1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست

در طراحی سایت صفحه فرود همان ویترین سایت شما محسوب می‌شود و تاثیر بسیاری در دیده شدن سایت شما دارد؛ البته تعاریف متعددی را می‌توان برای صفحه فرود یا لندینگ پیج در نظر گرفت. با توجه به وجود چندین تعریف برای صفحه فرود می‌توان گفت که این صفحه در کسب و کارهای آنلاین از جایگاه بالایی برخوردار است؛ به همین خاطر است که هزینه زیادی را برای طراحی درست و هوشمندانه لندینگ پیج صرف می‌کنند.

برای ساخت فروشگاه اینترنتی خود به صورت رایگان، از قابلیت تخصصی سایت ساز سی فایو استفاده کنید.

در ادامه می‌خواهیم به طور کامل آموزش دهیم که چگونه لندینگ پیج بسازیم؟

با بررسی دقیق‌تر صفحات لندینگ پیج متوجه خواهید شد که این صفحات چه تاثیری بر کسب و کار شما دارند. کاربران پس از ورود به صفحه فرود واکنش‌هایی دارند و شما می‌توانید متناسب با واکنش آن‌ها استراتژی خود را تعیین کنید. استراتژی انتخابی باید برای کسب و کار شما مفید باشد و منجر به فروش و کسب درآمد شود.

لندینگ پیج فارسی به شما کمک می‌کند تا صفحه‌ای یکپارچه و هدفمند داشته باشید تا کاربران پس از ورود به آن بتوانند اطلاعات را به صورت دسته‌ بندی شده بیابند و سردرگم نشوند.

 

واکنش‌های مشتریان بعد از نخستین ورود به صفحه لندینگ پیج چیست؟

در این قسمت واکنش‌های مشتریان را بررسی می‌کنیم تا دریابیم یک لندینگ پیج حرفه‌ای تا چه حد در موفقیت شما تاثیر دارد؟

  • محتوای متنی و تصویری مورد رضایت مشتریان نیست و به همین خاطر، صفحه را در کسری از ثانیه ترک می‌کنند.
  • محتوای متنی و تصویری شما مورد رضایت آن‌ها بوده و پس از مرور، به بخش‌های متعدد سایت می‌روند.
  • مشتریان شما به جای پیمایش سایر صفحات، اطلاعات خود را برای شما ارسال می‌کنند. این اطلاعات می‌تواند شماره موبایل و ایمیل باشد که از طریق لینک دریافت خبرنامه‌ها و بخش ارسال پرسش‌ نامه‌ها برای شما ارسال می‌شود.

با توجه به واکنش‌های مشتریان بعد از نخستین ورود به صفحه فرود می‌توانیم بگوییم که یک سایت آنلاین می‌تواند دارای چندین صفحه ورود باشد.

تصویر انواع لندینگ پیج

انواع لندینگ پیج

به طور معمول، لندینگ پیج‌ها دارای سایدبار و هدر نیستند و کاربران با کلیک بر روی صفحات کمپین‌های تبلیغاتی، به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. البته با سئو حرفه‌ای لندینگ پیج هم می‌توان کاربران جدیدی را وارد این صفحه خاص کرد.

 

صفحه فرود Opt-In Landing Pages

صفحه فرود Opt-In Landing Pages جزو آن دسته از لندینگ پیج‌هایی هستند که سایدبار و هدر دارند. این بخش‌ها در جایی از صفحه لندینگ پیج قرار گرفته‌اند که مدام به چشم می‌خورد و توجه تمامی کاربران را به خود جلب می‌کند.

 

صفحه فرود Click Through

هدف از طراحی صفحه لندینگ پیج Click Through، این است که کاربران به یک صفحه خاص منتقل شوند. به بیانی دیگر، در صفحه فرود Click Through، نرخ کلیک کاربران بسیار بالا است؛ زیرا سعی شده کاربران را متقاعد کند تا با کلیک کردن به مرحله بعدی یعنی خرید هدایت شوند.

 

صفحه فرود Lead Generation

هدف اصلی از طراحی صفحه فرود Lead Generation، دریافت اطلاعات تماس از کاربران است. این اطلاعات تماس می‌تواند یکی از دو نوع شماره تماس و ایمیل افراد باشد.

 

در صفحه فرود Lead Generation، سعی می‌شود که اطلاعات کاملی از خدمات و یا محصولات به افراد ارائه شود تا کاربران حاضر شوند اطلاعات شخصی خود را با این کسب و کار آنلاین به اشتراک بگذارند. غیر از این مورد، در طراحی صفحه لندینگ پیج Lead Generation، با ارائه یک فایل ارزشمند و رایگان می‌توانید مشتریان خود را قانع کنید اطلاعات تماس خود را به شما بدهند.

 

روش‌های طراحی لندینگ پیج چیست؟

به جرات می‌توان گفت که روش‌های طراحی لندینگ پیج با سایر صفحات سایت متفاوت است؛ چرا که نقش لندینگ پیج از سایر صفحات سایت، بیشتر است. از طرفی، چون تمامی مشتریان به این بخش خاص از سایت دسترسی دارند، طراحی لندینگ پیج باید به دور از پیچیدگی‌ باشد تا تمامی افراد بتوانند از محتوای اصلی این صفحه استفاده کنند.

 

یکی از اصول روش‌های طراحی لندینگ پیج، ایجاد هماهنگی و انسجام بین بخش‌های مختلف همان صفحه خاص است. البته در نظر داشته باشید که برای جلب توجه باید رنگ پس زمینه و بعضی از باکس‌های کلیک را تغییر داد.

 

سایر تکنیک‌های طراحی لندینگ پیج عبارت‌اند از:

  • یک قالب مشخص و مستقل برای طراحی لندینگ پیج سایت آنلاین خود در نظر بگیرید.
  • با توجه به قالب سایت که برای طراحی لندینگ پیج سایت اینترنتی خود انتخاب کرده‌اید، محتوای متنی و تصویری را در آن قرار دهید.
  • محتوای صفحه لندینگ پیج می‌تواند تلفیقی از تولید محتوای جذاب (توضیح در رابطه با محصولات و یا خدمات و سوالات متداول) به همراه محتوای تصویری باشد.
  • از ساب دامین و یا یک آدرس خاص برای صفحه فرود خود استفاده کنید و پس از قرار دادن محتوا در صفحه فرود، یکبار به طور اصولی روی همه GTAها کلیک کنید تا تمامی مسیردهی‌های سایت، به طور درست و صحیح کار کند.

 

همانطور که برای سایر صفحات سایت، سئو مهم است و تاثیرگذار است، سئو لندینگ پیج سایت خود را از یاد نبرید. هر چند که ممکن است این کار زمان بر باشد.

تصویر لندینگ پیج ساز

لندینگ پیج ساز چیست؟

اگر با سایت سازها آشنایی دارید باید بگوییم لندینگ پیج ساز چیزی شبیه به همان است با این تفاوت که سایت سازها برای شما سایت تولید می‌کنند و لندینگ پیج سازها صفحات فرود را در کوتاه‌ترین زمان، با هزینه‌ای مناسب می‌سازند.

اگر تخصص کافی برای ساخت لندینگ پیج ندارید توصیه می‌شود که حتما چندین لندینگ پیج ساز را بررسی کرده و سپس سفارش ساخت لندینگ پیج خود را ثبت کنید؛ به همین راحتی.

تنها نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید از لندینگ پیج ساز انتظار طراحی لندینگ پیج حرفه‌ای داشته باشید. همچنین درست است که قیمت طراحی لندینگ پیچ بسیار مناسب است؛ اما نباید انتظار ساخت لندینگ پیج رایگان داشته باشید. ساخت لندینگ پیج آنلاین یکی از خدمات لندینگ پیج سازها است که برای کسب و کارهای مبتدی کارایی بسیاری دارد.

 

هزینه طراحی لندینگ پیج

هزینه ساخت لندینگ پیج به عوامل مختلفی بستگی دارد. ساخت لندینگ پیج خلاقانه، با تمام ویژگی‌ها و امکانات قطعا هزینه بیشتری نسبت به یک لندینگ پیج ساده دارد.

شما باید متناسب با نوع کسب و کار و دسته بندی‌هایی که نیاز دارید صفحات لندینگ پیج مورد نظر خود را سفارش دهید.

علاوه بر این باید بدانید که برای ساخت لندینگ پیج حرفه‌ای نیاز به صرف زمان و مهارت بیشتری است؛ در نتیجه کاملا منطقی است که هزینه بیشتری نیز بابت آن دریافت شود و نکته دیگری که باید بدانید این است که طراحی لندینگ پیج رایگان وجود ندارد؛ مگر برای تبلیغات. پس اگر با عبارت‌هایی همچون دانلود لندینگ پیج رایگان مواجه شدید توجهی به آن نداشته باشید و از آن گذر کنید.

قیمت لندینگ پیج‌هایی که با ابزارهای ساده طراحی شده‌اند بسیار مناسب هستند؛ پس اگر در شروع کار سرمایه کافی ندارید می‌توانید با کمک دانلود لندینگ پیج‌های آماده المنتور، سایت خود را تکمیل کنید و به تدریج آن را ارتقا دهید.

 

لندینگ پیج در وردپرس

از آنجایی که 35 درصد سایت‌های موجود به وسیله وردپرس طراحی شده‌اند لازم است که بیشتر راجع به لندینگ پیج برای وردپرس بدانیم.

آموزش ساخت لندینگ پیج در وردپرس بسیار آسان است. تنها کافی است که شما افزونه ویژوال کامپوزر را دانلود کرده آن را روی وردپرس خود نصب کنید و از امکانات آن بهره‌ مند شوید.

نکته: قطعا ساخت صفحه فرود با استفاده از افزونه امکان پذیر و کاربردی است و در انتها یک لندینگ پیج خوب برای سایت شما می‌سازد؛ اما اگر به دنبال ساخت لندینگ پیج حرفه‌ای هستید بهتر است از طراحان ماهر و باتجربه کمک بگیرید.

علاوه بر افزونه ویژوال کامپوزر شما می‌توانید از لندینگ پیج آماده المنتور نیز استفاده کنید.

تصویر آموزش ساخت لندینگ پیج

آموزش ساخت لندینگ پیج

ایجاد لندینگ پیج روش‌های مختلفی دارد. شما یا یک طراح حرفه‌ای هستید و قابلیت طراحی لندینگ پیج‌های حرفه‌ای و خلاقانه را دارید یا این مهارت را ندارید و از ابزارها و افزونه‌های مختلف کمک می‌گیرید و به کمک آن طراحی صفحه فرود سایت خود را انجام می‌دهید.

نحوه ساخت لندینگ پیج شاید ساده به نظر برسد؛ اما نیاز به مهارت و تخصص دارد و در این مسیر شما می‌توانید از برخی ابزارها کمک بگیرید. در ادامه سه مورد از ابزارهایی که در طراحی صفحه فرود به شما کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم.

  •  wpbakery
  • elementor wordpress
  • muffin builder wordpress

البته روش‌های دیگری نیز وجود دارد که نیازی به آموزش طراحی لندینگ پیج ندارد و با کمترین هزینه شما را به هدف‌تان می‌رساند؛ به عنوان مثال استفاده از لندینگ پیج آماده، خرید لندینگ پیج، استفاده از قالب لندینگ پیج رایگان، استفاده از نرم افزار لندینگ پیج. البته باز هم تاکید می‌شود که برای داشتن بهترین لندینگ پیج بهتر است از طراحان این حوزه کمک بگیرید.

 

جمع بندی

پلتفرم ساخت لندینگ پیج بسیار متنوع است به طوری که شما هم می‌توانید از امکان سفارش لندینگ پیج اختصاصی استفاده کنید و هم می‌توانید صفحه لندینگ پیج آماده خرید کنید. قبل از سفارش طراحی لندینگ پیج باید صفر تا صد کسب و کار و سایت خود را بررسی کنید و دقیقا بدانید که چه نوع صفحه فرودی برای شما مناسب‌تر است؛ بدین منظور لازم است قبل از هر اقدامی چند نمونه لندینگ پیج را بررسی کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پس از بررسی به این نتیجه می‌رسید که کسب و کارتان به گونه‌ای است که حتما باید طراحی اختصاصی انجام شود یا لندینگ پیج آماده هم کارایی دارد.

 

سوالات متداول

لندینگ پیج چیه؟

لندینگ پیج یا همان صفحه فرود، یکی از صفحات شاخص سایت شماست که با هدف خاصی ساخته شده، این صفحه باید کاملا بهینه‌ سازی شده باشد تا تمام نیازهای کاربر را رفع کند.

جایگاه لندینگ پیج در طراحی سایت کجاست؟

از آنجایی که با کمک یک لندینگ پیج حرفه‌ای شما می‌توانید نظر کاربران را به محتوا و محصول خود جذب کنید و در انتها آن‌ها را به سمت خرید سوق دهید. می‌توان گفت لندینگ پیج در طراحی سایت جایگاه بالایی دارد.

سرویس ساخت لندینگ پیج به چه صورت است؟

به مجموعه‌ای از محتوا، گرافیک، کال تو اکشن و سایر امکاناتی که در طراحی و ساخت لندینگ پیج شما را یاری می‌دهد سرویس ساخت لندینگ پیج می‌گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *