1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

طراحی سایت استاتیک

تصویر طراحی سایت استاتیک

هنگامی که برای اولین بار که دنیای وب پا به عرصه جهان گذاشت، کد نویسی تمامی سایت‌ها، استاتیک بود. سایت استاتیک نوعی سایت پایدار یا ایستا است که به سایت اقتصادی نیز معروف است، نمونه‌ای از سایت‌های پرکاربرد است و برای بسیاری از کاربری‌ها از این گونه سایت استفاده می‌شود.

 

سایت استاتیک چیست؟

طراح وب سایت هنگام طراحی سایت به صورت استاتیک، همه آنچه که نیاز است در سایت طراحی می‌کند تا نیازی به ایجاد تغییرات در آن نباشد، به عبارتی محتوای مورد نیاز آن به یکباره در سایت ذخیره می‌شود و پس از آن جز توسط طراح آن قابل تغییر نیست. پس این‌گونه سایت‌ها همواره قابل ویرایش و به روز رسانی نیستند و ایجاد هر نوع تغییری در آن توسط مدیر سایت امکان پذیر نیست؛ بلکه اطلاعات جدید را باید در اختیار طراح سایت قرار دهید و سپس از او بخواهید تا تغییرات جدید را در سایت اعمال کند.

صفحه وب سایت استاتیک معمولا با سیستم HTML کدنویسی می‌شود. سایت ایستا با ویژگی‌هایی که دارد، بیشتر برای طراحی سایت برای افراد و یا شرکت‌ها که اطلاعاتشان ثابت است و نهایتا نیاز است که سالانه و یا ماهانه تغییر کند، مناسب است.

در مجموع وب سایت‌های استاتیک فاقد هر گونه برنامه نویسی در بخش سرور هستند و تنها شامل بخش کاربری می‌باشند؛ به همین دلیل یکی از امن‌ترین سایت‌هایی است که تاکنون طراحی شده‌اند.

تصویر سایت استاتیک

مزایا و معایب سایت استاتیک

سایت‌های پایدار مانند هر سایت دیگری دارای مزایا و معایبی هستند که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم تا با اطلاع دقیق از ویژگی‌های این سایت اقدام به سفارش آن به طراحان وب سایت کنید.

 

مزایا

هزینه ساخت سایت استاتیک در مقابل امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بسیار مقرون به صرفه و حتی کم است.

طراحی سایت‌ به این روش راحت است و پیچیدگی خاصی ندارد؛ به همین دلیل طراحان غیر حرفه‌ای و مبتدی نیز می‌توانند اقدام به ساخت وب سایت ایستا کنند‌.

حجم مطالب آپلود شده در سایت‌های ایستا کم است؛ در نتیجه فضای ذخیره سازی کمتری مورد نیاز و سرعت لود سایت بالا خواهد بود.

 

معایب

برای اعمال حتی کوچک‌‌ترین تغییرات در سایت استاتیک باید از شرکت طراح سایت و طراحی اختصاصی سایت کمک بخواهید؛ در نتیجه همواره به آن‌ها وابسته هستید و باید ارتباط خود را با آن‌ها حفظ کنید.

با توجه به اینکه امکان به روز رسانی و ویرایش این سایت‌ها وجود ندارد، معمولا هر چند سالی یکبار متناسب با نوع کاربری سایت، وب سایت باید از نو طراحی شود.

صفحات وب استاتیک معمولا نمی‌توانند در رتبه بالا و در اولین صفحه جستجوهای گوگل قرار بگیرد.

بسیاری از افراد که بودجه کمی در اختیار دارند و می‌خواهند سایت اختصاصی طراحی کنند، وب سایت استاتیک را ترجیح می‌دهند در حالی که نمی‌دانند اگرچه هزینه ساخت این سایت‌ها پایین است، اما در هر بار اعمال تغییر در سایت باید بار دیگر هزینه نسبتا بالایی را به شرکت طراحی سایت بپردازند تا سایت مطابق نظر شما ویرایش و یا به روز رسانی شود.

 

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

سایت‌های داینامیک که به آن‌ها سایت پویا نیز گفته می‌شود، نسل بعد از سایت‌های استاتیک هستند. بسیار پیشرفته‌تر هستند و تفاوت‌های بسیاری با سایت ایستا دارند.

سایت‌ داینامیک برخلاف سایت استاتیک برنامه نویسی بسیار دقیق و پیشرفته دارد. دارای یک پنل مدیریتی کاربری فوق العاده است که توسط آن یک فرد با دانش متوسط و حتی مبتدی در زمینه برنامه نویسی به راحتی می‌تواند سایت را ویرایش و به روز رسانی کند‌.

 برای آپلود مطالب جدید در سایت ایستا باید با دانش کد نویسی آشنایی داشته باشید؛ اما در سایت‌های پویا تمامی تغییرات بدون نیاز به دانش کد نویسی، توسط مدیر سایت تنها با همان پنل مدیریتی طراحی شده امکان پذیر است‌‌.

اگرچه هزینه طراحی و ساخت سایت پویا بیشتر از سایت ایستا است، اما در مقابل پس از آن برای نگهداری از سایت داینامیک نیازی به صرف هزینه نیست.

این سایت‌ها محدود نیستند و فضای هاست بیشتری دارند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید مطالب با حجم بالا و هر تعداد صفحه را تنها با چند کلیک در آن ایجاد کنید. در حالی‌که سایت‌های استاتیک محدود و غیرقابل گسترش هستند.

امکان به روز رسانی سایت داینامیک در هر لحظه از زمان وجود دارد؛ در نتیجه این‌گونه سایت‌ها را به راحتی با پیروی از دستورالعمل‌های گوگل و مدیریت سئوی قوی می‌توان در صدر جستجوهای گوگل قرار داد.

داینامیک سایت‌ها برخلاف استاتیک سایت‌ها دارای دیتابیس هستند و بدون آن امکان ادامه فعالیت سایت وجود ندار‌د.

با توجه به پیچیدگی‌های وب سایت داینامیک، زمان بیشتری برای طراحی و سپس ساخت، آزمایش و در نهایت تحویل به مشتری، مورد نیاز است.

تصویر Static site design

بهترین طراحی وب سایت استاتیک با سی فایو

سی فایو از بهترین شرکت‌های طراحی سایت است که افتخارات بسیاری را در کارنامه خود دارد. شما می‌توانید سفارش هر نوع سایت از جمله وب سایت استاتیک را به سی فایو بدهید و در کمترین زمان ممکن سایت مورد نظر را با بهترین امکانات موجود تحویل بگیرید.

با استفاده از سایت ساز سی فایو می‌توانید وب سایت استاتیک مورد نظر را به راحتی و تنها با چند کلیک بسازید.

سایت طراحی سایت سی فایو، قابلیت طراحی استاتیک وب سایت‌ها را با زبان برنامه نویسی HTML ،CSS ،JQuery و… دارد.

هزینه ساخت سایت به صورت استاتیک با سی فایو مناسب است و در مجموع هزینه سنگینی ندارد. هزینه نگهداری، بازطراحی و اعمال تغییراتی نظیر آپلود مطالب جدید، ویرایش و یا به روز رسانی با سی فایو بسیار مقرون به صرفه است و نسبت به سایر شرکت‌های طراحی سایت بسیار پایین است‌.

 

جمع بندی

سایت استاتیک از نوستالژیک‌ترین سایت‌های عرصه وب محسوب می‌شود که اگرچه امروزه تقریبا منسوخ شده اما همواره در نظر بسیاری از افراد از محبوبیت خاصی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *