1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

چگونه طراح سایت شویم؟

تصویر طراح سایت

در چند سال اخیر بسیاری از کسب وکارها از فضای سنتی خارج شده‌اند و به کسب و کار‌اینترنت روی آورده‌اند. در‌این بین افرادی تصمیم به فعالیت در سایت خود را کرده‌اند. علاقه‌مندان به وب به دنبال طراحی سایت حرفه‌ای هستند. بسیاری از علاقه مندان به حوزه طراحی سایت از متخصصین می‌پرسند، چگونه طراح سایت شویم. ما در‌این مقاله پاسخ‌این سوال را به شما می‌دهیم و تمام مراحل طراح سایت شدن را می‌گوییم.

 

چگونه یک طراح سایت موفق شویم؟

بسیاری از کسانی که در گوشه‌ای از‌این حوزه کار می‌کند، از خود می‌پرسند چطور طراح وب سایت شویم؟ آیا طراح وب سایت شدن لازمه موفقیت‌های بعدی خواهد بود؟ با کمی‌تحقیق خواهید فهمید، برای طراحی وب سایت موفق شدن باید تمام مراحل و سختی‌های مسیر را تحمل کنید. البته اگر به‌این حرفه علاقه صد درصد دارید.

تصویر گرافیکی از طراحی سایت

عبور از مسیر طراح سایت شدن با چند قدم

برای یک طراح موفق شدن، لازم است سه گام مهم را طی کنید که در ادامه برای شما بیان کرده‌ایم.

 

1. درباره‌ی طراحی وب سایت تحقیق کنید

با وظایف و کارهایی که طراح وب سایت باید انجام دهد، آشنا شوید. پستی و بلندی آن را در نظر بگیرید و‌این را بررسی کنید که آیا به‌این کار علاقه دارید یا خیر. برای پیشرفت در هرکاری باید علاقه داشته باشید؛ زیرا در طی مسیر می‌توانید لذت ببرید.

 

تخصص‌های لازم در حوزه طراحی سایت

برای شروع کار طراحی وب سایت باید تیمی تشکیل دهید. برای شروع کار تمام این موارد را در انجام دهید.

گرافیست سایت: برای داشتن یک پوسته سایت زیبا، باید به دنبال فردی باشید که خوش ذوق و حرفه‌ای باشد که بتواند به بهترین شکل شما و کارفرما را راهنمایی کند.

برنامه نویس سمت کاربر: برای طراحی رابط کاربر نیازمند یک برنامه نویس تحت وب دارید. معمولا‌ این برنامه نویس به زبان‌های html ,css ,javascript مسلط است.

برنامه نویس سمت سرور: برنامه نویس سرور معمولا به زبان‌های net ,asp و php تسلط دارد و ارتباط مرورگر را با سرور را میسر می‌کند.

 

بهترین روش برای طراحان سایت

برای شروع یادگیری باید از منابع نسبتا آسون شروع کنید، نه خیلی هزینه بر باشد و نه سختی زیاد در ابتدای کار شما را دل زده کند.

در‌این بخش ما تعدادی روش همراه با مزایا و معایب آن به شما می‌گوییم.

اول روش جست و جو در‌اینترنت است.‌ این روش بسیار آسان است و باید روش جستجو درست را بدانید. یکی از مزایای آن رایگان بودن اغلب مقاله‌ها است و یکی از معایب بزرگ آن دشواری در فرآیند یادگیری است.

روش دوم ویدیو آموزشی است. مزایای استفاده از ویدئو، هزینه کم، امکان یادگیری در هر زمان و استفاده از تجربیات اساتید است. معایب‌های آن نیز بی پاسخ ماندن سوالات شما در حین آموزش، از دست دادن زمان شما در صورتی که محتوا بی ارزش باشد.

روش سوم کلاس‌های آموزشی است. یکی از مزایا آن استفاده از تجربیات مدرس و یادگیری آسان خواهد بود؛ اما مهم‌ترین عیب آن هزینه بالا کلاس‌های آموزشی است.

پیشنهاد ما به شما استفاده از ویدیو‌های آموزشی است. می‌توانید در کنار آن از چند منبع خوب کتاب استفاده کنید.

تصویر فواید شغل طراحی سایت

فواید شغل طراح وب

گاها از خود می‌پرسید آیا شغل طراح وب شدن فوایدی خواهد داشت یا خیر؟

روز به روز جامعه به طراحان وب سایت وابسته می‌شوند. اکثر صاحبین کسب و کار‌های به وب سایت رو آورده‌اند؛ از‌این رو تعداد افرادی که به دنبال وب دیزاینر هستند افزایش پیدا می‌کند.‌ این می‌تواند نشانه‌ این باشد‌ که این شغل در آینده نه چندان دور می‌تواند در‌ایران و دنیا شماره یک باشد.

 

سختی‌های طراحی سایت

شما علاوه بر‌این که باید یک ذهن باز داشته باشید تا بتوانید نیاز مشتری را درک کنید، باید از دانش فنی نیز برخوردار باشید تا بتوانید در صورت نیاز آن مشکل را برطرف کنید.

شما مهم‌ترین ابزاری که در‌این حرفه دارید کامپیوتر است. اگر شما جزء افرادی هستید که کار با کامپیوتر برایتان دشوار است و نمی‌توانید زمان طولانی پشت سیستم بنشینید، باید با‌ این شغل خدافظی کنید؛ زیرا برای طراحی وب سایت باید به مدت طولانی پشت کامپیوتر نشسته و کار کنید؛ در غیر‌این صورت‌ این شغل برای شما خسته کننده و کسل کننده خواهد بود. سایت سی فایو می‌تواند‌ ایده‌های بسیار خوبی را به شما بدهد.

یکی دیگر از سختی‌های طراح وب سایت بودن مواجه شدن با مشکلات کد نویسی است. ممکن است در هنگام نوشتن کد‌ها به مشکل برخورد کنید و حل کردن آن هرچند ساده زمان زیادی از شما هدر دهد. اگر می‌خواهید از استرس ایجاد مشکل در حین کد نویسی رها شوید، می‌توانید به وسیله فروشگاه ساز کسب درآمد خود را شروع کنید. سایت سی فایو می‌تواند‌ ایده‌های بسیار خوبی را به شما بدهد. 

یکی دیگر از مشکلاتی که برای افرادی که در ابتدای کار برنامه نویسی هستند پیش می‌آید، زبان انگلیسی است. لازمه یادگیری برنامه نویسی تحت وب زبان انگلیسی نیست اما اگر یاد داشته باشید پیشرفت شما بیشتر می‌شود. با‌این حال شما با یادگیری کلمات مهم‌این حوزه به راحتی می‌توانید در‌این حوزه فعالیت کنید.

موضوع مهم بعدی، بعد‌های طراحی وب سایت است که وجود دارد. طراحی وب سایت از گرایش ux ،ul تشکیل شده است. باید بررسی زیادی به عمل آورید به کدام یک علاقه دارید. مهم‌ترین سختی از دیدگاه ما نادیده گرفتن زمان و وقت ما توسط کارفرما است. کارفرماها از سختی‌های برنامه نویسی خبر ندارند و قیمت داده شده از طرف ما را نامعقول می‌دانند.

 

درآمد طراح سایت

تعرفه طراحی سایت با توجه به سختی‌های که دارد بالا است. حال در‌اینجا ما تعرفه‌ها را در دسته‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

 

افراد مبتدی

این افراد در ابتدای کار خود هستند. می‌توانند با طراحی وب سایت برای خود و یا استخدام شدن در یک شرکت، مبلغی بین 1 تا 5 میلیون بسته به مهارت دریافت کنند.

 

افراد حرفه‌ای

این افراد در کار خود حرفه هستند. به طور کلی به شخصی طراح حرفه‌ای می‌گویند که حدود 20 پروژه طراحی سایت موفق داشته باشد. درآمد‌این افراد با توجه به مهارت آن‌ها بین 3 تا 20 میلیون است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *