1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

طراحی سایت آموزشی

این روزها که کرونا در سراسر دنیا جولان می‌دهد، کاربرد سایت‌های آموزشی، بیشتر از پیش شده است. به طوری که سایت‌های آموزشی به یکی ار پرمخاطب‌ترین سایت‌های آنلاین مبدل شده اند و افراد، زمان زیادی را در صفحات متعدد آن، سپری می‌کنند. به طور معمول، محتوای متنی و فایل‌های PDF از ابزارهای اصلی گسترش یک سایت آموزشی محسوب می‌شوند که افراد به وسیله آن‌ها می‌توانند تا اطلاعات آموزشی را مشاهده کنند و سپس، آن‌ها را فرا بگیرند. محتوای ویدئویی و تصویری هم از جمله کارآمدترین نوع محتوایی است که یک سایت آموزشی می‌تواند داشته باشد و به مخاطبان خود، ارائه کند. با توجه به این موضوع، همراه ما باشید تا اصول طراحی سایت آموزشی را بررسی کنیم.

طراحی سایت آموزشی می‌تواند به چه صورتی باشد؟

در برخی از سایت‌های آموزشی، آموزش مجازی به صورت آنلاین برگزار می‌شود تا افراد بتوانند آموزش خود را به صورت مستقیم فرا بگیرند. در این نوع آموزش، این امکان برای افراد فراهم است تا به صورت آنلاین بتوانند سوالات خود را از مدرس دوره بپرسند. در مقابل، برخی از سایت‌های آموزشی هستند که تنها به ارائه فیلم و محتوای متنی می‌پردازند و افراد شرکت کننده در دوره نمی‌توانند که سوالات خود را به صورت مستقیم از مدرس دوره بپرسند. البته حدس می‌زنیم که خودتان تا به حال، تجربه استفاده از این دو نوع سایت‌های آموزشی را داشته اید.

اکنون این سوال پیش می‌آید که طراحی سایت آموزشی به کدام شکل می‌تواند باشد. در پاسخ به این سوال  رایج در رابطه با طراحی سایت باید بگوییم که همه چیز به خودتان بستگی دارد. یعنی شما می‌توانید سایت آموزشی را در نظر بگیرید که کلاس‌های خود را به صورت آنلاین ارائه می‌کند؛ و یا می‌توانید سایت آموزشی را طراحی کنید که تنها کلاس‌های غیرحضوری را برگزار می‌کند که محتوای ویدئوی آن به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود.

سایتی مانند ایسمینار توانسته است که این دو قابلیت را در کنار هم داشته باشد و مخاطبان پروپاقرصی هم داشته باشد. چرا که این سایت با دو هدف ارائه محتوای ویدئویی آنلاین و محتوای ویدئویی غیر زنده توانسته که نیاز مخاطبان را رفع کند.

قابلیت‌های سایت آموزشی چه چیزهایی است؟

غیر از انتشار محتوای ویدئویی و یا قابلیتی مانند برگزاری آنلاین کلاس‌ها، می‌توان قابلیت‌های دیگری را هم برای سایت آموزشی در نظر گرفت. این قابلیت‌ها به شرح زیر هستند:

  • برگزاری آزمون‌های آنلاین
  • ارائه مشاوره تخصصی به افراد شرکت کننده در دوره
  • پاسخگوی 24 ساعته به افراد حاضر در دوره‌
  • فروش اینترنتی جزوات و کتاب‌های آموزشی
  • خرید کلاس و دوره آفلاین و آنلاین (پرداخت آنلاین هزینه دوره)
  • کتابخانه مجازی رایگان برای آموزش‌های پایه
  • صدور گواهی نامه آنلاین برای پایان دوره
  • وبلاگ آخرین اخبار از آموزشگاه مجازی

دانستن قابلیت‌های متعدد سایت آموزشی به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به طراحی این نوع سایت داشته باشید. به طور کلی، سایت آموزشی همانند سایر سایت‌های آنلاین است، با این تفاوت که محتوای ارائه شده در سایت آموزشی بیشتر است.

طراحی سایت آموزشی

همانطور که می‌دانید، سایت آموزشی همانند سایت شخصی دارای بخش‌های متعددی است که افراد از آن طریق می‌توانند تا از قابلیت‌های آن استفاده کنند. برخی از این بخش‌ها باید به طور تخصصی‌تری طراحی شوند تا افراد حاضر در دوره بتوانند از حضور خود در این بستر، لذت بیشتری کسب کنند.

طراحی لندینگ پیج دوره‌های آموزشی

دوره‌های آموزشی در یک سایت آموزشی باید در یک صفحه جداگانه قرار داشته باشند. مزیت در نظر گرفتن لندینگ پیج برای تمامی دوره‌های آموزشی، معرفی جامع و کامل آن‌ها است. وجود این مزیت باعث می‌شود که افراد به پیمایش در سایر صفحات سایت نیازی نداشته باشند. در صورتی که قیمت دوره‌ها هم در این بخش درج شود، افراد به راحتی می‌توانند یک یا چندین دوره را انتخاب کنند.

بحث طراحی لندینگ پیج برای دوره‌های آموزشی می‌تواند طراحی یک صفحه مستقل از قالب اصلی باشد. به طوری که رنگ و نمای لندینگ پیج می‌تواند ساختاری کاملا متفاوت از سایر صفحات اینترنتی یک سایت داشته باشد.

طراحی بلاگ در سایت آموزشی

به طور معمول، انتشار محتوا در بلاگ به صورت منظم است و مدام محتواهای متنی و تصویری برای انتشار اطلاعات از همان کسب و کار، در بخش بلاگ سایت آموزشی انجام می‌شود. البته بلاگ در یک سایت آموزشی می‌تواند رویکردهای متفاوتی داشته باشد. ارائه به‌روزترین اطلاعات از حوزه‌های دانش می‌تواند از جمله کاربردهای بلاگ باشد. علاوه براین، بلاگ می‌تواند به منظور درج اطلاعات یک کسب و کار، کاربرد داشته باشد. در هر دو نوع این کاربردها، بلاگ دارای یک ساختار ثابت می‌باشد. به طوری که دسته‌های متفاوتی برای دسته بندی کردن محتواهای منتشر شده وجود دارد.

طراحی فروشگاه اینترنتی در سایت آموزشی

یک سایت آموزشی خوب و جامع دارای فروشگاه اینترنتی است تا جزوات و کتاب‌های آموزشی ارائه شده در ویدئوها را به مخاطبان خود، ارائه کند. در این شرایط، مسلم است که فروشگاه اینترنتی دارای محصولات فیزیکی است تا افراد حاضر در دوره‌ها بتوانند آن‌ها را به صورت آنلاین خریداری نمایند و در نهایت، پس از چند روز تحویل بگیرند. روش های مختلفی برای ساخت فروشگا اینترنتی وجود دارد که یکی از بهترین روش ها استفاده از سیستم های فروشگاه ساز مانند سی فایو است.

** در صورتی که قصد دارید تا در کمترین زمان و به صورت رایگان، فروشگاه اینترنتی خود را بسازید، از قابلیت تخصصی سایت ساز سی فایو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *