1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

ووکامرس چیست؟

در حال حاضر، تنوع فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه ساخت سایت همانند تنوع فروشگاه‌های عادی در سراسر شهر است. به احتمال زیاد، اکثر افراد حداقل یک بار خرید از سایت‌های فروشگاهی آنلاین را تجربه کرده‌اند. در کنار عکس محصولات، ویژگی‌های آن‌ها هم به صورت متنی درج شده است. به صورتی که شما با مطالعه ویژگی‌های محصول، متمایل می‌شوید که آن را بخرید. در صورتی که تنها تصویر محصول را مشاهده کنید، باز هم تمایل دارید که خرید اینترنتی داشته باشید؟! پاسخ این سوال، مسلما خیر است. به بیانی ساده‎تر، اطلاعات کافی و لازم برای هر محصول، جزء جدانشدنی از یک خرید موفق است. این امکانات مهم را افزونه‌ای مانند ووکامرس در وردپرس دارد که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات مربوط به محصولات یک سایت اینترنتی را به صورت هوشمندانه در سایت قرار داد.

افزونه ووکامرس

فروشگاه ساز ووکامرس چیست؟

در حقیقت، ووکامرس در وردپرس یک افزونه کاربردی برای فروشگاه ساز آنلاین است. با استفاده از این افزونه کاربردی می‌توانید سایت آنلاین خود را تبدیل به محیط مناسبی برای فروش محصولات و خدمات کنید. البته اگر امکانات ووکامرس را با سایر افزونه‌های مشابه مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که قابلیت‌های این افزونه کمتر است؛ اما به دلیل دو پارامتر مهمی که در محیط کاربری آن وجود دارد، بسیاری از وبمستران سایت برای ساخت فروشگاه اینترنتی از این افزونه شناخته شده استفاده می‌کنند. البته تنها مدرک شناخته‌ شدن ووکامرس، وجود این دو قابلیت نیست. تعداد افزونه‌های نصب شده ووکامرس نشان می‌دهد که این افزونه از محبوبیت چند میلیون تومانی برخوردار است. تاکنون، چیزی حدود ۵ میلیون سایت از افزونه ووکامرس برای توسعه بخش فروشگاهی سایت اینترنتی خود استفاده کرده‌اند.

مزایای فروشگاه ساز ووکامرس چیست؟

از مزایای ووکامرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

رایگان بودن

امنیت بالا و کدنویسی مناسب

آسانی بودن نصب ووکامرس 

قابلیت دانلود و نصب آپدیت‌های جدید

دارای انواع متعددی از تم‌ها در سطح‌های مختلف

همچنین فراگیری آموزش ووکامرس می‌تواند در سئو بسیار موثر و کاربردی باشد.

افزونه فروشگاهی ووکامرس

معایب فروشگاه ساز ووکامرس چیست؟

از معایب ووکامرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برای استفاده از بعضی از سرویس‌هایی که در این افزونه وجود دارد مانند درگاه پرداخت باید هزینه بپردازید.
  • نیاز است که برای یکسان سازی تم فروشگاه و سایت خود از روش‌های مخصوصی بهره ببرید.
  • هنوز مستندات ثابتی در مورد این افزونه ارائه نشده و ممکن است در هنگام کار با ووکامرس در برخی از موارد دچار مشکل شوید.

 

امکانات ووکامرس چیست؟

دو دلیل دیگر هم برای محبوب واقع شدن ووکامرس وجود دارد. امکانات کامل ووکامرس و رایگان بودن آن باعث شده تا افراد بتوانند به راحتی از امکانات متعدد آن استفاده کنند. امکانات ووکامرس به شرح ذیل هستند:

رایگان و Open Source

خوب است بدانید که ووکامرس جزو افزونه‌های رایگان است که حتی برای استفاده طولانی مدت از آن نیازی ندارید تا مبلغی را پرداخت کنید. علاوه براین، شما می‌توانید برخی از قابلیت‌ها را به افزونه ووکامرس خود اضافه کنید و یا برخی از قابلیت‌ها را تغییر دهید؛ بدون اینکه قرار باشد تا مبلغی را برای امکان تغییر دادن آن پرداخت کنید.

به طور کلی، محدودیتی در نحوه تغییر کدنویسی ووکامرس ندارید؛ به همین خاطر، همانطور که می‌خواهید، می‌توانید امکانات ووکامرس را افزایش بدهید.

توانایی فروش انواع محصولات

برای افزونه ووکامرس فرقی ندارد که شما می‌خواهید محصولات فیزیکی و یا خدمات را ارائه کنید؛ زیرا افزونه ووکامرس برای پشتیبانی از محصولات و خدمات می‌تواند همچنان کارآمد باشد؛ به طوری که پس از خریداری فایل مجازی، مشتری می‌تواند به خرید خود دسترسی پیدا کند و آن را دانلود نماید. حتی در صورتی که مشتریان شما تمایل داشته باشند که محصول فیزیکی را خریداری کنند، افزونه ووکامرس می‌تواند مالیات و ارزش افزوده محصول را محاسبه کند.

دارای قابلیت بومی سازی

قابلیت بومی سازی افزونه ووکامرس هم بخاطر Open Source بودن آن است؛ برای مثال، این افزونه را می‌توانید بومی سازی کنید. قرار دادن قابلیت ارسال با پست سفارشی، پیشتاز و پیک موتوری در ووکامرس ممکن است. البته قابلیت‌های بومی سازی می‌تواند خیلی بیشتر از این موارد باشد.

اطلاع رسانی پیامک

ووکامرس یک افزونه است که با استفاده از آن می‌توانید که برای مشتریان قدیمی خود یا کاربران جدیدتان، پیامک ارسال کنید. این امکانات در حوزه بازاریابی از اهمیت و ارزش زیادی برخوردار است؛ چرا که با اطلاع رسانی پیامکی می‌توانید مشتریان خود را از آخرین تغییر قیمت محصولات خود آگاه کنید.

دارای قابلیت اعمال کد تخفیف به مشتری

جشنواره‌های متعددی وجود دارند که می‌توانیم به مشتری‌های خودمان، کد تخفیف خرید محصول بدهیم. غیر از جشنواره‌ها، برای جذب مشتری وفادار می‌توانیم کدهای تخفیفی را به آن‌ها ارائه کنیم. ووکامرس جزو افزونه‌هایی است که به وبمستران این امکان را می‌دهد تا کدهای تخفیف خود را اعمال کنند. البته در نظر داشته باشید که با تغییر در کدنویسی این افزونه، می‌توانیم این قابلیت را خصوصی سازی کنیم.

درگاه پرداخت اینترنتی ووکامرس

یکی از مهم‌ترین بخش‌های ووکامرس بخش درگاه پرداخت اینترنتی آن است. در واقع وجود این قابلیت یکی از مزیت‌های اساسی در ووکامرس به شمار می‌آید. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از درگاه‌های پرداخت در این افزونه ابتدا باید این برنامه‌ها را بر روی ووکامرس نصب و سپس از آن استفاده کرد. تاکنون افزونه‌های زیادی برای راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی ووکامرس ارائه شده است و جایی برای نگرانی نیست؛ زیرا این عمل به راحتی انجام می‌شود و کاربران می‌توانند به چند روش مختلف که در وب سایت شما موجود است خدمات مربوط به پرداخت را به انجام برسانند. ووکامرس این قابلیت را دارد که واحد پول محصولات (ریال، تومان و…) را به انتخاب شما تعیین کند. شما حتی می‌توانید بعد از ثبت کالا در سبد خرید به محصولات خود مالیات اضافه کنید. قابلیت برآورد هزینه حمل و نقل برای ارسال محصول و جهت تکمیل فرایند خرید یکی دیگر از امکانات درگاه پرداخت ووکامرس است. ارائه فاکتور به کاربر هم امکان پذیر است.

قابلیت های افزونه ووکامرس

قالب‌های ووکامرس

ووکامرس تعداد بالایی قالب را شامل می‌شود که استفاده از این قالب‌ها برای تمامی افراد امکان پذیر است. تنوعی که در قالب‌های ووکامرس وجود دارد تمام سلیقه افراد را پوشش می‌دهد. همچنین برای ووکامرس قالب رایگان زیادی نیز وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از این قالب‌ها سایت خود را به سلیقه خود طراحی کنید.

ووکامرس فارسی چیست؟

ووکامرس فارسی همان افزونه ووکامرس است که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. با این تفاوت که ووکامرس فارسی توسط توسعه دهندگان وب فارسی زبان، تغییر داده شده است و تاکنون توانسته است که ۵۰۰۰۰ بار دانلود موفق داشته باشد. ووکامرس فارسی مانند ووکامرس خارجی، از سابقه چندان بالایی برخوردار نیست. این افزونه تغییر یافته در سال ۱۳۹۱ توسط تیم پرشین اسکریپت ایجاد شد. این تغییرات توانست رشد چشمگیری در قابلیت‌های متعدد ووکامرس ایجاد کند.

امکانات ووکامرس فارسی چیست؟

نصب ووکامرس فارسی امکانات زیر را شامل می‌شود.

  • بسته فارسی ساز ووکامرس
  • برخورداری از قابلیت اتصال به درگاه‌های پرداختی متنوع
  • اطلاع رسانی از طریق پیامک
  • افزونه کارت به کارت وجه ووکامرس
  • افزونه حمل و نقل ووکامرس

طراحی سایت با ووکامرس چیست؟

پوسته‌های رایگانی که در افزونه ووکامرس وجود دارد، می‌تواند دلیل قانع‌کننده‌ای برای انتخاب این افزونه است؛ به طوری که شما می‌توانید یکی از پوسته‌های مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید، بدون اینکه نیازی باشد تا مبلغی را پرداخت کنید. پس با توجه به تعرفه طراحی سایت، این قابلیت طراحی سایت با ووکامرس نیست. اگر به برنامه نویسی مسلط باشید، می‌توانید قابلیت‌های این افزونه را تغییر بدهید و به صورت چند منظوره از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *