1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

پشتیبانی سایت چیست

بیشتر سایت‌های فروشگاهی دارای پشتیبانی هستند. به طوری که شما پیش از انتخاب کالا، در حین انتخاب و پس از خرید کالا می‌توانید با پشتیبانی سایت ارتباط داشته باشید و پاسخ سوالات خود را همان لحظه و یا تا پایان روز دریافت نمایید. غیر از این مورد، فردی که وظیفه پشتیبانی سایت را برعهده دارد، به خوبی می‌تواند مانع از رخداد خطاهای کوچک و بزرگ در حین استفاده از بخش‌های متعدد سایت شود. چرا که یکی از وظایف اصلی پشتیبان فنی سایت، همین یافتن خطاهای کوچک و بزرگ در حین بررسی‌های متعدد می‌باشد. پس تا این جا دریافتیم که منظور از پشتیبانی سایت، پشتیبانی فنی و پشتیبانی محتوایی سایت است. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی وظایف افراد شاغل در حوزه پشتیبانی سایت بپردازیم.

شغل پشتیبانی سایت

در بسیاری از سایت‌های کاریابی، شغل پشتیبانی سایت بسیار به چشم می‌خورد! در برخی از این آگهی‌های کاری درج شده است که به یک نیروی انسانی خلاق و فعال نیاز دارند تا محتوای سایت به روز رسانی شود. در برخی دیگر از آگهی‌ها، این طور درج شده است که به یک فرد مسلط به جاوا اسکریپت و PHP نیاز دارند تا در جایگاه پشتیبان فنی سایت، به بررسی اشکالات فنی سایت بپردازد.

با توجه به دو نوع حوزه شغلی که بیان کردیم؛ شغل پشتیبانی سایت، یک واژه کلی است که در بررسی‌های تخصصی به دو نوع شغل اشاره می‌کند.

شغل پشتیبانی محتوایی سایت

محتوای سایت همان متن، تصویر و یا فیلمی است که در بدو ورود به سایت، آن را مشاهده می‌کنید. با توجه به تنوع محتوای سایت، افراد شاغل در جایگاه پشتیبانی محتوایی سایت هم وظایف متعددی دارند. در این حوزه، محتوای به روز، حرف اول را می‌زند و هیچ چیزی نمی‌تواند در جایگاه رقابت با محتوای تازه و به روز رسانی شده، قرار داشته باشد. در صورتی که محتوای به روزی داشته باشید، می‌توانید انتظار داشته باشید که سئوی سایت هم در جایگاه خوبی قرار دارد. البته در نظر داشته باشید که تنها محتوای به روز، به سایت شما کمک نمی‌کند که سئوی خوبی داشته باشد. دارا بودن استراتژی محتوا به شما کمک می‌کند تا براساس نظم در رابطه با یک یا چندین کلیدواژه، محتوای غنی تولید کنید که بتواند در جایگاه نخست قرار داشته باشد.

شغل پشتیبانی فنی سایت

هر سایت آنلاین و فعالی دارای هاست برای ادامه فعالیت خود است. علاوه بر هاست، اگر بخش‌هایی از امنیت سایت دچار اشکال شود، ممکن است که محتوای سایت در معرض خطر هکرها باشد و یا هیچ زمان دیگری نتوانید که به بخش مدیریت سایت خود دسترسی داشته باشید. در صورتی که فردی متخصص در جایگاه شغل پشتیبانی فنی سایت در کسب و کار اینترنتی شما حضور داشته باشد، احتمال نفوذ هکرها به بخش اصلی سایت وجود نخواهد داشت. علاوه براین، وظایف دیگری را هم می‌توانیم برای شغل پشتیبانی سایت در نظر بگیریم. بررسی هاست، دامین و بخش Front-End و Back-End سایت هم از جمله وظایف شغل پشتیبان فنی سایت می‌باشد.

البته برخی از مدیران کسب و کارهای اینترنتی، بهبود سرعت سایت را هم جزو وظایف افراد متخصص در این زمینه می‌دانند. به طوری که سرعت سایت را می‌توان با نصب افزونه‌های خاص، رفع باگ‌های امنیتی و یا حذف افزونه‌های دیگر می‌توان به طور کامل انجام داد تا مانع برای لود نشدن سایت در زمان کمتر وجود نداشته باشد.

هزینه پشتیبانی سایت

هزینه پشتیبانی سایت در برابر کارهایی که برای سایت شما انجام می‌شود، به نظر ناقابل به نظر می‌رسد. اما با این حال، برندهای بزرگی در ایران مانند اسنپ فود و دیجیکالا دارای چندین نیروی متخصص در این زمینه به خصوص هستند.

به طور معمول، هزینه پشتیبانی سایت از یک میلیون تومان شروع می‌شود و با توجه به خواسته‌های مدیر سایت یا مدیر کسب و کار آنلاین، این مبلغ افزایش پیدا خواهد کرد.

** در صورتی که قصد دارید تا در کمترین زمان و به صورت رایگان، فروشگاه اینترنتی خود را بسازید، از قابلیت تخصصی ساخت سایت سی فایو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *