1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

طراحی سایت مزایده

تصویر سایت مزایده

در وب سایت‌های مزایده، کالا و یا هر محصول ارزشمندی را با قیمت تقریبا پائین‌تر از ارزش واقعی آن در میان تعداد زیادی از خریداران به فروش می‌گذارند. قیمت حداقلی توسط مدیر سایت مشخص می‌شود. سپس هر یک از خریداران که خواهان آن کالا باشد قیمتی را برای آن پیشنهاد می‌کند. در نهایت محصول به بالاترین قیمتی که پیشنهاد می‌شود به فروش خواهد رسید.

عموما سایت‌های مزایده توسط مراکز دولتی اداره می‌شوند. در گذشته و حتی در حال حاضر مکان‌های مخصوصی برای مزایده در نظر گرفته میشد و بسیاری از بزرگان در آن‌ حضور می‌یافتند و بسیاری دیگر نیز حتی از وجود این محفل اطلاعی نداشتند. با گسترش سایت‌های مزایده افراد زیادی از سراسر کشور عزیزمان ایران می‌توانند در مزایده شرکت کنند و محدودیت جغرافیایی برای شرکت در این محافل برای فردی وجود ندارد.

در صورتی که قصد طراحی و راه‌اندازی وب سایت مزایده دارید، از شرکت‌ها و طراحان سایت‌ متخصص، معتبر و متعهد کمک بخواهید؛ زیرا کوچک‌ترین اشکال در ساخت اینگونه سایت‌ها مسائل بسیاری را برای مدیران وب به دنبال خواهد داشت.

 

نکات پیش از طراحی سایت مزایده

طراحی سایت مزایده تقریبا مشابه ساخت سایت فروشگاهی است. بعضی از امکانات در فروشگاه ساز وجود دارد و برخی امکانات دیگر در وب سایت مزایده طراحی می‌‌شوند.

اولین نکته‌ای که پیش از طراحی سایت مزایده باید مد نظر داشته باشیم، مسئله پشتیبانی همه جانبه شرکت از سایت تا مدت مشخصی از زمان تحویل سایت است که باید به طور واضح برای مشتری مشخص شود‌. حتی می‌توان برای اطمینان از پشتیبانی صحیح شرکت قسمتی از هزینه طراحی سایت را پس از اتمام این مرحله، پرداخت کرد‌.

همواره بخشی از اطلاعاتی که کارفرما در اختیار طراح سایت قرار می‌دهد محرمانه بوده و نباید افشا شود؛ به همین دلیل باید از شرکت طراح سایت مزایده من باب این موضوع ضمانت اجرایی مناسبی دریافت کرد.

پیش از طراحی سایت مزایده، همه آنچه که از سایت انتظار دارید مشخص کنید؛ سپس با یک مشاور فنی متخصص مشورت کنید. در نهایت از یک طراح خبره و متخصص در زمینه طراحی سایت‌ کمک بخواهید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی قبل از راه‌اندازی سایت باید به آن توجه کنید این است که طریقه کار با کنترل پنل مدیریتی سایت را به خوبی یاد بگیرید. شما به عنوان مدیر سایت مزایده باید بتوانید کلیه کارهای مورد نیاز نظیر به روز سازی، توسعه، مدیریت خرید و فروش و… را انجام دهید.

قبل از طراحی سایت مزایده مطمئن شوید که شرکت مورد نظر، دامنه اختصاصی سایت شما را به ثبت می‌رساند.

تصویر طراحی سایت مزایده

امکانات طراحی سایت مزایده

وب سایت‌های مزایده همراه با امکانات ویژه‌ و منحصر به فردی طراحی می‌شوند.

سایت‌هایی که باید حجم بالای ترافیک را پشتیبانی کنند کدنویسی آن‌ها از پایه به صورت اختصاصی انجام می‌شود و از هیچ گونه قالب آماده برای طراحی آن‌ها استفاده نخواهد شد. این سایت‌ها سرعت لود بالایی نیز دارند.

بخشی از سایت مزایده به اخبار مزایده تعلق دارد. در این قسمت زمان برگزاری هر مزایده و دیگر اطلاعات مربوط به آن درج شده است. این امکان سایت مزایده کاربران بیشتری را به سایت فرا می‌خواند.

معمولا در اولین صفحه از سایت، کالا‌ها و محصولات مزایده‌ای که بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند، نمایش داده می‌شود. هدف از این اقدام جلب توجه کاربران بیشتر و کسب درآمد بالاتر است.

بخشی از سایت مزایده باید به تصاویر و ویدیوهای محصولات و بنرهای تبلیغاتی و گرافیکی جذاب تعلق داشته باشد.

دیگر امکانات طراحی شده در سایت مزایده شامل موارد زیر است: پنل کاربری برای نام نویسی کاربران در سایت و خرید کالا و امکان پرداخت آنلاین ایمن از همه کارت‌های عضو شتاب‌.

برخی سایت‌های مزایده امکانات ویژه‌ای را برای کاربران خود در نظر می‌گیرند؛ به طور مثال: در اولین ورود به سایت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل کاربر را دریافت می‌کنند. سپس اخبار به روز مربوط به کالاهای جدید و زمان مزایده را به طور خودکار از طریق پیامک و یا ایمیل به اطلاع آن‌ها می‌رسانند.

تصویر ویژگی‌های سایت مزایده

ویژگی‌های سایت مزایده

هر سایتی قابلیت تبدیل شدن به سایت مزایده را ندارد‌. سایت مزایده باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد.

مهم‌‌ترین مسئله‌ای که در مرحله اول باید به آن توجه کرد این است که سایت طراحی شده برای مزایده باید بتواند در لحظه شروع مزایده ترافیک حاصل از هجوم تعداد زیادی کاربر به سایت را پشتیبانی کند. سایت در چنین شرایطی باید بهترین عملکرد را داشته باشد و با مشکل مواجه نشود.

در درجه دوم سایت باید پشتیبانی آنلاین قوی از مبالغ زیاد پولی که مبادله می‌شود، داشته باشد تا به این طریق هر دو طرف مبادله به خوبی به وظایف خود در مقابل یکدیگر عمل کنند.

ویژگی دیگر سایت‌های مزایده  وجود درگاه پرداخت آنلاین با نماد اعتماد است. این امکان در همه وب‌های فروشگاهی وجود دارد.

طراحی سایت مزایده باید بدون پیچیدگی و در ساده‌ترین حالت ممکن باشد تا هر فردی که تمایل دارد بتواند به راحتی در این وب سایت نام نویسی کرده و از مزایده‌ها باخبر شود.

طراح وب سایت مزایده باید کاربران با گوشی‌های هوشمند را نیز در نظر بگیرد و سایت را به گونه‌ای طراحی کند که برای کاربران موبایلی، کاملا ریسپانسیو باشد.

قابلیت به اشتراک گذاری اخبار مربوط به مزایده در شبکه‌های اجتماعی ویژگی خلاقانه‌ای است که در بعضی‌ از سایت‌ها وجود دارد. کاربر می‌تواند به این طریق دوستان خود را از جدیدترین مزایده‌ها آگاه کند.

امکان ترجمه سایت به چندین زبان، ویژگی منحصر به فردی است که در سایت‌های بین المللی مزایده طراحی و فعال می‌شود.

 

سخن آخر

در این روزها افراد بسیاری با هدف‌های گوناگون سایت‌های اختصاصی و شخصی متنوعی را برای کسب درآمد راه‌اندازی می‌کنند. طراحی سایت مزایده یکی از روش‌هایی است که به کمک آن می‌توان درآمد قابل قبولی را کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *