1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...

آموزش کامل ایجاد شناسه کاربری نیک

ثبت دامنه در نیک

چگونه شناسه کاربری نیک بسازیم؟

ثبت دامنه های ir در سایت نیک، که یک سازمان دولتی است انجام می شود. باتوجه به اینکه مالیکت دامنه باید در اختیار شما باشد تا در صورت تمایل بتوانید آنرا تمدید کنید بنابراین لازم است تا برای خود یک نام کاربری یا شناسه ایجاد نمایید تا دامنه ای که سایت ساز سی فایو برای شما ثبت می نماید در مالکیت شما باشد.

بنابراین پس از خرید یکی از تعرفه‌های طراحی سایت سی فایو می بایست حتما یک نمونه شناسه کاربری در سایت نیک ایجاد کنید و آنرا به پشتیبانی سی فایو اعلام کرده تا ما بتوانیم دامنه مورد نظر شما را با شناسه شما ثبت کنیم .

جهت ثبت دامنه های آی آر لازم است تا شما نسبت به ایجاد شناسه کاربری در وب سایت nic.ir اقدام کنید و شناسه نیک خود را (مثال: xxxx-irnic) در مراحل ثبت دامنه، وارد نمایید.

ساخت شناسه نیک تنها به چند دقیقه زمان احتیاج دارد و شما می توانید از آن برای ثبت دامنه های آی آر به تعداد نامحدود استفاده کنید.

مراحل ایجاد شناسه کاربری نیک (NIC Handle)

    1- به وبسایت http://www.nic.ir مراجعه کنید.

    2- در بالاترین بخش وبسایت نیک در سمت چپ از طریق منوی “مشخصه های شناسه” گزینه ی “ساختن شناسهٔ کاربری” را انتخاب کنید.

شناسه نیک

نوع شناسه را متناسب با شرایط خود و موارد اعلام شده در ذیل، با انتخاب دکمه تکمیل فرم و دریافت شناسه برگزینید.

شخص حقیقی: صاحبان این نوع شناسه می توانند به عنوان صاحب امتیاز برای دامنه‌های ( .ایران ، ir ، .id.ir ) معرفی شوند.

کاربران سی فایو باید از همین نوع شخص حقیقی استفاده کنند.

    4- وارد کردن مشخصات شناسه
در مرحله دوم تمام  اطلاعات خواسته شده را باید به صورت کامل و صحیح وارد نمایید .

اطلاعاتی که برای پرسش محرمانه و پاسخ آن وارد می کنید را حتما به یاد داشته باشید زیرا برای تغییر گذرواژه  نیاز می باشد .
در قسمت پست الکترونیک یک ایمیل صحیح وارد نمایید زیرا مشخصات شناسه به این ایمیل ارسال می شود .

در آخرین بخش فرم_حریم خصوصی، رابط های مجاز_ گزینه آزاد برای نمایندگان فروش را برگزینید تا سی فایو بتواند به عنوان نماینده، دامنه را برای شما ثبت کند.

 

  بازنگری و امضاء
در این مرحله اطلاعاتی را که وارد نموده اید برای شما نمایش داده می شود  پس از مطالعه آنها و اطمینان از درست بودن تمام موارد و مطالعه ضوابط و شرایط ثبت شناسه درایرنیک در انتهای صفحه در قسمت” نام کامل سازنده شناسه “نام کامل خود را به زبان انگلیسی بنویسید سپس کد امنیتی موجود در تصویر را در فیلد دوم وارد کنید روی گزینه موافقم ،دریافت شناسه کلیک کنید

 

دکمه بازنگری انتخاب شود.

8)در این بخش چنانچه صحیح بود، نسبت به تایید موارد ذکر شده در پایین صفحه که توسط ایرنیک اعلام شده است، با وارد کردن نام کامل خود و همینطور کد امنیتی، اقدام نمایید.

9)در این مرحله شناسه کاربری نمایان خواهد شد. همچنین سایر مراحل به ایمیل شما ارسال می گردد. لذا بایستی به ایمیل خود مراجعه کنید سپس مطابق با موارد اعلام شده در آن عمل نمایید.

نکات قابل توجه:

شما می‌بایست هرچه سریعتر با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که نیک به ایمیتان ارسال کرده، مجدد به حساب کاربری تان وارد شوید و رمز عبور را تغییر دهید، در غیر اینصورت حساب کاربری شما پس از گذشت 7 روز حذف خواهد شد. متاسفانه این شرایط جزو قوانین سایت نیک است.

پس از ایجاد شناسه اعمال تغییرات آموزش زیر در پنل کاربری نیک شما ضروری میباشد و حتما باید تغییرات زیر را در پنل کاربری خود اعمال کنید.

آموزش تغییر رابط های مجاز شناسه کاربری نیک

    1- ابتدا وارد حساب کاربری خود در وبسایت نیک شوید.

    2- در بخش بالای پنل کاربری در وبسایت نیک از منوی “شناسه” گزینه ی “رابط های مجاز” را انتخاب کنید.

برای اینکه سایت ساز سی فایو بتواند دامنه شما را ثبت کند لازم است تا مجوز ثبت دامنه را برای نمایندگان سایت نیک، باز کنید. این دسترسی فقط برای ثبت و تمدید دامنه است و مالکیت دامنه کاملا در اختیار شماست.

    3- مطابق تصویر زیر نسبت به تغییر موارد اقدام کنید.

خب شما شناسه نیک را برای خودتان ایجاد کردید از این به بعد هر دامنه ای را که در هر جا و هر شرکتی ثبت کنید با این شناسه ای که ایجاد کردید باید ثبت کنید تا دامنه به نام شما ثبت گردد، حالا که شناسه نیک شما ایجاد شد به بخش ثبت دامنه در ناحیه کاربری سی فایو وارد شوید crm.see5.net و هر دامنه ای که مد نظرتان هست را در آنجا چک کرده و در صورت خالی بودن همانجا ثبت کنید و یا شناسه نیک که ایجاد کردید را به پشتیبانی سی فایو اطلاع دهید تا دامنه مورد نظرتان را برای شما ثبت نمایند.

ثبت دامنه در سی فایو

در صورت بروز هرگونه سوال یا مشکل می توانید در هر زمان از طریق ارسال درخواست در بخش پشتیبانی در crm.see5.net با ما در ارتباط باشید.

کاملترین واژه نامه ثبت دامنه را در بلاگ سی فایو بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *