1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 4,00 out of 5)
Loading...

لینک سازی داخلی و خارجی

تصویر لینک سازی داخلی و خارجی

در اواخر دهه 1990 لینک‌ها به عنوان یک عامل موثر، به گوگل این امکان را دادند تا نتایج رتبه بندی خود را بهبود دهد. لینک سازی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی است که موجب افزایش ترافیک سایت، مخصوصا در صنایع رقابتی می‌شود و قسمت اعظمی از خدمات seo را در برمی‌گیرد. لینک سازی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا صفحات جدیدی را کشف کند.

این روزها لینک سازی چیزی شبیه بازاریابی است و سازمان‌هایی که این موضوع را درک کنند قطعا در دراز مدت برنده می‌شوند. ساخت سایت و فروشگاه آنلاین ساخت وب سایت فروشگاهی با یک فروشگاه ساز یا سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی مرحله اول ورود به فضای کسب و کار اینترنتی است در مرحله بعدی برای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو باید سایت خود را بهینه سازی کنید بخشی از این بهینه سازی مربوط به لینک سازی داخلی است که دراین مقاله به آن خواهیم پرداخت.

لینک سازی راهی است که کاربران می‌توانند از طریق آن با صفحات مختلف سایت شما آشنا شوند و موتورهای جستجو از لینک‌ها برای خزیدن در وب استفاده می‌کنند.

وقتی شخصی به وب سایت دیگری لینک می‌دهد، عملاً می‌گوید که منبع خوبی است؛ پس لینک‌ها به عنوان رای اعتماد به یک صفحه نیز تلقی می‌شوند. در نتیجه پس از طراحی سایت اولین چیزی که باید در به سراغ آن بروید لینک سازی است.

در ادامه بیشتر در مورد مبحث لینک سازی داخلی و خارجی صحبت می‌کنیم. همچنین در انتهای این مقاله اطلاعات کاملی راجع به لینک سازی برای سایت و اینکه چگونه لینک بسازیم بدست می‌آورید.

 

لینک سازی داخلی و خارجی 

تفاوت لینک و بک لینک در این است که لینک‌ها توسط خود ما ساخته می‌شوند و هدف آن‌ها معرفی سایر صفحات مرتبط سایت به کاربران است در حالیکه بک لینک توسط سایت‌های دیگر برای ما ساخته می‌شود و هدف از آن ارتباط دادن دو مطلب یا موضوع به یکدیگر است. لینک سازی داخلی و خارجی دو فاکتور مهم در موفقیت سایت شماست که به کمک آن می‌توانید رتبه خود را در نتایج گوگل ارتقا دهید.

برای اینکه درست عمل کنید باید استراتژی لینک سازی مشخصی داشته باشید و به صورت منظم و پیوسته آن‌ها را بهبود دهید.

دو فاکتور مهم در لینک سازی نظم و کیفیت است. اگر همواره لینک سازی را با یک برنامه منظم پیش بگیرید و لینک‌های معتبر و با کیفیتی بسازید قطعا به زودی نتیجه دلخواه‌تان حاصل می‌شود.

در ادامه به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد که چگونه لینک سازی داخلی انجام دهیم و چگونه بک لینک بسازیم؛ پس با ما همراه باشید.

تصویر لوگو لینک

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی یعنی، لینک یکی از صفحات شما در صفحه یا مقاله دیگری از سایت خودتان منتشر شود. 

لینک‌های داخلی محتوای سایت شما را به هم متصل می‌کند و ساختار وب سایت شما را به Google ارائه می‌دهد. آن‌ها می‌توانند سلسله مراتبی در سایت ایجاد کنند و صفحات مهم را نسبت به صفحاتی که ارزش کمتری دارند مشخص کنند؛ بنابراین استفاده از لینک سازی داخلی می‌تواند سئو سایت شما را تقویت کند!

تمامی لینک‌هایی که در قسمت‌های مختلف سایت همچون منو، صفحه اصلی، فوتر، بنرهای گرافیکی، محتوا و سایدبار قرار گیرد لینک داخلی محسوب می‌شود.

میزان اهمیت لینک سازی داخلی

قبل از شرح اهمیت لینک سازی داخلی خوب است نکته‌ای را یادآوری کنیم. شما قبل از لینک سازی باید به تولید محتوای جذاب بپردازید. لینک سازی از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار است؛ اما نباید از تاثیر محتوا در پیشرفت سایت غافل شویم. لینک سازی به تنهایی کارایی ندارد و شما باید به صورت موازی به تولید محتوای اساسی و استاندارد نیز بپردازید.

لینک سازی داخلی از این جهت اهمیت دارد که مسیر را برای گوگل مشخص کرده و صفحات مهم و ارزشمند را به گوگل معرفی می‌کند تا در رتبه بندی‌های خود از آن‌ها استفاده کند.

اگر یکی از صفحات سایت شما لینک‌های داخلی زیادی داشته باشد، یک علامت برای گوگل است؛ بدین معنی که این مقاله مهم و با ارزش است و می‌تواند آن را در نتایج و رتبه بندی‌های خود قرار دهد. در واقع با لینک سازی داخلی صفحات با کیفیت، مهم و ارزشمند خود را به گوگل معرفی می‌کنید تا در معرض دید کاربران قرار گیرد.

یک صفحه صرفا به وسیله لینک‌ها دیده می‌شود؛ اگر در صفحه‌ای از سایت‌تان لینکی وجود ندارد گوگل آن را با عنوان orphan pages یا همان صفحه یتیم شناسایی می‌کند.

لینک سازی داخلی چیزی است که شما به عنوان صاحب سایت می‌توانید برای کنترل کاربران و گوگل از آن استفاده کنید. با لینک سازی داخلی مناسب، بازدیدکنندگان و Google را به مهم‌ترین صفحات خود هدایت می‌کنید. 

 

معرفی بهترین استراتژی لینک سازی داخلی

برای تولید لینک‌های داخلی با کیفیت، باید استراتژی مشخصی داشته باشید. داشتن یک استراتژی منظم و پیوسته شما را در مسیر صحیح قرار می‌دهد.

برای صفحات خود مرز قائل شوید

اگر همه صفحات و مقالات شما در یک صفحه قرار گیرد تمام این صفحات در نزد گوگل اعتبار یکسانی کسب می‌کنند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود مقالات و صفحاتی که مهم‌تر هستند را به صورت جداگانه در نظر بگیرید تا بتوانید با لینک سازی داخلی، قدرت و کیفیت آن صفحات را نزد گوگل افزایش دهید و زمان و انرژی خود را برای ارتقا یک صفحه تخصصی و مهم صرف کنید. 

از anchor text استفاده کنید

مطابق با موضوع محتوای پیوندهای داخلی، از متن لنگر یا همان anchor text استفاده کنید. به کار بردن انکر تکست برای لینک‌های داخلی موجب می‌شود تا گوگل درک بهتری از لینک شما داشته باشد.

 

لینک سازی داخلی وردپرس

سوالی که قصد داریم در این قسمت به آن پاسخ دهیم این است که چگونه لینک داخلی در وردپرس بسازیم؟ وردپرس یک سیستم‌ مدیریت محتوا است که امروزه اکثر سایت‌هایی که در حال فعالیت هستند با استفاده از آن طراحی شده‌اند. لینک سازی داخلی در وردپرس مشابه لینک سازی در سایر سایت‌ها است؛ بدین صورت که شما می‌توانید در محتوا، عکس و ویدئو و غیره، لینک یکی از صفحاتی که برای شما مهم است را قرار دهید تا توسط گوگل بررسی شود و در معرض دید کاربران قرار گیرد.

 

افزونه لینک ساز داخلی برای وردپرس

لینک داخلی در سئو تاثیر بسیاری دارد و به هیچ وجه نمی‌توان تاثیرات آن را نادید گرفت. اگر نمی‌دانید که چگونه لینک درست کنید و زمان کافی برای یادگیری ندارید حتما از افزونه لینک ساز داخلی کمک بگیرید.

استفاده از برخی افزونه‌های لینک ساز در وردپرس مرسوم است. شما می‌توانید با کمک افزونه‌هایی همچون SEO Post Content Links، لینک داخلی تولید کنید. بدین صورت که شما افزونه لینک ساز داخلی را روی سایت وردپرسی خود نصب می‌کنید و پس از انجام تنظیمات مورد نظر، افزونه به صورت خودکار لینک‌های داخلی متنوعی را در محتوای شما قرار می‌دهد. از مزایای این افزونه می‌توان به این نکته اشاره کرد که از تمامی زبان‌ها پشتیبانی می‌کند و هیچ گونه تغییری در متون شما ایجاد نمی‌کند. افزونه لینک ساز داخلی هم اکنون چندین نصب فعال دارد و بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند.

تصویر بک لینک

بک لینک سازی چیست؟

همانطور که گفته شد بک لینک سازی یا همان لینک خارجی به معنی ساختن لینک از جانب سایر سایت‌ها برای صفحات و مقالات سایت شما است. به زبان ساده وقتی سایتی در محتوای خود به سایت ما اشاره می‌کند به نوعی برای ما بک لینک تولید کرده است.

بک لینک‌ها تاثیر بسیار زیادی در ارتقا رتبه سایت شما دارند و می‌توانند سایت شما را به صفحات اول گوگل هدایت کنند. از لحاظ گوگل وقتی یک سایت در محتوای خود به شما اشاره می‌کند یعنی اعتبار و جایگاه شما قابل قبول است در نتیجه گوگل نیز امتیاز مثبتی برای شما در نظر می‌گیرد.

 

چگونه بک لینک بسازیم؟

بک لینک یعنی لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنیم. بک لینک‌ها زمانی ارزش دارند که به صورت طبیعی تولید شوند و اگر شما شخصا اقدام به بک لینک سازی کنید و گوگل این موضوع را متوجه شود قطعا خسارات جبران ناپذیری را متحمل می‌شوید؛ اما اگر به هر دلیل تصمیم دارید برای خود بک لینک بسازید ما به شما راه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کنیم.

در هنگام یافتن بک لینک چند نکته مهم را در نظر بگیرید.

اول: سایت‌هایی که اسپم هستند و دامین اتوریتی پایینی دارند را برای ساخت بک لینک انتخاب نکنید.

دوم: تنها برای یک صفحه ثابت بک لینک نسازید بلکه برای صفحات مختلف لینک سازی کنید.

سوم: به صورت ثابت از یک روش استفاده نکنید و روش‌های متنوعی را به کار گیرید تا گوگل متوجه غیر طبیعی بودن بک لینک‌ها نشود؛ مثلا همیشه بک لینک کامنتی نسازید بلکه در پروفایل‌ها، انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز اقدام به بک لینک سازی کنید.

چهارم: سعی کنید در دامنه‌های متنوع بک لینک بسازید؛ یعنی علاوه بر دامنه com در دامنه‌های ir ،edu ،org ،gov و غیره نیز بک لینک بسازید.

پنجم: از انکر تکست‌های مختلف استفاده کنید؛ بدین معنی که تمام بک لینک‌های خود را با کلمه طراحی سایت منتشر نکنید.

 

نکته: قطعا در این مسیر با عنوان‌هایی همچون سایت ساخت بک لینک یا بک لینک تضمینی و غیره مواجه می‌شوید هیچگاه به آن‌ها اعتماد نکنید به راحتی از کنار آن‌ها گذر کنید و سرنوشت سایت خود را به آن‌ها نسپارید.

برای دریافت لینک خارجی در وردپرس می‌توانید از نکاتی که در بالا گفته شد استفاده کنید و با رعایت نکات لازم آنچه را که در نظر دارید پیاده سازی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *