آموزش ساخت شناسه نیک

1- برای ساخت شناسه نیک ابتدا می بایست وارد سایت نیک به آدرس NIC.IR شویم.

2- پس از ورود از قسمت مشخصه های شناسه یا از داخل صفحه اصلی بر روی گزینه ساختن شناسه کاربری کلیک می کنیم.

ساخت شناسه نیک

3- در صفحه بعد از قسمت شخص حقیقی بر روی گزینه تکمیل فرم و دریافت شناسه کلیک می کنیم.

 در مرحله بعد در فرم پیش رو اطلاعات مورد نیاز را وارد می کنیم. توجه داشته باشید تنها پر کردن قسمت هایی که با علامت ستاره (*) مشخص شده اند اجباری است.

اطلاعاتی که نیاز است تکمیل شود در ادامه مرور میکنیم:

4. در بخش نام شخص و سازمان:

نام و نام خانوادگی بصورت لاتین(انگلیسی) وارد نمایید.

5. در بخش اطلاعات احراز هویت:

تنها کدملی خود را وارد نمایید.

6. در بخش اطلاعات نشانی پستی:

موارد ستاره دار را پرکنید.

7. در بخش نشانی الکترونیکی:

در “پست الکترونیک” یک ایمیل معتبر وارد نمایید که به آن دسترسی دارید. زیرا پس از اتمام مراحل رمز عبور به این ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

در “پرسش محرمانه” یک سوال دلخواه ایجاد نمایید. برای مثال من سوال رنگ مورد علاقه را وارد کرده ام.

در “پاسخ محرمانه” نیز به آن پاسخ داده ام.

پرسش محرمانه: (سوالی است که در صورت فراموشی رمز عبور و موارد امنیتی، از شما پرسیده می شود)
پاسخ محرمانه: (پاسخ سوال بالا)
دو مورد بالا میتوانند کاملا بی ربط و بی معنی باشند مثلا اسم کوچک شما پرسش محرمانه و شماره تلفن شما پاسخ محرمانه باشد. مواردی را تنظیم کنید که در خاطرتان بماند.

8. در انتهای فرم، قسمت رابط های مجاز می بایست حتما بر روی گزینه آزاد برای نمایندگان فروش تنظیم شده باشد. در نهایت بر روی دکمه بازنگری کلیک می کنیم.

رابط های مجاز با بر روی آزاد برای نمایندگان فروش تنظیم کنید.

نمای کلی فرم را در تصویر زیر میتوانید مشاهده نمایید. پس از تکمیل فرم بر روی بازنگری کلیک نمایید.

9– در مرحله بعد نسبت به کلیه اطلاعات وارد شده یک بازنگری انجام می دهیم و چنانچه اطلاعات دارای اشتباه باشد با کلیک بر روی دکمه بازگشت در پایین صفحه می توانیم نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.
چنانچه کلیه اطلاعات صحیح بود پس از مطالعه شرایط و قوانین در قسمت نام کامل سازنده شناسه نام خود را وارد می کنیم و پس از درج کد امنیتی در کادر مربوطه بر روی دکمه موافقم، دریافت شناسه کلیک می کنیم.

10– در مرحله بعد شناسه نیک ساخته شده و به شما نمایش داده می شود.

نکته مهم:
شما می‌بایست هرچه سریعتر با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور ارسال شده به ایمیل خود، به حساب کاربری ایجاد شده وارد شوید و رمز عبور را تغییر دهید، در غیر اینصورت حساب کاربری شما پس از گذشت ۷ روز حذف خواهد شد.

همچنین طبق مصوبه سایت نیک، از ابتدای سال 1402 کلیه درخواست‌های مرتبط با دامنه نقطه آی آر فقط از طریق شناسه‌های کاربری احراز هویت شده پذیرفته خواهد شد و به هیچ یک از درخواست‌های ارسالی (اعم از ثبت، تمدید، لغو، انتقال و نظایر آن) در شناسه‌های کاربری فعلی ترتیب اثر داده نخواهد شد. در همین راستا از صاحبان دامنه دات آی آر دعوت می‌شود به منظور جلوگیری از تضییع حقوق خود، در اسرع وقت با مراجعه به لینک https://verify.nic.ir نسبت به تکمیل اطلاعات شناسه کاربری و احراز هویتی خود اقدام نمایند. بدیهی است مسئولیت عدم اقدام در این خصوص بر عهده کاربر می‌باشد.

قدرست گرفته ازBetterDocs