1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

راهنمای تصویری گام به گام صفحه ساز سی فایو

قالب وردپرس Betheme یکی از برترین قالب های وردپرس است که با توجه به منعطف بودن و کارآیی بالای آن، تقریبا برای اجرای هر سایت و برای هر کسب و کاری مناسب است. اکثر قالب های آماده سی فایو با پوسته بی تم و با ظاهر های متفاوت برای انواع کسب و کار آماده شده اند که همین باعث میشود کاربر راحت تر بتوانند سایت مدنظر خود را راه اندازی کرده و فقط تغییرات اندکی روی عکسها و متن های قالب انجام دهد.

صفحه ساز Muffin صفحه ساز اختصاصی بی تم است که بسیار منعطف و قدرتمند عمل میکند و کاربر به سادگی میتواند با کمک این صفحه ساز، تغییر محتوای خود را انجام دهد. اما اکثر کاربران سی فایو، به دلیل مشغله کاری و یا آشنا نبودن کار با وردپرس و muffin، ممکن است در ابتدای کار کمی سردرگم شده و نتوانند به راحتی با سایت خود کار کنند. به همین دلیل برآن شدیم تا صفحه سازی اختصاصی برای قالب های بی تم آماده کنیم که کاربر برای تغییرات کلی در ظاهر سایت، درگیر لیست آیتم های مافین و چینش بخش های مختلف نشود و به سادگی با چند کلیک روی صفحه، متن خود را ویرایش کند یا تصاویر را تغییر دهد.

در این مقاله، کار با صفحه ساز سی فایو را روی یکی از قالب های بی تم به صورت کامل، آموزش خواهیم داد.

اگر صفحه ساز سی فایو روی قالب شما نصب باشد، گزینه ویرایش زنده به نوار وضعیت سایت شما اضافه می شود که با کلیک روی آن به صفحه اصلی سایت هدایت می شوید.

برای تغییر محتوای سایت،باید با نحوه تغییر محتوای 4 قسمت اصلی آشنا شوید:

  • هدر سایت
  • اسلایدر
  • بدنه اصلی سایت
  • فوتر سایت

تصویر زیر، صفحه اصلی یکی از پرطرفدارترین قالب های سی فایو است که در این مقاله آموزش کار با صفحه ساز را روی این قالب به شما ارائه خواهیم داد. روی هر قسمت که کلیک کنید به آموزش مربوط به همان قسمت لینک میشوید.

صفحه ساز سی فایوتغییر اسلایدر با صفحه ساز

 

1- هدر

هدر سایت در قالب های بی تم عمدتاً شامل لوگو، فهرست و باکس جستجوست و در صورتی که افزونه ووکامرس هم روی قالب نصب باشد، سبد خرید هم به این لیست اضافه می شود. البته میتوانید یک نوار دیگر بالای فهرست برای نمایش شعار، تلفن همراه، ایمیل و آیکن های شبکه های اجتماعی هم داشته باشید.

1- لوگو تصویری است که موسسات، اشخاص حقیقی و … برای ایجاد تفاوت بین خود و دیگران در دید عموم از آنها استفاده می کنند و عموما از نام تجاری سازمان یا موسسه تشکیل شده اند. اگر هنوز لوگوی اختصاصی خود را طراحی نکرده اید پیشنهاد میکنیم مقاله طراحی و ساخت لوگو را بخوانید.

برای تغییر عکس لوگو طبق عکس زیر روی آیکن چرخ دنده سبزرنگ کلیک میکنیم.

بعد از باز شدن پنجره رسانه سایت، لوگوی مدنظر را انتخاب کرده و روی دکمه گزینش کلیک می کنیم.

2- قسمت دوم آیتم های فهرست هستند که با صفحه ساز میتوانید، عنوان و نوع آنها را مشخص کنید.

در پنجره ویرایش منو سه گزینه زیر را میتوانید ویرایش کنید:

عنوان: همان نامیست که در لیست آیتم های فهرست نمایش داده می شود.

نوع: میتوانید نوع آیتم را مشخص کنید که آیتم فهرست از چه نوعی باشد. برگه یا نوشته باشد یا یک صرفا یک لینک؟

در گزینه سوم هم میتوانید نام برگه یا نوشته را انتخاب کنید یا آدرس لینک مدنظر را وارد کنید.

 

2- اسلایدر

برای تغییر تصاویر اسلایدر، کافیست روی هر عکس اسلایدر کلیک کنید. پنجره کتابخانه سایت باز می شود. عکس مدنظر را انتخاب کنید و سپس روی گزینه گزینش کلیک کنید.

3- بدنه اصلی سایت:

همانطور که در تصویر می بینید با اشاره ماوس به قسمت خاصی از سایت، باکس های آبی، بنفش و سبز رنگی اطراف هر بخش و آیتم مشاهده می شود.

  • کادرهای آبی همان بخش ها یا section ها در صفحه ساز مافین هستند.
  • کادرهای بنفش، بسته ها یا wrapهای مافین هستند.
  • کادرهای سبزرنگ هم همان آیتم های صفحه ساز می باشند.

4- فوتر سایت:

فوتر بخشی از سایت است که در تمامی صفحات در قسمت انتهایی سایت قرار دارد و از اهمیت زیادی در طراحی سایت و همچنین سئو سایت برخوردار است. شما میتوانید در فوتر اطلاعاتی از قبیل اطلاعات تماس، آخرین مقالات، فهرست دسترسی سریع، تقویم و … را قرار دهید.

در قالب بی تم، فوتر شما می تواند 1 تا 5 ستونه باشد. برای ویرایش هر ستون طبق عکس زیر روی آیکن سبزرنگ چرخ دنده کلیک میکنیم و عنوان و محتوای ستون را تغییر میدهیم.

به عنوان مثال برای تغییر ستون اول، بعد از کلیک روی آیکن چرخ دنده، پنجره ای مشابه تصویر زیر باز می شود. با کلیک روی عکس، یک جعبه ابزار باز می شود که به کاربر این امکان را میدهد که عکس را تغییر دهد، آن را حذف کند، آن را به صفحه دلخواه لینک کند و …

برای تغییر عکس روی آیکن replace کلیک کرده  و آیکن های پنجره به شکل زیر تغییر می کنند.

  1. به مرحله قبل باز میگردد.
  2. امکان تغییر تصویر، با کشیدن عکس مدنظر به باکس drop image و رها کردن آن وجود دارد.
  3. میتوانید تصویر را به صفحه دلخواه لینک کنید.
  4. به رسانه سایت می رویم و تصویر جدید را از رسانه (کتابخانه) سایت انتخاب می کنیم.

پس از انتخاب عکس جدید، طبق تصویر زیر  دکمه ثبت را میزنیم و عکس جدید جایگزین تصویر قبلی می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *