1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

درگاه پرداخت اینترنتی

برای اینکه بدانید صفر تا 100 درگاه پرداخت اینترنتی چیست خوب است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. بهترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران که محصولات فیزیکی و یا خدمات به مشتریان خود ارائه می‌کنند، دارای درگاه پرداخت اینترنتی هستند. راه‌اندازی درگاه پرداخت در فروشگاه آنلاین، به مشتریان و مدیران یک فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند تا پرداخت خود را در کمترین زمان و بالاترین سطح امنیتی انجام دهند. البته این موضوع، تنها مزایای درگاه پرداخت اینترنتی نیست؛ پس از قرار دادن درگاه پرداخت اینترنتی در فروشگاه آنلاین خود می‌توانید بدون  چک کردن حساب بانکی‌تان از تراکنش‌های مالی خود در کسری از ثانیه مطلع شوید اگر هنوز سایت خود را راه اندازی نکرده‌اید از سی فایو برای ساخت سایت رایگان استفاده کنید. خوب است بدانید ایجاد درگاه پرداخت در سایت بسیار مهم است؛ همچنین ساخت سایت با درگاه پرداخت یکی از الزامات در طراحی سایت است.

اکثرا آنلاین شاپ‌ها از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده می‌کنند؛ زیرا محصول یا خدماتی برای عرضه کردن دارند؛ اما ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی برای وبلاگ منطقی نیست. برای اطلاع از نحوه ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نکته: نحوه گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی آنلاین برای سایت و اتصال درگاه به سایت کمی زمان بر است و نیاز به حوصله فراوان دارد در نتیجه در این مراحل باید شکیبا و صبور باشید.

 

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شخصی

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شخصی یک روش مدرن و نوین برای افراد دارای کسب و کارهای کوچک یا خانگی است. شما می‌توانید با ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شخصی به جای اینکه شماره کارت یا شماره حساب خود را در اختیار مشتریان بگذارید از لینک درگاه شخصی خود استفاده کنید. اینگونه ضمن استفاده از یک روش جدید، امکان پرداخت راحت‌تر و سریع‌تری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهید. برای آموزش ساخت درگاه پرداخت اینترنتی شخصی می‌توانید از ویدئوهای آموزشِ گرفتن درگاه پرداخت که در گوگل یا یوتیوب وجود دارد استفاده کنید و یا نصب درگاه پرداخت اینترنتی سایت خود را به شرکت‌های طراحی سایت بسپارید.

اگر درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت خود نداشته باشیم، چه می‌شود؟

داشتن درگاه پرداخت برای سایت، مخصوصا سایت‌های فروشگاهی یکی از ملزومات است.

اکثر سایت‌های اینترنتی دارای درگاه پرداخت اینترنتی هستند. با این حال، سایت‌های اینترنتی هستند که درگاه پرداخت اینترنتی ندارند. اکنون می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که در صورت نبود درگاه پرداخت اینترنتی، روند پرداخت محصولات و خدمات پس از سفارش چگونه خواهد بود.

زمانی که درگاه پرداخت اینترنتی در فروشگاه آنلاین وجود نداشته باشد، مشتریان با در اختیار داشتن شماره حساب می‌توانند مبلغ کالاها و یا خدماتی را که سفارش داده‌اند، پرداخت کنند. روند پرداخت به صورت کارت به کارت و یا حواله بانکی خواهد بود. یک راه دیگر برای پرداخت هزینه کالاها و یا خدمات وجود دارد. پس از اینکه مشتریان، محصولات و یا خدمات مورد نظر خود را تحویل بگیرند، می‌توانند هزینه‌ها را پرداخت کنند.

هر دو روش به منظور پرداخت هزینه، برای مدیر یک فروشگاه اینترنتی به صرفه نیست. در راه نخست ممکن است که مشتری به دلیل سخت بودن فرآیند پرداخت هزینه از خرید خود منصرف شود برای مثال، در چرخه بازگشت پول به حساب مدیر یک فروشگاه اینترنتی به زمان طولانی نیاز است. به همین خاطر نیاز است تا هر فروشگاه آنلاین دارای درگاه پرداخت اینترنتی باشد. با توجه به نکته‌ای که گفته شد درست است که روش گرفتن درگاه پرداخت وب سایت کمی زمان بر است؛ اما فواید بسیاری دارد.

تصویر درگاه پرداخت اینترنتی

تعریف درگاه پرداخت اینترنتی در یک کلام

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت یک نوع سرویس مالی است که از سوی بانک به فروشگاه‌های آنلاین اعطا می‌شود. تهیه درگاه پرداخت اینترنتی به مشتریان کمک می‌کند تا با استفاده از کارت‌های اعتباری خود بتوانند هزینه کالاهای سفارش‌داده‌ شده و خدمات مورد نظرشان را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری، پرداخت کنند. به احتمال زیاد برایتان پیش آمده است که برای خرید شارژ اعتباری موبایل‌تان از درگاه‌های پرداخت آنلاین استفاده کنید. این مورد، یک نمونه از درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت‌های آنلاین است.

 

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی بگیریم؟

برای اینکه بدانیم چگونه یک درگاه پرداخت اینترنتی بسازیم نیاز است با تمام کلیات و جزئیات این حوزه آشنا باشیم. درگاه‌های پرداخت اینترنتی به سه نوع تقسیم می‌شوند. در برخی از آن‌ها باید مدارک بیشتری را برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را ارائه کنید. در برخی دیگر لازم است تا چندین درصد از تراکنش‌های روزانه کسب و کار اینترنتی خود را به آن‌ها اختصاص بدهید. این تصمیم با شما است که کدام یک از انواع درگاه‌های پرداخت اینترنتی را برگزینید.

به طور کلی درگاه‌های پرداخت بانکی معتبر به دو دسته تقسیم می‌شود.

 

درگاه پرداخت غیر مستقیم

 درگاه‌هایی که توسط بانک مرکزی معرفی شده‌اند.

 

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم

 درگاه‌هایی که توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، همچون ایران کیش معرفی شده‌اند. بهترین درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، درگاهی است که زیرساخت قوی و خدماتی گسترده ارائه می‌دهد. لیست درگاه‌های پرداخت اینترنتی مستقیم را می‌توانید با یک جستجو ساده در گوگل بیابید. گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم برای سایت نسبت به غیر مستقیم کمی آسان‌تر است.

 

درگاه‌های پرداخت با مجوز درگاه پرداخت اینترنتی PSP

به طور کلی می‌توان بیان کرد که درگاه‌های پرداخت در زیرمجموعه دسته نخست قرار دارند؛ چون این شرکت‌ها هستند که خدمات پرداختی را به صورت رسمی به مشتریان خود ارائه می‌کنند. به همین خاطر است که می‌توان روی درگاه‌های پرداخت با مجوز PSP به عنوان معتبرترین درگاه‌های پرداخت سایت‌های آنلاین، حساب ویژه‌ای باز کنید. علاوه بر این درگاه‌های پرداخت با مجوز PSP جزو سریع‌ترین درگاه پرداخت بانکی هستند.

PSP خلاصه شده عبارت انگلیسی Payment Service Provider است. سایر درگاه‌های پرداخت با این شرکت‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند، قرارداد دارند و برای هر تراکنش پرداختی می‌توانند از این قرارداد عقد شده استفاده کنند.

از ویژگی‌های درگاه‌های پرداخت با مجوز PSP می‌توان به نامحدود بودن انجام عملیات در آن‌ها اشاره کرد. پرداخت قبض تلفن ثابت و خرید شارژ موبایل اعتباری از جمله کارهایی است که با دارا بودن درگاه‌های پرداخت با مجوز PSP می‌توانید انجام دهید؛ در واقع این درگاه بهترین درگاه بانکی است.

 

درگاه‌های پرداخت واسط

اگر نمی‌دانید درگاه پرداخت واسط چیست این قسمت از مقاله را مطالعه کنید.

درگاه‌های پرداخت واسط یا همان گروه دوم، دو ویژگی متمایز کننده خاص دارند. اولین ویژگی درگاه‌های پرداخت واسط این است که به مدارک کمتری نیاز دارد. دومین ویژگی این نوع درگاه‌ها را می‌توان همان مبلغی از کارمزد دانست که به ازای هر تراکنش به این درگاه منتقل می‌شود.

اگر می‌خواهید که از درگاه‌های پرداخت واسط استفاده کنید، نگران نباشید. چون این درگاه در زیرمجموعه درگاه‌های PSP قرار دارد و مشتریان در حین وارد کردن اطلاعات خود، از امنیت کامل برخوردار است. امنیت کامل در اینجا به منزله منتشر نشدن اطلاعات شخصی بانکی هر کدام از مشتریان است. بهترین درگاه‌های واسط پرداخت را می‌توان با بررسی خدمات و امکانات‌شان شناخت.

 

بانک‌ها با قرارداد پیمانکاری

بانک‌ها با قرارداد پیمانکاری جزو آن دسته از مجموعه‌هایی هستند که مجوز رسمی برای شروع و ادامه فعالیت‌هایشان ندارند؛ اما با این حال، دو پارامتر مشتریان و پتانسیلی دارند که بخاطر آن‌ها می‌توانند کار خود را داشته باشند و به فعالیت خود ادامه بدهند. البته در نظر داشته باشید که بانک‌ها با قرارداد پیمانکاری می‌توانند با مجموعه نخست، یعنی درگاه‌های دارای مجوز PSP قرارداد همکاری داشته باشند و در زیرمجموعه همان مجموعه نخست، شروع به فعالیت در زمینه درگاه پرداخت اینترنتی می‌کنند.

لوگو درگاه بانکی اینترنتی

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی بانکی از نظر هر شخصی متفاوت است. برای نمونه، بعضی از افراد تمایل دارند که مدام از درگاه پرداخت اینترنتی خود، گزارش بگیرند و بدانند که در طول یک هفته چه تعداد تراکنش داشته‌اند. در صورتی که این پارامتر را مد نظر دارید، راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی واسط برای شما مناسب‌ترین گزینه است؛ چرا که با دریافت آن، به قابلیت‌های زیادی دسترسی دارید که می‌توانید بهره ببرید. از طرفی به منظور دریافت درگاه واسط نیازی نیست که به طور رسمی با مجموعه PSP، قرارداد عقد نمایید؛ بنابراین، زمان تلف‌شده‌ای برای دریافت این نوع درگاه واسط ندارید و در کمترین زمان و بدون نیاز به مدارک قانونی بیشتر خواهید توانست که درگاه پرداخت اینترنتی را دریافت نمایید.

 

دریافت درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت

به منظور ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت باید شرایطی را داشته باشید. بعد از رعایت شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی نیاز است تا مدارکی را به یکی از مجموعه‌های مربوطه ارائه نمایید. در این صورت، با انجام بررسی‌های لازم می‌توانید منتظر دریافت یا عدم دریافت درگاه پرداخت باشید. در ادامه ضروریات لازم و نحوه راه‌ اندازی درگاه پرداخت آنلاین را برایتان توضیح خواهیم داد.

 

مراحل اخذ درگاه پرداخت اینترنتی

فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی مراحل و شرایط خاصی دارد که در ادامه به طور کامل تمام آنچه راجع به نحوه ی دریافت درگاه پرداخت اینترنتی باید بدانید را توضیح می‌دهیم.

  • دارا بودن ‌سایت رسمی و فعال با هدف فروش خدمات یا کالا
  • کسب نشان نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی از آدرس enamad.ir

نکته: دریافت درگاه پرداخت بدون اینماد قابل اعتماد نیست.

  • دارا بودن حساب بانکی نزد یکی از شعبه‌های بانک‌های عضو شبکه شتاب
  • دارا بودن مدارک هویتی مورد نظر جهت متقاضیان حقیقی و حقوقی

 

شرایط اخذ درگاه پرداخت اینترنتی 

برای اخذ درگاه پرداخت اینترنتی علاوه بر مراحل بالا باید شرایط زیر را نیز داشته باشید.

  • دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار) مرتبط با فعالیت مورد نیاز در اینترنت و نیز اقامتگاه قانونی
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
  • رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
  • عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی کشور
  • دارا بودن ‌سایت آماده جهت فروش اینترنتی
  • ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیت‌های مشخص شده در مجوزهای شغلی
  • مدارک مورد نیاز برای پذیرندگان (ویژه اشخاص حقوقی)
  • تکمیل فرم آنلاین برای ثبت درگاه پرداخت اینترنتی
  • تصویر صفحه اول دفترچه حساب بانکی به نام شرکت و موسسه نزدیکی از شعب بانک‌های کشور
  • تصویر برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و مسئولین صاحب‌ امتیاز
  • تصویر برابر اصل روزنامه رسمی (دارای شناسه ملی) و آگهی آخرین تغییرات و یا پروانه کسب یا جواز کار
  • آگهی تاسیس شرکت
  • شماره اقتصادی اخذ شده از سازمان امور مالیاتی
  • مدارک مورد نیاز برای پذیرندگان (ویژه اشخاص حقیقی)

 

در ادامه مراحل درخواست درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت باید موارد ذیل را انجام دهید.

  • تکمیل فرم آنلاین ثبت‌ نام درگاه پرداخت اینترنتی
  • تصویر صفحه اول دفترچه حساب بانکی به نام شخص نزدیکی از شعب بانک‌های کشور
  • تصویر برابر اصل کارت ملی و شناسنامه
  • تصویر برابر اصل اجاره‌ نامه یا سند مالکیت محل کار یا سکونت

تمام آنچه گفته شد مراحل دریافت درگاه پرداخت اینترنتی بود. شما عزیزان می‌توانید با طی این مراحل در مدت زمانی معینی اقدام به دریافت درگاه اینترنتی کنید.

** در صورتی که قصد دارید تا در کمترین زمان و به صورت رایگان، فروشگاه اینترنتی خود را بسازید، از قابلیت تخصصی فروشگاه ساز سی فایو استفاده کنید.

 

نرم افزار درگاه پرداخت اینترنتی

نرم افزار درگاه پرداخت اینترنتی به افراد این امکان را می‌دهد تا بدون مراجعه به بانک یا دستگاه ATM تراکنش‌های روزانه خود را انجام دهند؛ مثلا درگاه بانکی آسان پرداخت نرم افزار آپ را معرفی کرده است تا افراد بتوانند بدون فوت وقت و تنها با چند کلیک ساده تمامی تراکنش‌های مالی خود را اعم از کارت به کارت، دریافت موجودی و غیره را انجام دهند.

استفاده از نرم افزار درگاه پرداخت اینترنتی علاوه بر اینکه در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند، فواید بیشتری همچون عدم استفاده از کاغذ، کاهش ترافیک و غیره را نیز به همراه دارد.

تصویر درگاه پرداخت آنلاین

ساخت درگاه پرداخت اینترنتی جعلی

شاید در پیج‌های اینستاگرام یا شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغاتی را ببینید که شما را به استفاده از برخی نرم افزارها و اپلیکیشن‌ها تشویق می‌کند و هنگامی که شما به استفاده از خدمات آن‌ها مشتاق شدید از شما می‌خواهند مبلغ اندکی را پرداخت کنید تا بتوانید از خدمات استفاده کنید؛ سپس به محض وارد کردن اطلاعات خود در درگاه بانکی آن‌ها، اطلاعاتی همچون شماره کارت، cvv2 و… به یکباره متوجه خواهید شد که حساب بانکی شما تخلیه شده و اطلاعات کارت بانکی‌تان سرقت شده است.

عده‌ای با ساخت درگاه پرداخت فیشینگ که مشابه نمونه اصلی آن است کلاهبرداری‌های کلانی را انجام داده‌اند و متاسفانه افراد بسیاری دچار خسارت شده‌اند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود تا از صحت و اصالت یک فروشگاه اینترنتی مطلع نشدید اقدام به پرداخت وجه نکنید.

نحوه تشخیص درگاه پرداخت فروشگاه اینترنتی جعلی بسیار آسان است. تنها باید دقت داشته باشید ک آدرس دامنه درگاه عینا همان آدرس اصلی باشد و حتما ابتدای آدرس دامنه عبارت https وجود داشته باشد.

دقت داشته باشید که ساخت درگاه پرداخت جعلی خلاف قوانین است و پیگرد قانونی دارد؛ پس اگر در هر سایتی متوجه نکته مشکوکی شدید حتما به پلیس فتا اطلاع دهید.

 

هزینه درگاه پرداخت اینترنتی

هزینه درگاه پرداخت اینترنتی به چند صورت مختلف محاسبه می‌شود چند مورد از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

درصدی: در صورتی که هزینه درگاه اینترنتی به صورت درصدی محاسبه شود شما می‌توانید با شرکت مورد نظر مذاکره کنید که تعرفه کارمزد پرداخت اینترنتی همیشه درصد ثابتی باشد؛ مثلا از هر تراکنش یک درصد مربوط به درگاه اینترنتی باشد.

ثابت: هزینه ثابت در درگاه پرداخت اینترنتی بدین صورت است که شما مبلغ ثابتی را معین کرده و پس از هر تراکنش مقدار معینی را به عنوان کارمزد به درگاه پرداخت می‌کنید.

پلکانی: پرداخت پلکانی اینگونه است که شما مشخص می‌کنید در هر سقفی چه میزان کارمز پرداخت کنید؛ به عنوان مثال تا یک میلیون تومن یک درصد و بالای پنجاه میلیون تومان 3 درصد.

نکات پایانی

در انتهای این مقاله چند نکته مهم را باید یادآوری کنیم. اول اینکه ساخت درگاه پرداخت سایت خود را به یک شرکت معتبر بسپارید؛ زیرا قسمت اعظمی از درآمد سایت شما از طریق درگاه کسب می‌شود؛ از طرفی کاربران سایت شما اطلاعات مهمی را در این قسمت وارد می‌کنند؛ پس باید امنیت بالایی داشته باشد و در نتیجه راه‌‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی سایت خود را به یک شرکت با تجربه بسپارید تا بتواند امکانات کاملی را برای شما فراهم کند.

نکته دوم: شرکت‌ها و فروشگاه‌های صاحب درگاه پرداخت اینترنتی مالیات پرداخت می‌کنند و دور زدن مالیات درگاه پرداخت به هیچ وجه امکان پذیر نیست. در صورتی که تخلفاتی در این حوزه صورت بگیرد عواقب قانونی جبران ناپذیری دارد؛ در نتیجه توصیه می‌شود اگر سایت شما دارای درگاه پرداخت اینترنتی است حتما سر موعد مالیات آن را پرداخت کنید تا دچار مشکل نشوید.

نکته بعدی که خوب است به آن توجه داشته باشید این است که هیچ چیزی تحت عنوان ساخت درگاه پرداخت رایگان وجود ندارد. ساخت درگاه اینترنتی یک فرایند پیچیده و زمان بر است که به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد و هیچ متخصصی دستاوردهای خود را بدون پرداخت هزینه انتشار نمی‌دهد؛ در نتیجه ساخت درگاه پرداخت رایگان یا یک روش تبلیغاتی است یا یک روش کلاهبرداری پس به آن اعتماد نکنید؛ همچنین گاهی عنوان‌هایی همچون ساخت درگاه پرداخت بدون نیاز به مدارک نیز شنیده می‌شود این امر نیز امکان پذیر نیست؛ پس قبل از هر اقدامی خوب تحقیق کنید تا در دام سودجویانی که قصد ضرر رساندن به شما را دارند، نیفتید.

 

سوالات متداول

نحوه اتصال سایت به درگاه پرداخت چگونه است؟

برای اتصال سایت به درگاه پرداخت لازم است که حتما از یک فرد ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا بدون نقص این‌ کار را برای شما انجام دهند.

طریقه گرفتن درگاه پرداخت به چه صورت است؟

برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی لازم است که حتما برخی شرایط و مدارک را تکمیل کنید و سپس با تکمیل فرم‌های آنلاین و مراجعه به مراکز مرجع درگاه پرداخت اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

نصب درگاه پرداخت روی سایت سخت است؟

کمی پیچیده و زمان بر است البته اگر تخصص و مهارت کافی داشته باشید قطعا بدون عیب و نقص این کار را انجام می‌دهید.

آیا امکان اتصال وبلاگ به درگاه پرداخت وجود دارد؟

بله، این امکان وجود دارد و شما می‌توانید به کمک کارشناسان این حوزه وبلاگ خود را به درگاه پرداخت متصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *