1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

طراحی سایت مذهبی

تصویر طراحی سایت مذهبی

با نظر گرفتن این که بیش از نیمی افراد ایران مسلمان هستند و امروزه برای پیدا کردن جواب‌های دینی و مذهبی خود به سمت اینترنت می‌روند تا بتوانند زمانی که به مشکل شرعی و دینی برخورد کردند به سرعت پاسخ سوالات خود را دریافت کنند یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای جامعه مسلمان طراحی سایت مذهبی است. طراحی سایت مذهبی می‌تواند به افراد کمک کند تا به تمام سوالات خود برسند. ما در موضوع طراحی‌ سایت مذهبی ایده‌هایی را پیاده کرده‌ایم و می‌توانید با مراجعه به سایت سی فایو نمونه کارها را مشاهده کنید، همچنین برخی از افراد به دنبال طراحی سایت مذهبی رایگان هستند که می‌توانند از سایت ساز سی فایو استفاده کنند تا با کمترین هزینه نزدیک به صفر سایت مورد نظر خود را راه‌اندازی کنند. علاوه بر این سی فایو خدمات دیگری مانند طراحی سایت خبری، ساخت سایت شخصی و.. را انجام می‌دهند.

 

اهمیت طراحی سایت مذهبی 

شاید برای برخی از افراد سوال باشد که چگونه سایت بسازیم؟ قبل از پاسخ به این سوال باید از اهمیت طراحی سایت مطلع شوید. با وجود فراگیری اینترنت و دیجیتال شدن دنیای امروز راه‌اندازی سایت برای موسسات و مراکز مذهبی از این جهت اهمیت دارد که با وجود سایت می‌توانند به ترویج احکام دینی، پاسخگویی سریع به سوالات شرعی دینی، اطلاع رسانی مناسبات دینی به مردم و نشان دادن فعالیت مساجد و حسینیه‌ها بپردازند؛ به همین علت اهمیت مراکز و موسسات مذهبی خواستار طراحی و راه‌اندازی سایت مذهبی هستند.

تصویر امکانات طراحی سایت مذهبی

امکانات طراحی سایت مذهبی

در زمان طراحی سایت مذهبی باید در نظر بگیرید که امکانات متفاوت و مهمی را برای سایت طراحی و اجرا کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

تالار گفتگو

از وجود این قسمت در طراحی سایت غافل نشید؛ به این علت که از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی سایت هیئت مذهبی تالار گفتگو است که افراد بتوانند در این قسمت سوالات خود را بپرسند و به پاسخ برسند. دقت داشته باشید که حتما این قسمت برای عموم مردم بدون نام و نشانی قابل مشاهده باشد تا کاربران دیگر بتوانند از سوال و جواب دیگران بهره مند شوند و آن‌ها را بخوانند. 

 

پخش قرآن

در سایت مذهبی پخش قرآن از زیباترین قسمت‌هایی است که طراحان سایت مذهبی می‌توانند طراحی و اجرا کنند. توجه کنید که می‌توانید در این قسمت ایدهایی جالبی را هم اجرا کنید به این صورت که افراد بتوانند قاری مورد نظر خود را انتخاب کنند و قرائت قرآن را با صدای قاری مورد علاقه‌شان گوش کنند. 

 

فروش کتاب مذهبی 

سایت مذهبی باید به گونه‌ای طراحی شود که بتوانند نیاز افراد را نیز تامین کنند. اگر افرادی به دنبال کتاب‌های مذهبی هستند بتوانند به راحتی با جستجو در سایت شما کتاب مورد نظرشان را پیدا و خریداری کنند.

 

بخش اوقات شرعی 

طراحی این قسمت در سایت مذهبی کمک می‌کند تا سایت مورد استفاده بیشتری قرار بگیرد و کاربران به سایت وفادار بمانند؛ از این جهت که می‌توانند اوقات شرعی هر موقعیت جغرافیایی را در قسمت مشاهده کنند.

تصویر ویژگی‌های طراحی سایت مذهبی

ویژگی‌های طراحی سایت مذهبی

سایت مذهبی باید ویژگی‌هایی را داشته باشد تا یک سایت مناسب و کارآمدی محسوب شود. به این ویژگی‌ها در ادامه اشاره می‌کنیم.

 

صفحه درباره ما

اولین و مهم‌ترین ویژگی که طراحان باید آن را اجرا کنند صفحه‌ای به نام درباره ما است. به این علت که کاربری که وارد سایت می‌شود با خواندن این صفحه می‌تواند به اطلاعات و محتوا سایت اعتماد کند و مطمئن شود که از صحت بالایی برخوردار است. اطلاعاتی که باید در این صفحه به اشتراک گذاشته شود باید از سال تاسیس موسسه یا فعالیت مذهبی باشد؛ همچنین اهدافی که دارند را باید در این صفحه به اشتراک بگذارند.

 

گرافیک

داشتن گرافیک مرتبط بسیار تاثیر گذار است. اگر طراحان بتوانند گرافیک سایت را متناسب با مناسبت‌های روز تغییر دهند بسیار کمک کننده برای جذب کاربر بیشتر و فعالیت آنان در سایت می‌شوند. 

 

نظر سنجی

وجود این صفحه در سایت این امکان را به وجود می‌آورد که کاربران نظراتشان را در سایت ثبت کنند و ما در جهت بهبود سایت اقداماتی را انجام دهیم.

 

صفحه مقالات

در این صفحه به معرفی شخصیت‌های مذهبی و دینی بپردازید و از زندگینامه آن‌ها بنویسید تا کاربرانی که می‌خواهند با ائمه و راهشان بیشتر آشنا شوند بتوانند از این صفحه به مطالعه مقالات شما بپردازند و اطلاعات کسب کنند.

از دیگر ویژگی‌هایی که سایت مذهبی باید داشته باشد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

استخاره با قرآن به صورت آنلاین

اماکن پخش زنده حرم ائمه

گالری تصاویر مذهبی 

امکان دانلود نرم‌افزارهای مذهبی 

نمایش حدیث روز

پخش سخنرانی‌های مذهبی

ختم صلوات

نمایش آیات و احادیث به زبان‌های مختلف مانند فارسی و انگلیسی

دقت داشته باشد که از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت بهینه و سئو پذیر بودن آن است که اگر در این قسمت کوتاهی شود تمام تلاش‌ها مانند گرافیک صفحه و محتوا تولید شده در سایت بی نتیجه می‌ماند. ویژگی قابل دیگری که باید رعایت شود سرعت لود صفحات است. عموما کاربران بیشتر از چند ثانیه برای لود صفحات منتظر نمی‌مانند. هرچند که به سرعت اینترنت بستگی دارد سعی کنید سرعت لود صفحات را بالا ببرید.

 

چه کسانی به طراحی سایت مذهبی نیاز دارند؟

برای ترویج دین اسلام و دعوت به سمت مطالعه مطالب مذهبی و دینی برای اماکن و موسسات مذهبی امری واجب است و برای پیشرفت در این راه نیاز به سایت مذهبی دارند. از اقشاری که برای آن‌ها داشتن سایت مذهبی مهم است، می‌توان به مساجد، حسینیه‌ها، هیئت‌ها موسسه‌های خیریه، مراجع تقلید، حوزه علمیه، دفاتر امام جمعه و افراد مذهبی اشاره کرد. علاوه بر این‌ها برخی به دنبال ساخت سایت مداحی هستند تا بتوانند در مراسمات مذهبی مداحی‌های مختلفی را به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *