1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

تولید محتوای جذاب

تصویر نوشتن محتوا

برای بدست آوردن رتبه بالا و ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو به تلاش زیادی نیاز است. شما می‌توانید با ایجاد محتوای بهینه شده به این هدف برسید. محتوای جذاب شما را به مشتریان بالقوه متصل می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد که کسب و کار شما همان چیزی است که آن‌ها می‌خواهند. از آنجایی که تولید محتوای جذاب یکی از عوامل تعیین کننده در میزان موفقیت وب سایت شما است و تاثیر بسزایی در سئو سایت دارد، در این مقاله به بررسی نقش محتوا در بهبود سئو سایت می‌پردازیم.

 

تاثیر محتوا در سئو

بسیاری از دیجیتال مارکترها، سئو و بازاریابی محتوا را استراتژی‌های کاملاً متفاوتی می‌دانند؛ اما برخلاف این باور، سئو و محتوا مکمل یکدیگر هستند. بدون محتوای با کیفیت، نمی‌توانید به رتبه بالا در گوگل برسید. محتوای مرتبط و مفید در وب سایت شما به بازدیدکنندگان انگیزه می‌دهد که مدت زمان بیشتری در سایت بمانند و این امر می‌تواند بر رتبه بندی سایت شما تاثیر مثبت بگذارد. در ادامه برخی دیگر از مزایای کلیدی محتوا در رابطه با سئو بیان شده است:

 

محتوای با کیفیت CTR بالا ایجاد می‌کند

CTR  مخفف سه کلمه Click Through Rate   به معنای نرخ کلیک است. پس از ساخت سایت، در واقع به کمک نرخ کلیک مشخص می‌شود که کاربران تا چه میزان جذب محتواهای وب سایت شما شده و روی آن‌ها کلیک کرده‌اند. گوگل CTR را عامل مهمی برای رتبه بندی وب سایت شما می‌داند؛ بنابراین هرچه بیشتر کاربران را ترغیب کنید تا روی لینک‌های سایت‌تان کلیک کنند، شانس شما برای کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو بیشتر است. ترغیب کاربران برای افزایش نرخ کلیک تنها با تولید محتوای جذاب امکان پذیر است.

 

محتوای با کیفیت به شما در ایجاد بک لینک کمک می‌کند

بک لینک، پیوندی است که از سایت‌های دیگر به سایت شما داده می‌شود. موتورهای جستجو مانند گوگل از بک لینک به عنوان یک سیگنال قوی در رتبه بندی نتایج جستجو استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مرحله در سئو، ایجاد بک لینک برای سایت‌ است؛ چون باید با تولید محتوای با کیفیت، دیگر وب سایت‌ها را تشویق به دادن لینک به خودتان کنید. یکی از بهترین استراتژی‌های سئو بدست آوردن بک لینک با کیفیت بالا از وب سایت‌های معتبر است. برای گوگل، بک لینک‌های با کیفیت بالا، نشان دهنده اعتبار سایت هستند. هرچه تعداد بیشتری بک لینک با کیفیت داشته باشید، رتبه بالاتری نیز در گوگل خواهید داشت. از عناوینی مانند: چطور، کجا، بهترین، ارزان‌ترین و… استفاده کنید؛ چرا که این مقالات شانس بیشتری برای لینک شدن دارند.

 

تصویر نوشتن محتوا

محتوا به شما برای گنجاندن کلمات کلیدی در سایت کمک می‌کند

کلمه کلیدی همان چیزی است که کاربر در موتور جستجو تایپ می‌کند و مشخص کننده مضمون صفحه سایت شماست. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و تکرار به‌ جای آن‌ها می‌تواند به عنوان عامل کمک کننده در درک محتوای صفحه، برای گوگل مفید باشد. محتوای با کیفیت تنها راه اطمینان از این است که می‌توانید از کلمات کلیدی خود به صورت استراتژیک استفاده کنید. کلمه کلیدی را در تگ عنوان، آدرس URL، پاراگراف اول و به طور طبیعی در سایر قسمت‌های محتوا بگنجانید. باید دقت داشته باشید استفاده از کلمه کلیدی نباید به‌گونه‌ای باشد که کاربر را از خواندن خسته کند. هرچقدر که محتوای سایت شما باکیفیت‌تر باشد و کلمات کلیدی رقابت پذیر را هدف قرار دهد، تعامل کاربران بیشتر می‌شود و سئو سایت شما بهبود می‌یابد.

 

محتوای با کیفیت تجربه کاربری (UX) عالی ارائه می‌دهد

تجربه کاربری یا همان UX شامل تمامی احساس و تعاملی می‌شود که کاربران با سایت برقرار می‌کنند. دیگر دورانی که سئوکاران سعی می‌کردند با پر کردن کلمات کلیدی هدف در یک صفحه، به لینک‌های بالاتر برسند تمام شده است. سئو محتوا شامل استراتژی‌های مختلفی مانند لینک دهی، انتشار منظم پست‌های وبلاگ، محتوای طولانی و استفاده از کلمات کلیدی رقابت پذیر به طور معمول است. محتوای باکیفیت در کنار دیگر عوامل مانند سرعت بارگذاری، موبایل فرندلی بودن، ظاهر زیبا و… یک تجربه کاربری خوب را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. تجربه کاربری خوب مشتریان را وادار می‌کند تا برای استفاده مجدد یا خرید بیشتر به کار خود ادامه بدهند.

 

چند نکته برای تولید محتوای جذاب

کلید اصلی موفقیت کسب و کارها برای به دام انداختن مخاطب در قلاب خودشان فقط و فقط یک عبارت دو حرفی به نام محتوای جذاب است که ممکن است سخت و وقت گیر به نظر برسد. پیش تر درباره تولید محتوای جذاب و تاثیر آن بر سئو صحبت کردیم حالا وقت آن رسیده تا به نکات لازم برای تولید محتوای با کیفیت بپردازیم.

 

1- با یک تیتر قدرتمند شروع کنید

عنوان محتوا قلابی است که خوانندگان را به خود جذب می‌کند و آن‌ها را وادار به خواندن مقاله می‌کند! ترجیحاً در ابتدا از یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط استفاده کنید. می‌توانید برای جذاب شدن تیتر مقاله خود، آرایه اغراق هم به کار ببرید.

 به عنوان مثال به جای ” ساخت موشک جدید توسط سپاه”  از تیتر ” رونمایی از موشک جدید سپاه دنیا را تکان داد! ” استفاده کنید.

دروغ نگویید! حتما چنین عنوان‌هایی دیده‌اید: «اکسیر جوانی تنها با یکبار استفاده»، « کاهش وزن 20 کیلویی در یک ماه». نوشتن عنوان‌های هیجانی مخاطب را جذب می‌کند و بسیار وسوسه‌برانگیز است؛ اما به محض اینکه مخاطب، محتوای شما را بخواند و متوجه شود آن چیزی که در عنوان آمده یک وعده دروغ است، سریعا از صفحه بیرون می‌آید. اغراق، قدرت بالایی دارد؛ اما در استفاده از آن احتیاط کنید.

 

2- پاراگراف اول محتوا را جدی بگیرید

پاراگراف اول یا همان مقدمه تنها چیزی است که کاربر را برای ماندن در صفحه و خواندن ادامه محتوا ترغیب می‌کند. نباید همه تمرکزتان روی  گنجاندن کلمه کلیدی در پاراگراف اول باشد؛ بلکه باید آن‌ها را در سراسر متن یا صفحه توزیع کنید. مقدمه باید خوانندگان را بیشتر به سمت خود بکشاند تا آن‌ها را برای کسب اطلاعات بیشتر درگیر کند. ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب و بیان کلیات موضوع بدون پرداختن به جزئیات در پاراگراف اول، از سلاح‌های موفقیت نویسنده‌ها است.

 

3- با مخاطب خود هم زبان باشید

 

تصویر نوشتن محتوا و بر قراری ارتباط با کاربر

زبان محتوا برای اینکه مخاطب را بهتر به خود جذب نماید باید به گونه‌ای باشد که در دایره فهم و درک مخاطبین شما قرار بگیرد و از کلمات و جملات نامفهوم در آن استفاده نشده باشد. گرچه این واقعیت را قبول داریم که مخاطبان ما افراد باهوشی هستند؛ اما سعی کنید تا جای ممکن متن‌های شما ساده و قابل فهم باشند؛ به عنوان مثال اگر محتوایی که تولید می‌کنید برای گروه سنی نوجوان است بهتر است کلمات سنگین و لغات ادبی کمتر در آن بکار برده شود؛ چرا که درک محتوا سخت خواهد شد.

 

4- اطلاعات مفید ارائه دهید

دقت کنید که خوانندگان زمان زیادی ندارند. تنها چیزی که برای آن‌ها اهمیت دارد این است که “چه چیزی برای من مفید است و به سوالاتم پاسخ می‌دهد؟” بنابراین اطلاعات مهم‌تر را برجسته کنید و یک لیست طبقه بندی شده از عناوین محتوا در ابتدا به مخاطب ارائه دهید تا بفهمد که نیازش در این مقاله برطرف می‌شود یا نه. خودتان را جای کاربر بگذارید! آیا از دریافت پاسخی دقیق و کامل خوشحال نمی‌شوید؟

تصویر ارتباط با کاربر از طریق محتوا

 

5- منحصر به فرد باشید

گوگل ارزش زیادی برای محتوای تازه و غیرتکراری قائل است؛  بنابراین بسیار مهم است که محتوای شما تفاوت زیادی با نمونه‌های مشابه قدیمی‌تر آن داشته باشد؛ پس سعی کنید هنگام نوشتن محتوا لحن و سبک نوشتار مخصوص خود را استفاده کنید. از آمار و ارقام، تصاویر باکیفیت، اطلاعات به روز، داستان‌ها، کتابچه‌های الکترونیکی (PDF)، مصاحبه یا پرسش و پاسخ، صوت یا پادکست و… به صورت ترکیبی در محتوای خود استفاده کنید تا منحصر بفرد و جذاب به نظر برسد.

 

نتیجه گیری:

سئو و محتوا نمی‌توانند به طور جداگانه یک کسب و کار را به موفقیت برسانند. بازاریابان باید درک کنند که هر دو عنصر مکمل یکدیگر هستند؛ بنابراین اگر می‌خواهید رتبه بندی شما بهبود پیدا کند باید بر ایجاد محتوای عالی تمرکز کنید. هرچه محتوا جذاب‌تر باشد، افراد بیشتری نام تجاری و کسب و کار شما را می‌شناسند. شناخت بیشتر توسط کاربران یک وفاداری را ایجاد خواهد کرد که بیشتر از پولی که در این راه خرج می‌کنید ارزش دارد. در این مقاله به بررسی نکات لازم برای تولید محتوای جذاب و تاثیر محتوا در سئو پرداختیم. نظرات خود را در رابطه با این مقاله در کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *