1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

سئو محلی

تصویر سئو محلی

سئو محلی یک استراتژی از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است که به سایت شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی گوگل بیشتر نمایان شود. هر شغلی که دارای مکان فیزیکی است یا به یک منطقه جغرافیایی خدمات می‌دهد، می‌تواند از سئو محلی استفاده کند. با ساخت سایت این امکان برای شما فراهم می‌شود تا کل ایران را به صورت آنلاین هدف قرار دهید؛ اما سئو محلی بر رتبه بالاتر در منطقه محلی شما متمرکز خواهد شد.

در حال حاضر با شیوع کووید 19 بیشتر مردم سعی می‌کنند از طریق سایت و اینترنت، محصول یا خدماتی مورد نظر را دریافت کنند؛ بنابراین سئو محلی و تبلیغ کسب کارتان در یک منطقه خاص به صورت آنلاین ارزش سرمایه گذاری دارد. اگر نمی‌دانید که سئو محلی چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم و شما را با نکات زیر آشنا می‌کنیم تا کسب و کارتان در نتایج جستجوی محلی ظاهر شود.

چگونه سئوی محلی می‌تواند برای کسب و کار شما سودمند باشد؟

سئو محلی برای چه کسانی مفید است؟

تکنیک‌ها و استراتژی‌های کلیدی مورد نیاز برای موفقیت در جستجوی محلی

تصویر Local Seo

موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند؟

وقتی یک عبارت جستجو را در گوگل تایپ می‌کنید، این موتور جستجو براساس عوامل رتبه بندی، میزان مرتبط بودن سایت‌ها با کوئری تایپ شده را بررسی می‌کند تا لیستی از سایت‌های منطبق با جستجوی شما را نشان دهد.

برای تهیه فهرست از تمامی سایت‌های موجود در اینترنت، گوگل از ربات‌های خزنده کوچک به نام “عنکبوت” برای خزیدن در وب استفاده می‌کند. هر عنکبوت به این شکل عمل می‌کند: از یک صفحه شروع می‌کند، سپس لینک‌های آن صفحه را دنبال می‌کند، به محتویات صفحات بعدی نگاه می‌کند و… . با خزیدن و خواندن محتوای وب، این اطلاعات در سرورهای گوگل ذخیره و فهرست ایجاد می‌شود. عنکبوت‌ها دائماً میلیاردها صفحه را با سرعتی فوق العاده سریع می‌خزند تا اطمینان حاصل شود که سایت‌ها و محتواهای جدید به سرعت کشف می‌شوند.

علاوه بر عبارتی که کاربر جستجو می‌کند، موتورهای جستجو از سایر داده‌های مرتبط مانند مکان و لوکیشن کاربر، زبان، سابقه جستجو قبلی و… برای بازگرداندن نتایج استفاده می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که سایت خود را برای منطقه یا شهری که در آن هستید نیز بهینه کنید. به عنوان مثال اگر صاحب مغازه کتابفروشی در خیابان انقلاب هستید در سئوی محلی کاربران با جستجوی عبارت “کتابفروشی در انقلاب تهران” قطعا به سایت شما می‌رسند. از آنجایی که گوگل از هوشمندی لازم برخوردار است، حتی اگر کاربر عبارت ” کتابفروشی نزدیک من” را جستجو کند بازهم براساس مکانی که حضور دارد کتابفروشی‌های خیابان انقلاب تهران به او نشان داده می‌شود. با سئو محلی دیگر مخاطبان شما از سراسر کشور نیستند و فقط محدود به افرادی می‌شود که به دنبال محصول یا خدمات در یک منطقه یا شهر هستند.

 

Local seo چیست و برای چه کسانی مفید است؟

سئو محلی (local search engine optimization) مجموعه‌ای از اقدامات و استراتژی‌ها است که برای بهبود دید شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو، زمانی که یک جستجو شامل یک مکان خاص می‌باشد طراحی شده است. تکنیک‌های سئو محلی چیزی است که به مشاغل کمک می‌کند در Maps یا نتایج جستجو بر اساس منطقه ظاهر شوند. سئوی محلی برای مشاغلی مهم است که دارای مکان فیزیکی هستند یا هر شغلی که به یک منطقه جغرافیایی محلی خاص خدمات ارائه می‌دهد. رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، شرکت‌ها، مطب پزشکان، دفاتر حقوقی و خواربارفروشی‌ها همه مشاغلی هستند که باید از سئو محلی استفاده کنند. علاوه بر این مشاغل حوزه خدمات (برق کشی، نصب دوربین و دزدگیر، نظافت منازل، کارواش، خشکشویی و…) واجد شرایط انجام سئو محلی هستند.

لیست قطعاً به همین جا ختم نمی‌شود! هر شغلی که مربوط به یک شهر یا منطقه خاص است و به مشتریان محلی خدمات رسانی می‌کند، می‌تواند از سئو محلی و مزایای آن بهره‌مند شود. برای لوکال سئو در حقیقت شما باید به گوگل بفهمانید که کسب و کار شما چیست، چه خدماتی ارائه می‌دهید و در کدام محله فعالیت می‌کنید.

 

مزایای سئو محلی

وقتی شما صاحب یک تجارت محلی هستید، خواه یک فروشگاه لباس، یک رستوران در غرب تهران، یا یک فروشگاه مبلمان در مشهد، سئو محلی نقش مهمی در ایجاد سرنخ و تبدیل آن به مشتری دارد. در شرایط فعلی خرید و فروش آنلاین با وجود غول‌هایی مانند دیجی کالا، صاحبان مشاغل محلی به راحتی می‌توانند برای کسب موقعیت بالا در نتایج جستجو رقابت کنند. سئوی محلی هر روز کسب و کارهای کوچک‌تر را بر امثال دیجی کالا ترجیح می‌دهد!

هم خود گوگل و هم خریداران ارزش مشاغل محلی را تشخیص می‌دهند. حال تفاوت سئو محلی با فرم عمومی سئو چیست؟ سئو عمومی بر کسب رتبه بالا در جستجوهای کلی و عمومی تمرکز دارد؛ اما سئو محلی موقعیت جغرافیایی را به معادله می‌کشاند. در حالی که بسیاری از اصول سئو بطور یکسان اعمال می‌شود، تغییر در استفاده از کلمات کلیدی و ایجاد ارتباط مجدد با مخاطبان محلی و حداکثر کردن تأثیر در گروه کوچک‌تر کاربران جزو تکنیک‌های لوکال سئو است. مزایای لوکال سئو به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

بهتر دیده شدن در فضای آنلاین با سئو محلی

5 نتیجه اول گوگل 67.6 درصد از کلیک‌های کاربر را جمع آوری می‌کند. این نتیجه شامل تبلیغات پولی که ابتدای صفحه نتایج است، نمی‌شود. اگر کسب و کار شما در آن 5 موقعیت برتر یا حتی در صفحه اول ظاهر نمی‌شود، به احتمال زیاد مخاطبان حتی از وجود شما اطلاع ندارند. مهم‌ترین عامل موفقیت در کسب و کار شما، مشتریان هستند؛ بنابراین باید خود را در جایگاهی که آن‌ها هستند قرار دهید. استفاده از تکنیک‌های سئو محلی به شما کمک می‌کند تا به نتایج ارگانیک برتر برسید و شانس پیدا شدن خود را افزایش دهید.

تصویر بهتر دیده شدن در فضای آنلاین با سئو محلی

ترافیک ورودی موثرتر با سئو محلی

72 درصد از جستجوهای محلی منجر به بازدید حضوری از کسب و کار کاربر شده است. اگر از استفاده از اهداف محلی غافل شوید، از سراسر کشور بازدیدکننده خواهید داشت. در حالی که داشتن این دسترسی گسترده بسیار عالی به نظر می‌رسد، شانس تبدیل شدن یک مشتری خارجی به یک مشتری بالقوه بسیار اندک است.

با لوکال سئو دو نقطه تماس کلیدی برای مشتریان نزدیک دارید. اول، آن‌ها شما را کشف می‌کنند و به عنوان مشتری وفادار باقی می‌مانند. دوم، هنگامی که آن‌ها دوباره به این محصول یا خدمات نیاز دارند، نام شما در بالای جستجو ظاهر می‌شود و مجدد به سایت شما مراجعه می‌کنند؛ بنابراین موثرترین نوع ترافیک موتورهای جستجو را خواهید داشت که واقعا به چیزی که ارائه می‌دهید نیاز دارند.

 

ایجاد اعتماد و افزایش فروش

با بهتر دیده شدن در نتایج بالای گوگل قطعا ترافیک ورودی به سایت شما نیز افزایش می‌یابد.

افزایش ترافیک و مخاطب = افزایش درآمد

حضور در یک منطقه و آماده شدن مشتریان محلی برای خرید، شانس شما را برای فروش بیشتر افزایش می‌دهد. با سئو محلی کاربران به جای یافتن مشاغلی و فروشگاه‌های اینترنتی که ساعت‌ها با آن‌ها فاصله دارند و پست کردن محصول یک هفته زمان می‌برد، به استفاده از خدمات شما در نزدیک منطقه زندگی خود تشویق می‌شوند.

 

تکنیک‌های لازم برای موفقیت در سئو محلی

شما به عنوان مدیر یک وب سایت پس از فهمیدن اینکه سئو محلی چیست، برای موفقیت در سئو محلی باید راهکارها و تکنیک‌هایی را رعایت کنید. رعایت همین نکات ساده باعث افزایش چشمگیر رتبه شما در نمایش نتایج محلی موتور جستجوی گوگل می‌شود.

ثبت در google map: بیزینس خود را حتما در گوگل مپ ثبت نمایید. بیشترین چیزی که به نمایش شما در پکیج گوگل کمک می‌کند، معرفی‌های محلی، نظرات کاربران و معرفی شدن در گوگل مپ است. نام محل، لوکیشن دقیق بر روی نقشه، شماره تماس، آدرس سایت، ساعت کاری، تصویر و زمینه فعالیت خود را در گوگل مپ وارد کنید.

در دسترس بودن آدرس و شماره: هنگام طراحی سایت آدرس، شماره و نام کسب و کارتان را در قسمت تماس با ما و فوتر سایت درج کنید. دقت کنید که اطلاعات وارد شده در وب سایت با گوگل مپ باید یکی باشد.

ثبت بیزینس در دایرکتوری مشاغل: دایرکتوری مشاغل، فهرستی از مشاغل و کسب و کارهای گوناگون به همراه اطلاعات، آدرس و شماره تماس آن‌هاست که بر حسب ویژگی‌های مشترک و معینی (نظیر حروف الفبا، موقعیت مکانی، زمینه/موضوع فعالیت و…) طبقه‌ بندی و لیست شده‌اند.

موبایل فرندلی بودن سایت: بیش از ۷۰ درصد جستجوهای محلی توسط گوشی تلفن همراه انجام می‌شود؛ بنابراین ظاهر صفحات سایت باید کاربر پسند باشد و سایت در موبایل و تبلت به خوبی بدون بهم ریختگی نمایش داده شود.

بهینه کردن صفحات: صفحه‌هایی طراحی کنید که برای کلمه کلیدی شامل نام منطقه یا شهر بهینه شده باشد؛ به عنوان مثال محتوایی با عنوان” بهترین کتابفروشی در تهران” بنویسید سپس در این صفحه از سایت، کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *