نکات اورژانسی

نمایش ندادن تغییرات چگونه کش سایت خود را پاک کنم؟

نمایش ندادن تغییرات چگونه کش سایت خود را پاک کنم؟

توضیحات


فهرست این محتوا:

قدم اول: حذف کش مرورگر

قدم دوم : پاک کردن کش موجود در افزونه‌های کش وردپرس

در این مقاله آموزش پاک کردن کش در وردپرس و آموزش نحوه خالی کردن کش مرورگرهای کروم و فایرفاکس داده میشود.

ابتدا سایت را در حالت پرایویت (شخصی) مرورگر بررسی نمایید و اگر تغییرات انجام شده خود را مشاهده ننمودید، مراحل زیر را انجام دهید.

برای باز کردن حالت پرایویت مرورگر، ابتدا مرورگر را باز کرده و سپس در مرورگر کروم ctrl+shift+n و در مرورگر فایرفاکس ctrl+shift+p را زده و آدرس سایت خود را وارد و آن را بررسی نمایید.

بر روی مرورگرهای تلفن های همراه نیز حالت private وجود دارد که از منوی مرورگر قابل دسترسی میباشد.

قدم اول: حذف کش مرورگر

ابتدا شما باید کش مرورگر خود را پاک کنید. بیشتر مرورگرها اطلاعات استاتیک صفحات، مانند stylesheet ها، جاوااسکریپت و همینطور عکس‌های وبسایت‌ها را کش می‌کنند تا در هنگام مراجعه بعدی به این وبسایت، سرعت بالاتری را تجربه کنید.

در این شرایط، بعضی اوقات، مرورگرها تغییرات انجام شده در صفحات را شناسایی نمی کنند. در نتیجه به جای اینکه نسخه‌ی جدید صفحه را به شما نشان دهند، ممکن است که همان نسخه کش شده در کامپیوتر را به شما نشان دهند.

مرورگر کروم:

۱- ابتدا روی آیکون منو کلیک کرده و گزینه More Tools و سپس گزینه Clear Browsing Data را انتخاب کنید.

۲- در اینجا یک پاپ‌آپ برای شما نشان داده خواهد شد که می‌توانید در آن، محتواهایی را که قصد پاک کردن آن را دارید، انتخاب کنید.

حتما در تب advanced گزینه‌ی Cached images and files را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه‌ی Clear data کلیک کنید.

شما با موفقیت کش مرورگر کروم خود را پاک کردید، حال دوباره آدرس وبسایت خود را وارد کرده و آن را مشاهده کنید. اگر همچنان تغییراتی که انجام داده‌اید را نمی‌بینید، در اینصورت مرحله‌ بعدی آموزش را نیز با ما همراه باشید.

مرورگر فایر فاکس:

1- ابتدا روی آیکون سه خط گوشه مرورگر که برای باز کردن منو این مرورگر هست کلیک کنید. سپس روی گزینه Preferences یا options کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات مرورگر فایرفاکس هدایت بشید. همچنین میتونید آدرس about:preferences را در آدرس بار مرورگر تایپ کرده و اینتر را بزنید.

2- در باکس جستجو عبارت Cache را تایپ کرده و اینتر رو بزنید تا مشابه تصویر زیر دکمه Clear Data برای پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس به شما نمایش داده بشه و روی این دکمه کلیک کنید.

3- بعد از کلیک روی این دکمه هم پنجره زیر براتون نمایش داده میشه و میتونید کش مرورگر فایر فاکس را پاک کنید. کافیه تیک گزینه Cached Web Content را فعال کرده و در نهایت روی دکمه Clear کلیک کنید.

شما با موفقیت کش مرورگر خود را پاک کردید، حال دوباره آدرس وبسایت خود را وارد کرده و آن را مشاهده کنید. اگر همچنان تغییراتی که انجام داده‌اید را نمی‌بینید، در اینصورت مرحله‌ بعدی آموزش را نیز با ما همراه باشید.

قدم دوم : پاک کردن کش موجود در افزونه‌های کش وردپرس

در سایت های سی‌فایو به صورت پیشفرض افزونه کش لایت اسپید نصب و تنظیم شده است، جهت حذف کش در این افزونه لطفا مراحل زیر را طی نمایید.

1- وارد پنل مدیریت سایت خود شوید، در صورتی که در پنل آسان هستند گزینه داشبورد را انتخاب نمایید.

2- در نوار بالایی صفحه باز شده نشانگر موس را بر روی آیکن لایت اسپید (آیکن لوزی) برده و گزینه پاکسازی همه را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *