1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

مزایای داشتن وبسایت شخصی

تصویر سایت شخصی

در گذشته افراد برای معرفی خود و یا کسب و کار خود از کارت ویزیت و موارد مشابه استفاده می‌کردند، در حالیکه در عصر حاضر افراد اقدام به ساخت سایت شخصی می‌کنند و سپس آدرس آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند تا به این طریق با فرد و حوزه کاری او آشنایی جامع و کاملی پیدا کنند.

وب سایت شخصی سایتی است که یک فرد با اهداف متفاوتی آن را طراحی می‌کند و می‌سازد.

این اهداف شامل موارد زیر است: معرفی مهارت‌ها، خدمات و یا کسب و کار خود به دیگران، به اشتراک گذاشتن عقاید، افکار و دلنوشته‌های خود با دیگران، ایجاد رزومه آنلاین برای پیشرفت شغلی و غیره.

بسیاری از مشتری‌ها به سایت‌های شخصی به چشم یک رزومه نگاه می‌کنند؛ بنابراین هرچه برای مطالب سایت وقت بیشتری بگذارید، رزومه قوی‌تری خواهید داشت.

به طور کلی متخصصان دیجیتال مارکتینگ توصیه می‌کنند که حتی اگر شغل خاصی نیز ندارید، داشتن یک وب سایت شخصی تاثیر بسزایی در پیشرفت و زندگی آینده شما خواهد داشت.

تصویر کاربرد سایت شخصی

سایت شخصی چه کاربردی دارد؟

به کمک یک وب سایت شخصی فوق العاده می‌توانید کارهای بسیاری را انجام دهید.

یکی از بهترین کاربردهای سایت شخصی، استفاده از آن به عنوان رزومه است. کلیه مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را می‌توانید در این سایت قرار دهید. این رزومه آنلاین در هر لحظه امکان ویرایش و به روز شدن را دارد. شما هر زمان که موفقیت دیگری کسب کردید و یا پروژه‌‌ای را به اتمام رساندید، یه راحتی می‌توانید آن را در سایت ثبت کنید و به این طریق رزومه شما در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

از سایت شخصی می‌توانید به عنوان به بستری برای آموزش استفاده کنید. اگر توانایی و یا مهارتی مانند نقاشی، موسیقی، خیاطی، کیک پزی و… دارید و قصد دارید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، به راحتی می‌توانید به کمک یک سایت شخصی این مهارت‌‌ها را به صورت رایگان و یا با دریافت هزینه به دیگران آموزش دهید.

اگر فردی اهل سفر و یا اهل مطالعه هستید و تمایل دارید مطالب مختلف، دلنوشته‌ها و سفرنامه‌های خود را در محلی به یادگار یادداشت کنید، وبلاگ شخصی یکی از بهترین محل‌ها برای ثبت این خاطرات است. کاربران معمولا به این قبیل وبلاگ‌ها علاقه خاصی نشان می‌دهند و از آن‌ها استقبال ویژه‌ای می‌کنند.

 

چند مورد از فایده‌‌های داشتن وب سایت شخصی

سایت شخصی فواید و مزایای بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. در زیر به چند مورد از مهم‌‌ترین مزایای داشتن وب سایت شخصی اشاره می‌کنیم:

  1. اولین و اساسی‌ترین فایده داشتن سایت شخصی برندسازی است. شما به راحتی به کمک ساخت سایت و رعایت کامل اصول سئو و طراحی گرافیک جذاب می‌توانید در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید و به این طریق به یک برند مشهور و نام آور تبدیل شوید. 
  2. مزیت دیگر ساخت سایت شخصی که به دنبال برند سازی و معروفیت برای صاحب سایت به ارمغان آورده می‌شود، فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتر است. زمانی که شناخته شده باشید، امکان واگذاری سفارش‌های متعدد و گوناگون به شما بیشتر می‌شود. به دنبال این اتفاق، درآمد حاصل نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.
  3. برتری‌هایی که وب سایت شخصی بر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و… دارد این است که سایت امکان ویرایش و توسعه دارد؛ اما قالب شبکه‌های اجتماعی ثابت بوده و با نظر شما تغییر پذیر نیست. مورد دیگر اینکه سایت نمی‌تواند تحت هیچ شرایطی مگر با نظر شخصی صاحب سایت قطع و یا فیلتر شود؛ در حالیکه شبکه‌های اجتماعی مطابق با شرایط سیاسی منطقه ممکن است از دسترس کاربران خارج شوند.
  4. یکی از فواید داشتن وب سایت شخصی، آموزش و یادگیری چندین مهارت جدید است. زمانی که شما تصمیم به راه‌اندازی سایت شخصی می‌گیرید، برای مدیریت آن باید بتوانید با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس کار کنید؛ هرچه در این زمینه حرفه‌ای‌ تر شوید، احتمال موفقیت بیشتر می‌شود.

تصویر مزایا داشتن وب سایت شخصی

یک وب سایت شخصی برای ایده آل بودن باید چه مزایایی داشته باشد؟

نکته بسیار مهمی وجود دارد که همه مدیران وب سایت‌های شخصی باید به آن توجه کنند: هر نوع سایتی نمی‌تواند‌ پیشرفت و موفقیت‌های بسیار را برای شما به ارمغان بیاورد. یک سایت ایده‌ آل باید فوایدی را داشته باشد تا انتظار بازدهی از آن داشته باشیم. شما می‌توانید بنا به تعرفه طراحی سایت، سایت مورد نظر خود را طراحی کنید.

  1. در یک وب سایت ایده آل امکان کامنت گذاشتن و درج دیدگاه توسط کاربران وجود دارد. وجود نظرات کاربران در سایت، باعث اعتماد سازی در مخاطب می‌شود.
  2. راه‌های ارتباطی مانند شماره تماس، آدرس و آیکون شبکه‌های اجتماعی و… را به صورت کاملا واضح در قسمتی از سایت که در دسترس کاربر است قرار دهید. کاربران دوست ندارند برای برقراری ارتباط دچار سختی شوند.
  3. از محتوای متنی و تصویری جذاب غافل نشوید. وقتی محتوای سایت برای کاربر جالب باشد در ذهن می‌ماند؛ در نتیجه احتمال مراجعه مجدد کاربر به سایت و برقراری ارتباط با مدیر سایت بیشتر خواهد شد.
  4. رنگ بندی در یک سایت ایده آل باید متناسب با دیگر قسمت‌های سایت بوده و خیلی بی روح و یا خیلی پر رنگ نباشد‌. ترکیب رنگ‌ها را به گونه‌ای انتخاب کنید که با یکدیگر همخوانی داشته باشند و ظاهر چشم نوازی ایجاد کنند.
  5. یکی از مهم‌‌ترین فواید یک سایت شخصی ایده آل که باعث جذب مشتری می‌شود این است که برترین نمونه کارهای قبلی خود را در سایت قرار 
  6. داده باشید تا به این طریق توانایی‌ و مهارت بالای شما به مخاطب اثبات شود.

 

سخن آخر

در طی سال‌های گذشته با پیشرفت تکنولوژی، متخصصان حوزه کسب و کار، یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب موفقیت را ساخت وب سایت شخصی و برند سازی عنوان می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *