسب و کارهای اینترنتی به فراوانی به طور اختصاصی توسط طراحان سایت ماهر و کاربلد انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *