1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 3,00 out of 5)
Loading...

چگونه با گوشی طراحی سایت کنیم؟

تصویر طراحی سایت با گوشی

با افزایش امکانات گوشی‌های همراه و همه گیری آن‌ها، استفاده از رایانه‌ بسیار محدود شده است. افراد ترجیح می‌دهند سایت خود را با تلفن همراه طراحی کنند و حتی با همان گوشی به راحتی بتوانند مدیریت سایت را برعهده داشته باشند.

به دنبال این تحولات، امروزه به کمک نرم افزارها و سایت‌های مخصوص ساخت سایت می‌توانید در زمان کمتر از ۵ دقیقه یک سایت برای خود بسازید. البته پس از آن تنها قالب کلی سایت مشخص است و شما باید صفحه اصلی را مشخص کنید، بخش تماس با ما را تکمیل کنید و دیگر موارد مورد نیاز نظیر تصاویر، ویدیوها و… را در سایت آپلود کنید.

اگرچه با گوشی همراه می‌توان سایت طراحی کرد اما هرگز این سایت‌ها نمی‌توانند جایگزین سایت‌های اختصاصی و کدنویسی شده با کامپیوتر باشند. به روز رسانی و ویرایش سایت با کامپیوتر بسیار آسان‌تر از موبایل می‌باشد.

تصویر طراحی سایت با تلفن همراه

روش‌هایی برای طراحی سایت با گوشی

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که آیا اصلا راه اندازی یک سایت با گوشی امکان پذیر است و اگر ممکن است چگونه می‌توانیم با موبایل سایت طراحی کنیم ؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است، قطعا بله؛ طراحی و ساخت سایت با گوشی همراه به راحتی قابل انجام است، برای طراحی سایت ارزان و سریع با گوشی باید از سایت‌ها و نرم افزارهای اختصاصی طراحی سایت استفاده کنید.

برای طراحی سایت به کمک نرم افزارهای تلفن همراه ابتدا باید اپلیکیشن مخصوص آن را در گوشی نصب کنید، سپس باید در آن ثبت نام کنید و اطلاعات لازم برای این کار را وارد نرم افزار کنید.

در مرحله بعدی قابلیت‌های گوناگون برای ساخت سایت به نمایش درمی‌آید و شما می‌توانید امکاناتی که برای سایت مورد نیاز است نظیر: دامنه، فضای هاست کافی و… را انتخاب کنید.

 پس از این مرحله، معمولا باید برای امکاناتی که برای سایت در نظر گرفته‌اید، مبلغی را پرداخت کنید‌. این مبلغ، بسیار کم و ناچیز است. اکنون قالب سایت شما آماده است و شما باید پس از آن محتوا را وارد سایت کنید تا قابل استفاده شود.

علاوه بر نرم افزارها، بعضی از سایت‌ها نیز هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید با لپ تاپ و یا تلفن همراه سایت دیگری بسازید؛ به طور مثال سایت‌های WiX، Yola، Webs Weebly و… همگی به طور اختصاصی به منظور ساخت سایت با قالب‌های آماده برای افرادی طراحی شده‌اند که علاوه بر نداشتن دانش کافی در زمینه برنامه نویسی و کد نویسی سایت، بودجه زیادی را نمی‌توانند برای ساخت سایت در نظر بگیرند.

Webs یکی از برترین سایت‌های فروشگاه ساز حرفه‌ای است. عموما افرادی که در مراحل اولیه ساخت سایت برای فروشگاه خود هستند از این سایت ساز ارزان بهره می‌برند.

سی فایو نیز یکی از معتبرترین و با کیفیت‌ترین سایت سازهای موجود است. بسیاری از برندهای بزرگ مانند: پگاه، صنایع شیر ایران، ایران خودرو و… برای ساخت سایت از سی فایو کمک گرفته‌اند. 

 

معرفی چند نرم افزار طراحی سایت با گوشی

اپلیکیشن‌های متنوعی برای ساخت سایت‌های گوناگون با موبایل وجود دارند. به کمک این نرم افزارها یک سایت نیمه حرفه‌ای را می‌توان در کوتاه ترین زمان ممکن ساخت. در اپلیکشین‌های طراحی سایت، پایه و ساختار اصلی هر سایت مشخص است و شما می‌توانید از بین قالب‌ها و امکانات گوناگون هر کدام از سایت‌ها، متناسب با کاربری سایت مورد نظر، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

در ادامه مطلب چند مورد از نرم افزارهای طراحی سایت با گوشی را به شما معرفی می‌کنیم:

1. Google web designer یکی از نرم افزارهای محبوب طراحی سایت است. در این نرم افزار شما می‌توانید صفحه HTML5 را به راحتی طراحی کنید و بسازید. این اپلیکیشن برای هر آگهی یک کد اختصاصی در نظر می‌گیرد و قابلیت کد نویسی خودکار را دارد.

2. Dreamweaver: نرم افزار دیگری برای طراحی نیمه حرفه‌ای سایت است. به دو طریق با این نرم افزار می‌توان سایت طراحی کرد: یکی از طریق ویرایشگر بصری و دیگری به کمک کدنویسی. البته از ترکیب این دو روش نیز می‌توان در ساخت سایت کمک گرفت.

3. Net objects: یک نرم افزار فوق العاده برای طراحی است. به کمک نت آبجکتز یک سایت فروشگاهی عالی می‌توان تاسیس کرد. در این اپلیکیشن طراحی گرافیکی و زیبا سازی ظاهری به خوبی قابل انجام است.

4. KompoZer: یکی از ساده‌ترین نرم افزارهای موجود برای طراحی وب سایت است. ساخت سایت با این اپلیکیشن بدون هیچ گونه کد نویسی و تنها با چند کلیک انجام می‌شود. این برنامه بسیار کم حجم است و با هر نوع سیستم عاملی مطابقت دارد.

تصویر مراحل طراحی سایت با موبایل

مزایای ساخت سایت با تلفن همراه

ساخت سایت با گوشی مزیت‌های فراوانی را برای کاربران به همراه داشته است و این مزایا به حدی وسوسه برانگیز بود که همواره افراد، تمایل بیش‌تری را به طراحی سایت با تلفن همراه نشان می‌دهند.

از مزایای ساخت سایت به کمک تلفن همراه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اولا بسیار آسان است، دسترسی به آن راحت‌تر است، نیازی به صرف هزینه هنگفت برای آن وجود ندارد، تقریبا به صورت نیمه حرفه‌ای انجام می‌گیرد، به سرعت ساخته می‌شود و نیازمند صرف زمان طولانی نیست، کارایی آن قابل قبول است، از امنیت نسبی و خوبی برخوردار است، بسیار مناسب افراد مبتدی و بی تجربه است که هیچ گونه آگاهی از دانش برنامه نویسی ندارند.

ریسپانسیو بودن و قابلیت انطباق با سیستم موبایل، یکی از مزیت‌های اساسی سایت‌های طراحی شده با گوشی هستند.

 

طراحی سایت با موبایل، خوب یا بد؟

تا این قسمت راجع به طراحی سایت با موبایل، مزایا و امکانات آن گفتیم. حال سوالی که اکثرا در این لحظه با آن روبرو هستند این است که آیا ساخت سایت با موبایل از امکانات و کارایی کافی برخوردار است؟ آیا طراحی وب با موبایل دقیقا همانند طراحی سایت با رایانه است؟

درست است که ساخت وب سایت با موبایل آسان‌تر است و هزینه کمتری به همراه دارد؛ از طرفی می‌تواند نیاز کاربران را رفع کند؛ اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که نمی‌توانیم از این سبک طراحی سایت توقع یا انتظار زیادی داشته باشیم.

اگر به دنبال یک سایت حرفه‌ای با امکانات اختصاصی هستید مطمئن باشید که ساخت سایت با موبایل انتظارات شما را برآورده نمی‌کند.

به کمک موبایل می‌توان یک سایت ساده با امکانات ابتدایی طراحی کرد؛ در نتیجه اگر به دنبال یک سایت بی‌عیب و نقص هستید ما طراحی وب با موبایل را پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

جمع بندی

با گسترش استفاده از تلفن همراه، تعداد کاربران و سایت سازان با موبایل به تدریج بیشتر از رایانه شد؛ بنابراین در عصر حاضر باید بتوانید به کمک گوشی‌های هوشمند، سایتی مشابه نمونه سایت‌های ساخته شده در رایانه بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *