1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

انواع روش‌های طراحی سایت

تصویر طراحی سایت

در چند سال اخیر روش‌های طراحی سایت مختلفی به وجود آمده است. وب سایت‌ها مجموعه صفحات بهم پیوسته هستند که همگی به یک دیگر مرتبط می‌باشند. این صفحات شامل انواع مختلف متن‌ها، تصاویر، ویدیو‌ها است. جایگاه صفحه اصلی را نیز نمی‌توانیم نادیده بگیریم. وب سایت‌ها دارای آدرس سایت متفاوتی هستند.

این آدرس‌ها در یک یا چند سرور میزبانی می‌شوند.

افرادی که کسب و کار دارند، به دنبال گسترش آن هستند؛ از این رو تصمیم می‌گیرند برای کار خود وب سایتی طراحی کنند. بعد از این تصمیم باید مشخص کنید که می‌خواهید از چه روشی طراحی وب سایت را انجام دهید.

ممکن است شما اطلاعاتی از روش‌های طراحی سایت در ذهن خود نداشته باشید و نمی‌دانید چه روشی می‌تواند بهترین باشد. ما در این مقاله می‌خواهیم انواع روش‌های طراحی سایت را به شما بگوییم و به شما نشان دهیم که هر کدام از این روش‌ها چه تفاوت‌های با یک دیگر دارند و از نظر اقتصادی و زمانی کدام می‌تواند به نفع شما باشد. آیا این روش‌ها همه روش‌ها به نفع کسب و کار شما است؟

 

انواع روش‌های طراحی سایت کدامند؟

به طور کلی روش‌های طراحی سایت را به سه روش نام گذاری کرده‌اند.

  • استاتیک
  • داینامیک
  • فلش

همان طور که مطلع هستید، شرکت‌های طراحی سایت زیادی در ایران فعال هستند که از بهترین شرکت طراحی سایت تا معمولی‌ترین  آن‌ها دسته بندی می‌شوند. هر شرکت برنامه کاری و روش خاص خود را دارد. شما به عنوان کسی که وب سایت حرفه‌ای می‌خواهید، زمانی که وارد این شرکت‌ها می‌شوید، با تنوع زیادی برخود می‌کنید. آن چیزی که بیشتر از همه به چشم می‌آید تفاوت قیمت‌ها در این روش‌ها است. نمی‌دانید که آیا این روش‌ها به نفع کسب و کار شما است؟

یکی از دلایل تفاوت قیمت‌ها، روش‌های متفاوت است. این که چه روش‌هایی مناسب کسب و کار است ذهن شما را درگیر می‌کند. در اینجا باید با متخصصین مشورت کنید. برخی از وب سایت‌ها خبری هستند و به اصطلاح اطلاع رسانی را انجام می‌دهند. در اینجا کاربر نیاز به اطلاع عضویت در سایت ندارد. در مقابل آن وب سایت‌های وجود دارد که تعامل آن‌ها با کاربران بالاست و باید کاربران در وب سایت آن‌ها ثبت نام کنند.

وب سایت‌هایی نیز وجود دارد که دائم باید بروزرسانی شوند و مطالب متفاوتی بر روی سایت قرار بدهند. از طرفی وب سایت دیگری می‌تواند آموزشی باشد و مطالب زیادی برای ارائه دادن ندارد. تمام این موارد روش‌های خاص طراحی سایت را می‌طلبد.

تصویر طراحی سایت به روش اساتیک

طراحی سایت به روش استاتیک

به این روش ثابت نیز می‌گویند. وب سایتی که استاتیک باشد تعداد صفحات آن مشخص است. این صفحات به طور معمول تعاملی با کاربر ندارند و واکنشی نسبت به کاربران نشان نمی‌دهند. از این روش برای وب سایت شرکت‌ها و یا فعالیت که خاص باشد تعامل کاربری کم باشد استفاده می‌کنند. این وب سایت‌ها حالت شو دارند.

 این وب سایت‌ها را نمی‌توان به راحتی تغییر داد. صفحات ثابت به طور معمول از کد‌های html و css نوشته می‌شوند. آن‌ها هیچ گونه برنامه نویسی از سمت سرور ندارند. از این سایت‌ها زمانی می‌شود استفاده کردکه وب سایت سه صفحه داشته باشد.

از آنجایی که تغییرات در صفحات باید توسط وب مستر‌ها انجام شود، تعداد صفحات بالا بسیار کار سختی است. این روش مناسب وب سایت‌های با صفحات بالا نیست. طراحی سایت استاتیک نسب به روش‌های دیگر راحت‌تر خواهد بود.

 

مزایا و معایب استاتیک

  • میزبانی این سایت‌ها نسبت به داینامیک راحت‌تر است.
  •  مناسب‌ترین روش برای سایت‌ها کوچک است.
  • سرعت بارگذاری قابل قبول است.

 

معایب سایت استاتیک

  • در طول زمان دچار هزینه‌های زیادی می‌شود.
  • این وب سایت همیشه نیازمند طراح اولیه خواهد بود.
  • عملکرد این وب سایت بسیار محدود است. برای سایت‌های اطلاع رسانی از آن استفاده می‌کنند.

 

طراحی سایت داینامیک

نام دیگر آن داینامیک پویا است. این طراحی بعد از روی کارآمدن سی ام اس به وجود آمد. این سایت‌ها براساس نیاز مشتری طراحی می‌شوند. به راحتی مدیر سایت می‌تواند آن را تغییر دهد. دانش فنی زیادی برای تغییر صفحات وب سایت نیاز نیست.

همین امر باعث شده است سایت‌های داینامیک در بین همه محبوبیت زیادی را کسب کند. لازم به ذکر است طراحی وب سایت این روش نیاز به دانش بالا دارد.

 

مزایای وب سایت داینامیک

  • ایجاد صفحات نامحدود
  • اتوماتیک بود پنل مدیریت
  • تغییر در ظاهر، محتوا و ساختار سایت

 

معایب سایت داینامیک

  • طراحی دشوار و زمان بر بودن
  • هزینه طراحی سایت زیاد
  • سرعت بارگذاری در این روش بسیار کمتر از سایت‌های استاتیک است.

تصویر طراحی سایت‌های فلش

طراحی سایت‌های فلش

این نوع طراحی سایت در گذشته کاربرد بسیار زیادی داشته است. این سایت‌ها توسط نرم افزار خاص طراحی می‌شود. سایت‌های پویا طرفدار‌های زیادی داشته است یکی از دلایل آن آسان بود طراحی می‌باشد.

 

مزایای استفاده از سایت‌های فلش

این روش مزایای بسیاری دارد؛ اما طرفدار زیادی ندارد. بیشتر مدیران سایت ترجیح می‌دهند از روش‌های داینامیک استفاده کنند.

در ادامه مزایای این سایت‌ها را برای شما آورده‌ایم.

  • طراحی زیبا صفحات، می‌توان یکی از مهم‌ترین مزایا این طراحی باشد.
  • طراحی آسان وب سایت‌ها پویا
  •  برای استفاده می‌توانید از ابزار‌های که موجود است استفاده کنید.

 

معایب استفاده از سایت‌های فلش

از مهم‌ترین معایب سایت‌های فلش این است که موتور‌های جست و جو قادر به تشخیص این نوع وب سایت‌ها ندارند. این برای بحث سئو مشکل ساز است.

این سایت‌ها بسیار سنگین هستند و سرعت بارگذاری را پایین می‌آورند.

 

کدام روش طراحی سایت برای کسب و کار شما بهتر است؟

این بستگی به هدف و استراتژی وب سایت شما دارد. این مهم است که وب سایت چند صفحات دارد. اگر وب سایت شما فقط محتوا دارد بهتر است از نوع استاتیک استفاده کنید؛ اما اگر وب سایت شما تعاملی است و کاربر در آن نقش دارد، استفاده از وب سایت داینامیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همه این‌ها بستگی به موضوع و هدف وب سایت شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *